Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic VI D14Z4 '00 5D - błąd 1 mrugnięcie i 7 szybkich mrugnięć

dorota1967 12 Apr 2014 08:37 5412 34
  • #1
    dorota1967
    Level 9  
    Witam wszystkich.
    Po zrobieniu samodiagnostyki ABS w mojej Hondzie wyskoczył błąd 1 mrugnięcie i 7 szybkich mrugnięć.
    Czy to jest czujnik lewy tył?
    Jeśli tak proszę o rady co mam dalej robić?
    Czy wymienić go na nowy czy używany?
  • #2
    F1X
    Level 20  
    Zgadza się. Jest to błąd nr 17 (DTC 17) - czyli czujnik lewy tylny ABS.

    Wg manuala kolejność postępowania jest taka:

    1. Sprawdzić ciągłość obwodu
    2. Sprawdzić czy jest zwarcie do masy
    3. Sprawdzić czy na zapalonym silniku występuje napięcie na którymś z przewodów idących do czujnika
    4. Wymienić czujnik
    5. Wymienić modulator ABS

    Mówiąc w skrócie: najpierw posprawdzaj połączenia elektryczne.
  • #3
    dorota1967
    Level 9  
    Mam drugie pytanie o sonde lambda do tego rodzaju silnika.
    Interesuje mnie ta druga (w katalizatorze) czy są jakieś różnice pomiędzy 5D a aerodoc (czyli kombi) bo muszę wymienić a nie znam symbolu. Znalazłem na forum właśnie rozwiązanie z używaną,w ASO koszt 1000 zł.Z góry dziękuje za opinie.
  • #5
    dorota1967
    Level 9  
    Właśnie z tego forum wziąłem informacje . A jak z używanymi na alegro ? Może jakaś podpowiedż.
  • #6
    12pawel
    Level 34  
    Z allegro to moim zdaniem loteria, ja szukałbym w warsztatach gdzie sprzedawana sonda została zbadana.
  • #7
    dorota1967
    Level 9  
    Może ktoś mi pomoże jak rozpiąć czujnik ABS lewego koła.Interesuje mnie ta kostka co znajduje się przy zbiorniku paliwa .Boje się żeby nie urwać kabli .Może trzeba coś nacisnąć albo podważyć.
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    dorota1967
    Level 9  
    No tak ,ale jak próbowałem to nie widziałem żadnego zatrzasku
    Interesuje mnie ta pomarańczowa wtyczka.Na alegro oglądałem i to tak wyglądało że jedna wtyczka ma uszczelniacz (oring) to jest czujnik co znajduje się przy kole.
  • #10
    Karaczan
    Level 41  
    Oj Kolego, jak Kolega ma problem wtyczkę rozpiąć to powodzenia życzę przy wyciąganiu starego czujnika jeśli się okaże że jest uszkodzony. I wstawienie nowego...
    Bo plug'n'play to tylko z teorii, i to na ogół w dość nowych (niepokorodowanych i zasyfionych) samochodach ;)

    Zatrzask jest jak wół od strony kabli idących do czujnika. Wciskany.
    Jak tak się nie uda to mały płaski śrubokręcik wbić od strony wiązki nadwozia.
  • #11
    dorota1967
    Level 9  
    Witam
    Zakupiłem na allegro sonde na alegro używanąi jest ok tylko po 2 dniach zgasła kontrolka czy mam skasować błąd
  • #12
    12pawel
    Level 34  
    Jak lampka zgasła to nie ma co kasować.
  • #13
    dorota1967
    Level 9  
    Witam po usunięciu błędu 17 po kilku dniach znowu zaczęła świecić kontrolka ABS.
    Samodiagnostyka i kolejny błąd 18 ,czy to jest czujnik lewy tył błąd sygnału :?:
    Co to znaczy , i jak to zlikwidować.
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    bew2
    Level 17  
    Jeśli wymieniłeś czujnik i pojawił się błąd 18 to masz kilka możliwości:
    - uszkodzona: wiązka/wtyczka/czujnik/impulsator czyli "koło zębate" na piaście
    - źle włożony czujnik, poluzowany, za duży/mały odstęp od "impulsatora"

    Wiązkę możesz sprawdzić zwykłym omomierzem na zwarcie do masy i/lub przejście
    obejrzeć miejsce montażu czujnika, czy nie ma śladów tarcia czujnika o sławny impulsator, innych niepokojących śladów

    odnośnie sond, świec, etc do Hondy: Denso...
  • #16
    dorota1967
    Level 9  
    Dzięki za rady,ale czujnika nie wymieniłem tylko wyjąłem i wyczyściłem( przy tarczy) i na kilka dni był spokój .Nie mam pojęcia czy odległość mogłem zmienić , bo wkręciłem w to samo miejsce co był i nie było mażliwości przesunięcia ani żadnych podkładek.Jakieś rady bo mam nadzieje sam uporać się z tym problemem bo jestem uparty i lubię wyzwania, a nie odrazu do mechanika.
  • #17
    bew2
    Level 17  
    To co napisałem aktualne = wyjąłeś czujnik, poruszałeś kablami i na chwile pomogło.
    Teraz ponownie zrobiło się zwarcie (ewentualnie przerwa) na przewodach i problem.
    Sprawdź wiązkę, najlepiej od samego czujnika do samego modułu ABS, pod kątem zwarcia do masy i przejścia.
  • #18
    dorota1967
    Level 9  
    Mam problem z kupnem czujnika lewy tył.Na allegro znalazłem ale 250zł( używany)
    Może ktoś ma namiary na tańszy
  • #20
    dorota1967
    Level 9  
    Witam ponownie !!
    Mam pytanie co ile wymienia się rozrząd ?
  • #21
    rooter75
    Level 18  
    dorota1967 wrote:
    Mam pytanie co ile wymienia się rozrząd ?

    Jeżeli stosuje zwykły pasek Gates to 60000 lub 6 lat, pasek oem to 100000, ale lepiej trochę wcześniej zmienić. :D
  • #22
    dorota1967
    Level 9  
    Witam !!
    Mam problem z dmuchawą.Na I i II nie działa , nie wiem jak dostać się do pokrętła
    Może to inny problem proszę o porady :cry:
  • #23
    bew2
    Level 17  
    Odnośnie dmuchawy najprawdopodobniej padł rezystor. Powinien byc usytuowany na dmuchawie, dostep od schowka. Uszkodzenie rezystora rozpoznasz nawet bez miernika - po widocznie przepalonych "sprezynkach".
  • #24
    dorota1967
    Level 9  
    A może podpowiedż jak wymontować schowek żeby czegoś nie urwać
  • #25
    andrzej20001
    Level 43  
    Ściskasz boki i wychodzi
  • #26
    rooter75
    Level 18  
    Od dołu są 2 wkręty na krzyżak.
  • #27
    12pawel
    Level 34  
    rooter75 wrote:
    Od dołu są 2 wkręty na krzyżak.

    Tak jak napisał kolega, później zobaczysz nad silnikiem dmuchawy są rezystory zamocowane na 2 wkręty.
  • #28
    dorota1967
    Level 9  
    Witam ponownie !!
    Mam pytanie,czy reguluje się zawory w tym modelu i co ile
    1,4 90kM 2000 r
  • #29
    bew2
    Level 17  
    Witaj,
    Zdecydowanie tak. Instrukcja podaje co 40kkm.
    Jeśli masz LPG, moim zdaniem jako posiadacza silnika Hondy z LPG, zasadnym jest skontrolować co 30kkm. Ja tak robię i przeważnie jest potrzebna już lekka korekta na wydechowych.
  • #30
    dorota1967
    Level 9  
    Dzięki .
    Dzisiaj jechał do Wrocławia i chciałem włączyć ogrzewanie i szok nie działa.
    Co to może być za przyczyna, a wcześniej działała.