Witam
Mam problem z moim focusem mk1. Problem dotyczy spryskiwacza tylnej szyby.
Problem niby podobny do pozostałych ale....
Polega on na tym, że kiedy chcę uruchomić owy spryskiwacz to tylna wycieraczka startuje automatycznie (prawidłowo) ale nie słychać silniczka pompki płynu a razem z tylną wycieraczką startują automatycznie przednie.
Przy włączeniu normalnego trybu pracy tylnych wycieraczek (bez psikania płynu) jest ok, chodzi tylko tylna.
Praca przednich na różnych trybach + spryskiwacz przedniej też ok.
Silniczek pompki płynu sprawny (sprawdzałem w innym aucie, podaje w obydwie strony. W moim tylko w jedną, na przód)
Przełącznik zespolony raczej też ok (przy próbie włączenia sprysk. tylnych, włączają się wycieraczki więc chyba przepuszcza sygnał)
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, złącza elastyczne w drzwiach, klapie również.
Jakiś czas temu były zamieniane przekaźniki od wycieraczek miejscami, ponieważ miałem problem z pojedynczym machnięciem wycieraczek przód (stawały w miejscu i nie wracały na swoje miejsce) potem było ok aż do teraz.
Zgłupiałem już na to. Co jeszcze mogę samodzielnie sprawdzić w tej kwestii?
Co może być jeszcze ewentualną przyczyną takiego stanu rzeczy?
Mam problem z moim focusem mk1. Problem dotyczy spryskiwacza tylnej szyby.
Problem niby podobny do pozostałych ale....
Polega on na tym, że kiedy chcę uruchomić owy spryskiwacz to tylna wycieraczka startuje automatycznie (prawidłowo) ale nie słychać silniczka pompki płynu a razem z tylną wycieraczką startują automatycznie przednie.
Przy włączeniu normalnego trybu pracy tylnych wycieraczek (bez psikania płynu) jest ok, chodzi tylko tylna.
Praca przednich na różnych trybach + spryskiwacz przedniej też ok.
Silniczek pompki płynu sprawny (sprawdzałem w innym aucie, podaje w obydwie strony. W moim tylko w jedną, na przód)
Przełącznik zespolony raczej też ok (przy próbie włączenia sprysk. tylnych, włączają się wycieraczki więc chyba przepuszcza sygnał)
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, złącza elastyczne w drzwiach, klapie również.
Jakiś czas temu były zamieniane przekaźniki od wycieraczek miejscami, ponieważ miałem problem z pojedynczym machnięciem wycieraczek przód (stawały w miejscu i nie wracały na swoje miejsce) potem było ok aż do teraz.
Zgłupiałem już na to. Co jeszcze mogę samodzielnie sprawdzić w tej kwestii?
Co może być jeszcze ewentualną przyczyną takiego stanu rzeczy?