Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

auto diesel z katalizatorem FAP

putuś 01 Maj 2015 09:33 8811 40
  • #31 01 Maj 2015 09:33
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Zasadniczo nie widzę różnic, poza układem dopalania siarkowodoru. Jeśli masz na myśli AdBlue w osobowych autach europejskich, to jest również stosowane od kilku lat. Jest natomiast w artykule mowa o jakości paliwa, tu myślę, że różnice są znaczne.

  • #32 01 Maj 2015 11:06
    stomat
    Specjalista elektryk

    Boże! Przecież to jest jakiś koszmar, co z nami robią. Muszę bardziej dbać o moje auto, w końcu ma dopiero 17 lat, jeszcze kilka latek mi posłuży. A potem rozejrzeć się za kolejnym sztruclem. Nawet nie byłem świadomy jaki jestem szczęśliwy że nie mam tych diabelstw.

  • #33 01 Maj 2015 11:48
    rafal_rx
    Poziom 25  

    ladamaniac napisał:
    Zasadniczo nie widzę różnic, poza układem dopalania siarkowodoru. Jeśli masz na myśli AdBlue w osobowych autach europejskich, to jest również stosowane od kilku lat. Jest natomiast w artykule mowa o jakości paliwa, tu myślę, że różnice są znaczne.

    Możliwe. Nie znam europejskich TDI, ale np. w MultiJet'ach Euro IV jest tylko dpf zintegrowany z katalizatorem, a egr klasyczny, wysokociśnieniowy.

  • #34 01 Maj 2015 12:53
    domex32
    Moderator Samochody

    rafal_rx napisał:
    a egr klasyczny, wysokociśnieniowy.


    Możesz to rozwinąć?

  • #35 01 Maj 2015 15:37
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Klasyczny wysokociśnieniowy EGR jest ... klasyczny. Niskociśnieniowy został w europejskim aucie wprowadzony w samochodach Renault. Tutaj materiały reklamowe Renault


    "System EGR (Exhaust Gas Recirculation) niskociśnieniowy: Renault będzie pierwszym producentem, który wprowadzi tę technologię na rynek europejski na masową skalę. Istotą jej jest zwiększenie współczynnika recyrkulacji gazów spalinowych przy jednoczesnym zmniejszeniu temperatury i ciśnienia w układzie dolotowym. W technologii niskociśnieniowego EGR, gazy spalinowe są odzyskiwane w dalszym odcinku po przejściu przez turbinę i filtr cząstek stałych. Są chłodzone w wymienniku niskociśnieniowym, co pozwala na wprowadzenie ich do układu turbo w połączeniu z powietrzem i na podwyższenie ciśnienia doładowania.

    Następnie są schładzane w chłodnicy układu doładowania i powtórnie wykorzystane w procesie spalania. Większa jest też skuteczność ograniczania emisji tlenków azotu niż w układzie EGR wysokociśnieniowym, przy zachowaniu optymalnej wydajności silnika. Spalanie mieszanki jest również lepsze, co wpływa na obniżenie emisji CO2."

  • #36 01 Maj 2015 15:40
    domex32
    Moderator Samochody

    Czyli ten układ będzie współpracował z katalizatorami na Ad-Blue?

  • #37 01 Maj 2015 15:53
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Pewnie nie, bo AdBlue ma redukować tlenki azotu, a ten system teoretycznie lepiej ma redukować NOX. Jeszcze trochę i spaliny będziemy zbierać do worków w bagażniku i płacić za odessanie.
    Normy spalin poszły w górę więc producenci przeszli na zubożone mieszanki, co skutkuje wyższą wartością wydalanych tlenków azotu. Potem wyższe ciśnienia wtrysku bezpośredniego i tylko czekać na DPF w benzynie. Nawet przy gaźniku nie było cząstek stałych w benzyniakach.

  • #38 01 Maj 2015 16:50
    rafal_rx
    Poziom 25  

    domex32 napisał:
    rafal_rx napisał:
    a egr klasyczny, wysokociśnieniowy.


    Możesz to rozwinąć?
    Ależ proszę:
    auto diesel z katalizatorem FAP

    auto diesel z katalizatorem FAP

  • #39 02 Maj 2015 22:04
    rafal_rx
    Poziom 25  

    ladamaniac napisał:
    Normy spalin poszły w górę więc producenci przeszli na zubożone mieszanki, co skutkuje wyższą wartością wydalanych tlenków azotu. Potem wyższe ciśnienia wtrysku bezpośredniego i tylko czekać na DPF w benzynie. Nawet przy gaźniku nie było cząstek stałych w benzyniakach.

    Trochę się zapędziłeś.
    Powinno być: producenci muszą zmniejszyć zużycie paliwa, bo UE nałożyła granice na emisje CO² - dwutlenku węgla, produktu nietoksycznego, emitowanego wprost proporcjonalnie do zużywanego paliwa. I dlatego zaczęli stosować bezpośredni wtrysk benzyny, co ma swoje skutki uboczne (m. in. cząstki stałe).
    Co do gaźnika, to sorry, ale tam problemem była emisja CO - tlenku węgla, czadu - nad którą ciężko było zapanować.

    Proszę nie zapomnieć, że w ciągu ostatnich 40 lat moc silników benzynowych praktycznie się podwoiła. W ciągu 30 ostatnich lat zużycie paliwa samochodów w UE spadło o 30% - tu można dyskutować, że to wyliczone z wartości deklarowanych - tego nie wiem. Nie mam przed sobą dokładnych danych, ale w ciągu 10 ostatnich lat w UE średni przebieg samochodów osobowych spadł zauważalnie i jest to tendencja postępująca.

  • #40 02 Maj 2015 22:47
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Nie no, ja to wszystko rozumiem, ale zmniejszając ilość nieszkodliwego CO², zaczynamy produkować szkodliwe tlenki azotu, czy cząstki stałe. Średni przebieg auta się skraca a regeneracja w hucie też pochłania "zasoby ekologiczne". Ekologiczność DPF pozostawiam bez komentarza. Czemu Unia nie policzy emisji włącznie z regeneracjami tego wynalazku i wymianami oleju co 3000km.
    Aha, niech mi jeszcze ktoś udowodni wpływ CO² ze spalin samochodowych na efekt cieplarniany. Polecam zapoznanie się ze zmianami klimatu w holocenie, ociepleniem rzymskim i średniowiecznym, gdzie na terenie obecnych Niemiec uprawiano drzewa oliwne.

  • #41 03 Maj 2015 00:02
    diodabg
    Poziom 28  

    ladamaniac napisał:
    Średni przebieg auta się skraca a regeneracja w hucie też pochłania "zasoby ekologiczne". Ekologiczność DPF pozostawiam bez komentarza. Czemu Unia nie policzy emisji włącznie z regeneracjami tego wynalazku i wymianami oleju co 3000km.

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze ;-)
    Pseudo specjaliści których powinno się nazywać naciągaczami wymyślają normy i co jeszcze się da żeby wyciągnąć jak najwięcej z konsumenta ot i cała ekologia :-(
    Mam kilku znajomych ekologów i są to zwykłe pasożyty jeden wieszał się kiedyś na drzewie podczas budowy autostrady żeby chronić drzewa przed wycinką a na co dzień jezdził BMW 7 gdzie ten samochód nie miał nic wspólnego z ekonomią i ekologią ;-)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME