Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara Picasso 1,6 8v - Ciągla praca wentylatora chłodnicy

lukaszmarciniak 11 Apr 2014 22:37 5592 12
  • #1
    lukaszmarciniak
    Level 9  
    Witam szanownych forumowiczów.
    Postanowiłem napisać gdyż w dwóch innych miejscach o podobnej tematyce nikt nie potrafi mi pomóc...
    Jestem posiadaczem Citroena Picasso 2003rok 1,6 8V benzynka.
    Auto oczywiście jest anglikiem ale to pewnie nie ma wpływu.

    Jakiś czas temu pojawił mi się komunikat o wysokiej temp. oraz prośba o zgaszenie silnika. Po kilku razach pojechałem do mechanika. Wymienił on czujnik temperatury.
    Problem zniknął z wyświetlacza lecz pozostał w wentylatorze chłodnicy, który cały czas pracuje. Dodatkowo chłodnica nie jest w stanie sie nagrzać oraz w zbiorniczku wyrównawczym jest chłodny płyn. Wymieniono więc termostat. Problem dalej był. Mechanik zasugerował wymianę pompy wody a przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd(akurat była pora na to). Problem nadal pozostał. Myśleliśmy, że może jest źle odpowietrzony układ. Niestety.
    Efekt jest taki że:
    mam wszystko nowe co dotyczy układu chłodzenia w tym modelu.
    Wentylator chłodnicy po osiągnięciu 3 kresek na wyświetlaczu pracuje na pierwszym biegu. Jeśli jadę szybciej niż 60 na godzinę włącza cyklicznie 2 bieg. W aucie wtedy jest jak w F16(trzeba poglosić radio). Woda do chłodnicy idzie gorąca ale nie jest w stanie zejść na jej dół i w powrót gdyż wentylator jej na to nie pozwala. Dodam, że chłodnica była sprawdzana, jest drożna i jej przepustowość bez większych zmian. Uszczelka pod głowicą także jest cała. Mechanik sprawdzał kompresje objawy i płyn oraz olej w normie. Zero objawów w stylu wypychania wody na zimnym silniku lub utraty po nocy itp. Wszystko w normie.
    Leci także ciepłe powietrze w kabinie aczkolwiek trochę słabiej niż przed usterką ale nie wskazywało by to na zapowietrzony układ lecz na powód ciągłej pracy wentylatora.
    Finalnie mechanik powiedział mi, że po podłączeniu do komputera ma tylko jeden błąd czujnika "głowicy", który wyjmował i mówi, że jest martwy-zero oporności.
    Czy według Was kogoś kto się na tym zna może to być powód ciągłej pracy wentylatora?
    Czy ciągła praca wentylatora może być powodem nie nagrzewania sie chłodnicy?
    Czy ktoś miał podobny problem lub wie jak mi pomóc?
    Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie.
    Łukasz
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Niema czujnika głowicy.Sprawdź temp. powietrza zasysanego.
  • #3
    lukaszmarciniak
    Level 9  
    To znaczy, że to właśnie mechanik "miał na myśli"?
    I to może powodować u mnie problem z przepompowaniem wody ciepłej w obieg oraz ciągłą pracę wentylatora oraz podbijanie go w drugi bieg?
    Nie wiem co mam myśleć czy czekać po prostu do wtorku kiedy obiecał mi go wymienić jak go dostanie. Irlandczycy jednak czasem coś niechcący psują stad moje podejrzenia...
    Lukasz
  • #4
    robi1214
    Level 31  
    Jeszcze jedno klima jest?
  • #5
    lukaszmarciniak
    Level 9  
    Zapomniałem napisać przepraszam, tak jest i jest sprawna oraz po jej włączeniu nawet na zimnym silniku od razu wentylator chodzi na jedynce.
    Lukasz
  • #6
    robi1214
    Level 31  
    No więc pozostaje sprawdzenie wszystkich temperatur jakie widzi sterownik.
  • #7
    lukaszmarciniak
    Level 9  
    Który sterownik ?
    Klimy?
    Nie wiel mi to mówi, nadal nie napisałeś czy to może być powodem ciagłej pracy wenta oraz niedogrzania chłodnicy.
    Wydawało mi się, że chłodnica nagrzewa się poprzez pompę a ta jest nowa.
    Jeśli system odpowietrzony to właśnie wentylator tak szybko by wodę chłodził poprzez włączenie któregoś wadliwego czujnika i źle odebranej z niego temperatury?
    Lukasz
  • #8
    robi1214
    Level 31  
    Błędny odczyt temperatury . Chodzi o sterownik silnika.
  • #9
    lukaszmarciniak
    Level 9  
    No mechanik powiedzial, że to właśnie ostatnia rzecz jaka nie została wymieniona i jaką pokazuje komputer. Jest martwy. Ale czy to może powodować oba problemy wyżej opisane?stąd było moje pytanie.
    Lukasz
  • #10
    robi1214
    Level 31  
    Reasumując ; do stwierdzenia Twojej usterki potrzebna jest lexia proxia oraz 20 minut.Mechanik zabrał się od d... strony i wszystko w temacie.
  • #11
    lukaszmarciniak
    Level 9  
    Niestety nie stac mnie na taki wydatek. Myślałem, że z opisu usterki da się coś wywnioskować. Że może ktoś miał podobny przypadek. Ale dzieki. Będe musiał czekać do wtorku i na jego pomoc.
  • #12
    lukaszmarciniak
    Level 9  
    Sam "wyszpiegowałem" problem i wyjąłem całkiem termostat. Po zalaniu układu na nowo i odpowietrzeniu chłodnica elegancko się nagrzała, płyn w zbiorniczku też. Wentylator włacza się tylko na chwilę na 1wszy bieg tylko na postoju i później w korku. Podczas jazdy wszystko w normie. Podejrzewam więc fabryczną wadę termostatu lub nieodpowiednia temperaturę otwierania. Temat uważam za zamkniety.
  • #13
    lukaszmarciniak
    Level 9  
    Witam ponownie.
    Niestety problem nadal trwa...
    Po założeniu nowego innego termostatu nadal nie jestem w stanie odpowietrzyć układu. Bez termostatu wszystko pracowało jak należy lecz spalanie wzrosło przez dłuższy czas pracy silnika na "ssaniu".
    Czy ktoś więc jednak ma pomysł jak odpowietrzyć układ chłodzenia w tym silniku?
    1,6 8v.
    Ja już nie mam pojęcia co jest grane.
    Nie wierzę w to, że kolejny nominalny termostat jest wadliwy zwłaszcza, że po otwarciu dopuszcza on wodę w rurę "za"....
    Pomocy drodzy forumowicze!