Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO 6n 1.3 - pali bezpiecznik od pompy paliwa

12 Kwi 2014 04:46 4389 10
  • Poziom 2  
    Witam jestem posiadaczką VW POLO 6n 1.3 1995 rok. Auto w gazie.
    Mój problem polega na tym, że w aucie przepala się bezpiecznik od pompy paliwa, tzn auto odpala normalnie na benzynie, lecz gdy tylko chcę ruszyć przepala się bezpiecznik od pompy. Co to może być?

    Wymieniłam już przekaźnik pompy (oznaczenie 167), sama pompa również była wymieniana jakiś czas temu, lecz nadal jest problem. Na gazie auto odpala normalnie.

    Proszę pomóżcie :(
  • Poziom 21  
    Pierwsze pytanie jakiej wartości jest bezpiecznik, ale wydaje mi się że jest pompa zatarta czy w zbiorniku jest dostateczna ilość paliwa, a pompa nie pracuje na sucho ?
  • Poziom 2  
    Bezpiecznik 20-tka.

    Pompka słychać właśnie że działa, nie wydaje żadnych podejrzanych dźwięków a paliwa jest około pół baku.

    Moim zdaniem jest gdzieś zwarcie ale gdzie i jak to sprawdzić?? Jeżeli to nie pompa i nie przekaźnik to co to innego może być? Co może być przyczyną?
  • Poziom 21  
    A jaka jest instalacja gazowa typ i firma ?
  • Poziom 19  
    Czy przy wymianie pompy był czyszczony bak? Bo jeśli nie to prawdopodobnie zaciera się znowu pmpa
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaki prąd pobiera pompa? Wystarczy zmierzyć i będzie jasne.
  • Moderator Samochody
    Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu
  • Poziom 2  
    arewin napisał:
    A jaka jest instalacja gazowa typ i firma ?


    Instalacja to pół sekwencja a nazwę podam jutro, gdyż nie mam przy sobie dokumentów, jednakże zaznaczam, iż gaz chodzi bez zarzutu (na szczęście:) ) ciągle odpalam i jeżdżę na gazie.

    bodziot napisał:
    Czy przy wymianie pompy był czyszczony bak? Bo jeśli nie to prawdopodobnie zaciera się znowu pmpa


    Niestety bak nie był czyszczony. A zacierająca pompa paliwa może dawać objaw spalonego bezpiecznika?

    Dodam, że gdy włożę nowy bezpiecznik to mogę odpalić auto na benzynie (odpala bez problemu) oraz nawet dodawać dużo gazu a bezpiecznik się nie spala. Problem pojawia się w momencie ruszania - wtedy to bezpiecznik natychmiast się przepala.

    Błażej napisał:
    Jaki prąd pobiera pompa? Wystarczy zmierzyć i będzie jasne.


    A jaki powinna podawać? Postaram się kogoś jutro znaleźć kto mi to sprawdzi.

    carrot napisał:
    Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu


    Dziękuje za cenną informację, postaram się jutro przyjrzeć sondzie oraz jej okablowaniu :)

    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
  • Poziom 36  
    Ciekawe, czy bezpiecznik przepali się również gdy samochód zostanie przepchnięty na luzie z odpalonym silnikiem...? Zagadkowa usterka, ale coś mi świta, że był kiedyś już taki przypadek na elektrodzie :-)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wygląda na przetartą/przepaloną wiązkę. Przy ruchu pojazdu powstaje zwarcie i bezpiecznik się przepala. Do sprawdzenia okablowanie komory silnika i wiązka idąca do pompy (niby nic tam nie pracuje, ale wiadomo, co mechanik ponaciągał i jak umocował podczas wymiany pompy?).
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany - okazało się że przewód od sondy lambda był przetarty i robił zwarcie. Wystarczyło zaizolować a problem zniknął. Dziękuje wszystkim za pomoc. Temat można zamknąć.