Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E39 - Diagnoza i naprawa modułu servotronic

__Krzysiek__ 11 Kwi 2014 09:45 11175 0
  • #1 11 Kwi 2014 09:45
    __Krzysiek__
    Poziom 10  

    Witam wszystkich serdecznie.
    Ogólnie problem servotronic'a w BMW E39 jest częstą przypadłością. Dla tych, którzy nie wiedzą co to jest servotronic to krótko napiszę: na przekładni kierowniczej jest elektrozawór, który steruje ilością płynu hydraulicznego idącego do przekładni, co z kolei przekłada się na siłę z jaką przekładnia wspomaga kręcenie kierownicą. Jest to zależne od prędkości auta. Czyli im szybciej jedziemy tym trudniej kręci się kierownicą. Mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem. Teraz mój problem: Nie potrafię zdiagnozować co jest przyczyn, że u mnie wspomaganie nie działa tak jak powinno. Czy jest to właśnie elektrozawór na przekładni czy może uszkodzony jest moduł komfortu (GM3). Na tą chwilę zrobiłem próbę: do zaworu servotronic'a podłączyłem na krótko baterię 9V i wspomaganie działa lepiej. Na mój rozum GM3 podaje różne napięcie do zaworu, zależnie od prędkości. Teoretyzując jakbym podał 12V powinno być jeszcze lżej. Wiec moje domysły są dwa: uszkodzony zawór lub moduł komfortu. Pytania:
    1. Jak sprawdzić czy elektrozawór jest sprawny?
    2. Skoro po podłączeniu napięcia 9V do zaworu wspomaganie reaguje czy wyklucza to uszkodzenie zaworu?
    3. Jak zdiagnozować elementy elektroniczne w module komfortu?
    Wiem teoretycznie, które są odpowiedzialne za servotronic: element oznaczony na zdjęciu jako U1. Opis z internetu: U1 - Servotronic Solenoid Driver (power from X332-1, output to X254-11). Poniżej zdjęcia. Na drugim zdjęciu przepalony element w module komfortu. Ma oznaczenie R470 (domyślam się, że to rezystor). U znajomego ten element był przepalony. Po wymianie całego modułu komfortu servotronic przez chwilę działał i przestał. Po wyjęciu GM3 okazało się, że znowu przepalił się element R470. Czy uszkodzony zawór servotronic'a może powodować przepalanie tego elementu? Teraz najważniejsze: na elektronice znam się bardzo mało więc wszelkie podpowiedzi proszę formułować jak dla laika. Dziękuję :)

    BMW E39 - Diagnoza i naprawa modułu servotronic

    BMW E39 - Diagnoza i naprawa modułu servotronic

    Poprawiłem temat - servotronic to nie to samo co moduł komfortu. [r]

    5 0