Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Jumper 2007r. 2.2 L1H1 - Przepala bezpiecznik F35(przy wrzucaniu wsteczn

dardvader 12 Apr 2014 15:55 5136 12
  • #1
    dardvader
    Level 9  
    Witam,

    Przeszukałem już chyba wszystkie możliwe fora motoryzacyjne i nie spotkałem się, aby ktoś miał podobny problem. Otóż od jakiegoś czasu mam problemy z przepalającym się bezpiecznikiem F35, czyli między innymi od świateł cofania. Niestety od dnia wczorajszego nawet po wymianie bezpiecznika na nowy automatycznie przy wrzuceniu wstecznego słychać jak strzela bezpiecznik i tak za każdym razem nie zależnie od tego, czy silnik pracuje, czy jest tylko na zapłonie. Dodam, że przy włączonych światłach cofania mam jeszcze dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.
    Drugą zależność jaką zauważyłem, przy przepaleniu się bezpiecznika to pojawienie się kontrolki CHECK ENGINE, a sczytany błąd to P0100 plus po podłączeniu komputera brak informacji od przepływomierza o ilości (objętości) zasysanego powietrza.

    Według instrukcji powinien tam być bezpiecznik 7.5A, więc dziś testowałem stopniowo coraz większe aż do 20A i również i ten mi się przepalił.
  • Helpful post
    #2
    profesjonalista55
    Level 15  
    wiec jest zwarcie w jednym z elementów skrzyni
  • Helpful post
    #3
    szymon198312
    Level 30  
    Jesli dysponujesz miernikiem sprawdz kostke bezpiecznika gdzie jest zasilanie, pozniej przełącz miernik na sprawdzanie oporu, jeden przewod miernika zetknij do masy, drugi do kostki bezpiecznika tam gdzie nie ma napiecia potem wlacz wsteczny. Jesli pojawi si opor zerowy lub niewielki to jest zwarcie. Powtorz czynnosc z odlaczonym czujnikiem skrzyni. Bedziesz wiedzial czy zwarcie jest w instalacji czy w skrzyni
  • Helpful post
    #4
    adam1411
    Level 15  
    A może prościej było by zajrzeć do lampy, często zdarza się małe pęknięcie przez, które dostaje się woda i powoduje zwarcie.Może to być również zwarcie wspomnianego sygnału dźwiękowego, po co od razu rozbierać skrzynie.
  • #5
    dardvader
    Level 9  
    @profesjonalista55@szymon198312 - Dziękuję za informację. Wiem już gdzie i jak mam szukać przyczyny. @adam1411 - Sprawdzałem dosłownie dwie godziny temu na odłączonych lampach i problem również występował. Mimo wszystko sprawdziłem wewnątrz jak wygląda, ponieważ jak mam te auto od prawie 3 lat nigdy nie musiałem żarówki wymieniać i szczerze bardzo się zdziwiłem, gdy zobaczyłem mocno zaśniedziałe styki tylko na światłach cofania i przeciwmgłowych, a w jednej przeciwmgłowe było tak skorodowane, że nawet żarówki nie idzie ruszyć. Teraz kolejny problem do sprawdzenia mam, czy gdzieś mi w tej lampie nie puszcza wody na uszczelce. No i jeszcze fakt, że na obu lampach, wtyk od masy jest również mocno zaśniedziały, gdzie pozostałe wtyki są jak nówki.
  • Helpful post
    #6
    adam1411
    Level 15  
    Więc trzeba wszystko oczyścić i sprawdzić wiązki kabli, może coś je przycisnęło i robi się zwarcie do masy.
  • Helpful post
    #7
    szymon198312
    Level 30  
    Czasem banalne sprawy są tak banalne że nawet nie myślimy żeby tam szukać...
  • Helpful post
    #9
    profesjonalista55
    Level 15  
    i tak też tutaj on robi zwarcie
  • #10
    dardvader
    Level 9  
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Mam jeszcze pytanie, ponieważ znów internet mi nie pomógł, a nie chce błądzić po omacku. Gdzie dokładnie znajduje się czujnik? Nie wiem, czy mogę to zrobić na parkingu, czy muszę jechać na kanał. Drugie pytanie, czy przy ewentualnej wymianie tego czujnika, po odkręceniu nie będzie lał się olej ze skrzyni?
  • #12
    dardvader
    Level 9  
    Wiecie co, może jestem mało spostrzegawczy, ale szukałem i znaleźć go nie mogę. Przyglądałem się zdjęciom tego czujnika, ale nie mogę nic takiego zlokalizować. Może coś mi utrudnia dostęp do tego?
  • #13
    dardvader
    Level 9  
    Udalo sie zlokalizowac problem. Przyczyna byla przepalajaca sie masa od akumatora. Styk doslownie byl popalony w kilku miejscach. Zalozylem plecionke taka jak w samochodach ciezarowyc i nie mam juz problemow z bezpiecznikien. Na sprawdzenie masy w aku wpadlem przez przypadek, gdy wskaznik temperatury po uruchomieniu silnika szedl maksymalnie do gory po czym opadal do poprawnej pozycji. Gdyby ktos mial podobny problem to moze sie przydac, poniewaz jest to latwiejsze do sprawdzenia. Dziekuje wszystkim za pomoc.