Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.8 125 KM - Schemat Okablowanie czujnik temperatury cieczy chłodzącej

witek271 10 Kwi 2014 19:32 4530 6
  • #1 10 Kwi 2014 19:32
    witek271
    Poziom 20  

    Passat B5 Silnik 1.8 125KM 20V

    Pewnego pięknego dnia opadła mi wskazówka temperatury podczas jazdy więc od razu myślę: czujnik temperatury (czteropinowy) Więc kupiłem oryginał VW 97 zł ale po ściągnięciu elementów zasłaniających czujnik na króćcu okazało się że jakiś magik wymieniał wtyczkę i połączył kable że tak powiem byle jak i owinął taśmą przezroczystą którą dzieci używają w szkole i wszystko było rozwinięte i niepołączone Więc postanowiłem zrobić to tak jak należy wg poniższego schematu:

    Passat B5 1.8 125 KM - Schemat Okablowanie czujnik temperatury cieczy chłodzącej

    Według powyższego schematu do czujnika G2 i G62 idą przewody
    1 Niebiesko brązowy - ma taki więc zalutowałem
    2 Brązowo żółty - nie mam takiego ale mam szaro biały więc z nim połączyłem
    3 Czarny - też nie mam połączyłem z brązowym
    4 Brązowo szary - taki też był więc połączyłem

    Dodam że zamieniałem 2 z 3 w celu sprawdzenia

    Mam 3 czujniki oryginalne VW czarny zielony i niebieski każdy podmieniałem

    Na każdym z nich wskaźnik temperatury pokazuje 60-70 stopni

    Według Vaga temperatura w silniku od 80 do 110 a na wskaźnikach od 40 do 68

    Takie same wskazania przy podmianie czujników i zamianie przewodów 2 i 3

    Pomyślałem że zegary świrują więc na sucho podgrzewałem czujnik temperatury
    i na zegarach 90 stopni wg vaga na wskaźnikach ok 90 stopni a silnik ok 130 stopni

    Może trzeba inaczej podpiąć te przewody albo jest jakiś inny problem bo ja nie mam pojęcia

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 10 Kwi 2014 20:09
    ociz
    Moderator Samochody

    brązowy - masa dla czujnika na zegary
    brązowy z niebieskim - czujnik zegary
    szary z białym (ewentualnie czarny) - masa czujnik ECU
    brązowy z szarym - czujnik ECU

  • Fibaro
  • #3 10 Kwi 2014 20:16
    witek271
    Poziom 20  

    I dokładnie tak mam teraz podpięte dzięki wielkie za podpowiedź od razu zakładam opaski termokurczliwe ale sytuacja jest dalej taka sama

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #4 10 Kwi 2014 20:18
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak się dobrze doczytałem to pomyliłeś masy, jedna idzie z budy, druga z ecu.

  • #5 10 Kwi 2014 20:24
    witek271
    Poziom 20  

    Dokładnie ale potem zamieniłem i zlutowałem czyli
    1 Niebiesko brązowy - z niebiesko brązowym
    2 Brązowo żółty - z brązowym
    3 Czarny - z biało szarym
    4 Brązowo szary - z brązowo szarym

  • Pomocny post
    #6 11 Kwi 2014 09:57
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jeżeli dalej nie działa prawidłowo, to: zlokalizuj miernikiem które piny odpowiadają jednemu i drugiemu czujnikowi , oporność ich jest różna - zamieniłeś czujniki . Dalej to już masz z górki.

  • #7 11 Kwi 2014 15:49
    witek271
    Poziom 20  

    Inaczej wtyczki nie założę ale spróbuję przełożyć przewody i zobaczę co dalej

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo