Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Golf 4 1.9 tdi AHF - brak mocy przed i po regeneracji turbiny,logi wstawione

maciek1990 12 Apr 2014 16:32 17190 35
  • #1
    maciek1990
    Level 10  
    Witam.
    Golf 4 1.9 tdi 110km coś slabu przyspiesza.
    Pojechałem do Wrocławia do znanych tunerów, żeby zlokalizowali co jest nie tak. Robiłem więc z nimi testy dynamiczne z laptopem i koleś powiedział, że turbina nie wstaje i trzeba ją wyczyścić.
    Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia jakie są i podłączyłem według schematu. Wymieniłem przewód od serwa do waku. Waku na tym jabłku, gdzie się montuje przewód miało lekki luz.
    Profilaktycznie zakleiłem to mocno taśmą do uszczelniania przewodów i zakręciłem nowy przewód ładnie opaskami. Nic nie dało.
    Turbina została poddana regeneracji i regulacji jednak była ponoć ok. ale mimo to poprawiono ją do perfekcji. Dalej brak efektów.
    Wymieniłem przepływomierz z t5 1.9 tdi i było jeszcze gorzej. Zamieniłem n75 z n18 i nic nie dało.
    Co robić?
    Wstawiam logi:
    http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168984.html
    http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168981.html
    http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168977.html
    http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168985.html
    http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168982.html
    http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168978.html
    http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168979.html
    http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_168980.html
  • #2
    polonez15
    Level 33  
    Po logach to tylko to, że turbo wstaje późno i przepływka trochę zaniża, ale powinien iść normalnie. Dolot i wydech nie przypchany? Klapa gasząca w jakiej pozycji?
  • #3
    sigwa18
    Level 39  
    A nie jest to 1.9 90 KM?
  • #4
    majsster
    Level 22  
    zawór egr stoi w pozycji otwartej.
  • #5
    polonez15
    Level 33  
    Nie spowoduje to baku mocy na pewno.

    Do Sigwa18 - nie, nie jest.
  • #6
    maciek1990
    Level 10  
    witam, dzieki za odpowiedzi. EGR jest zatkany blaszką docieta na wymiar , klapa gasząca jest odłączona od podcisnienia . Katalizator tydzien temu został wycięty dla pewnosci. Bez zmian. W dowodzie ma 81 KW, na nalepce pod maska na kielichu ma AHF.

    Auto na 1 biegu i 2gim jakos idzie, nawet rusza okej. Ale jak 3 bieg sie da to ciagnie praktycznie bez turbo do konca, 4 bieg to juz calkiem tragedia, a na 5 biegu jak mu sie da od 70kmh gaz do dechy to jedzie kilometry zanim rozpedzi sie do 120;/ praktycznie nie czuc wtedy wgl trubo, od poczatku do konca jedzie jak na jakis zwykly sdi , gorzej niz 90km .

    dodam , ze jak wymienialem wezyk od waku do serwa to byl zassany (scisniety od podcisnienia) jak go zdjalem to duzo powietrza poszlo. Nie wiem czy to normlane. Teraz jest wstawiony taki ze sprezyna w srodku zeby go juz nie zasysalo.
  • #7
    polonez15
    Level 33  
    Sterowanie turbo i wszystko, co odpowiada za moc jest jak najbardziej ok. Kolokwialne pytanie - mechanicznie nic nie hamuje auta?
  • #8
    maciek1990
    Level 10  
    nic nic , sprawdzałem na biegu jałowym na prostej , juz wszystko bralem pod uwage. Jedynie co to jakies łozysko na alternatorze ? ale to raczej nie ma nic do rzeczy ? moze od klimy lozysko? tłumik moze zapchany? moze cos ma w wydechu?

    v max ma jakies 175 wiecej nie idzie . kupowac n75 ? czy na 100% jest okej?
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    Podmien na początek przeplywkę. Kolektor dolotowy nie zabity nagarem? Zrób log basic settings 000.

    Jak miałbym się czepiać to za mała dawka paliwa na wolnych jak dla mnie. Jak wtryski? Nastawnikiem nikt nie manipulował?
  • #10
    maciek1990
    Level 10  
    byl ustawiany kat wtrysku, dolot czyscilem osobiscie tydzien temu przy zdjeciu turbiny , calego wypalilem w srodku z nagaru jest teraz czysty, pozostał tylko intercooler niesprawdzony ( moze byc to ? czy w logach by wykazalo za malo powietrza? ) nastawnika nikt nie ruszał. przepływka dzisiaj była zamieniania , ale auto gorzej jezdzilo .Mialo takie 2-3 sekundowe "turbo dziury " po zmianie biegow i wcisnieciu gazu do dechy. na kazdych obrotach.

    jeszcze jeden problem to taki ze auto kompletnie jest zamulone na kazdym biegu na niskich obrotach i np. nie da sie objechac ronda na 3 biegu bo zgasnie . Tak samo na 5 biegu ciezko jechac przy 50 kmh bo zaraz sie dusi i chce zgasnac. Nie podciaga sam na obroty jak to zazwyczaj bywa w innych dieslach. Poprostu jest zadławiony zaraz przy niskich obrotach. 2 razy przydusi i boom gasnie. A poprzedni AFN jakiego mialem normlanie sobie podnosil obroty i przyspieszal, ten dziwnie gasnie.
  • #11
    polonez15
    Level 33  
    No a zrób dla ciekawości i pewności test z diodą zenera zamiast przepływki...
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    Widzieliście kąt wyprzedzania zapłonu? Nie dziwi to was?

    Ktoś mieszał w adaptacjach, do tego liche wtryski i Przepływka i mamy efekt jaki mamy.
  • #13
    sigwa18
    Level 39  
    Jak dla mnie albo przepływka padła albo coś zatkane po drodze. W logach wyraźnie widać że przepływ nie dochodzi do zakładanej wartości a ze wzrostem obrotów jest coraz gorzej.
  • #14
    maciek1990
    Level 10  
    Witajcie. Jeszcze raz dzieki za zainteresowanie tematem. Kat wtrysku byl ustawiany z VAGiem bo slabo palil w zime. Teraz pali ladnie od razu po przekreceniu kluczykiem. Co do zdania kolegi wyzej co twierrdzi ze wraz ze wzrostem obrotow jest coraz gorzej to moze byc i racja, chociaz on na 1,2 ,3 biegu cos tma jeszcze jedzie,a na 4 5 to ledwo sie budzi do jazdy . Niedlugo wstawie filmik z 5 biegu jak przyspiesza. Przepływomierz albo zamienie w tym tygodniu albo kupie nowy. NAjwyzej bedzie troche w plecy;/ Chyba ze ktos byłby w stanie sie podmienic na chwile a jest z Wrocławia . Jeszcze zerkne na intercooler moze jutro , przeczyszcze go . Pozdrawiam wszystkich

    pozwole sobie zacytowac kolege z innego forum co dał mi tez odpowiedz , jednak tam jest mało aktywne forum. Mozecie zerknac czy kolega ma racje? :

    ,, W twoim przypadku w pierwszej kolejności i jak NAJSZYBCIEJ jedź na wgranie seryjnego oprogramowania.
    Twój program to kompletna porażka. Ktoś dla standardowej ilości paliwa (lub niewiele większej) napisał taką mapę kąta wtrysku, która obsłużyłaby modyfikacje rzędu 200PS. Jak można dać kąt 20 stopni dla napięcia 4V???? Totalna porażka.
    Dodatkowo na wolnych obrotach kąt wtrysku jaki życzy ecu to 6,4 stopnia - kosmos. Seryjnie jest 0,4-0,7.
    Kąt wtrysku ma ogromny wpływ na pracę turbiny i najpierw ogarnij soft. "
  • #15
    domex32
    Moderator of Cars
    maciek1990 wrote:
    W twoim przypadku w pierwszej kolejności i jak NAJSZYBCIEJ jedź na wgranie seryjnego oprogramowania.
    Twój program to kompletna porażka. Ktoś dla standardowej ilości paliwa (lub niewiele większej) napisał taką mapę kąta wtrysku, która obsłużyłaby modyfikacje rzędu 200PS. Jak można dać kąt 20 stopni dla napięcia 4V???? Totalna porażka.


    Prosiłem o log grupy 000. Przedstaw go.

    Jak ustawiłes ten kąt vagiem? Grzebales coś w adaptacjach w kanałach 004?
  • #16
    maciek1990
    Level 10  
    kat ustawial mi chlopak co na sie na tym zna, bylem obok i robil wszystko tak jak w opisach no roznych forach jest. Ustawial delikatnie , sprawdzał co jakis czas ile jest i czy sie nic nie przestawilo po zakreceniu. 000 nie moglem zlogowac bo miałem error w vagu, dzisiaj wieczorem jeszcze zrobie ten log grupy 000. Czy cos grzebał w 004 to nie wiem. Ja mam kabel od 2 dni , kupiony tylko pod te logi, nic wczesniej nie grzebane, auto kupione od handlarza z Holandii.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    maciek1990
    Level 10  
    niestety musialem odpuscic z poczatku pare razy gaz ze wzgledów bezpieczenstwa na drodze, zrobilem logi grupy 000 : w bloku 08 pokazywalo kolo 49-120 a w bloku 04 pokazywalo tak o :

    http://vaglog.rtnet.pl/maciek19900_169196.html - log 000 blok 04
  • #21
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    non e vero italiano wrote:
    Bo VAS logów nie robi, za to robi lamerski Vag-com.


    Bo logi sa po to żeby je wklejać i żeby powstawały topiki tasiemce z tych właśnie logów.
    Wogóle logi to tajemna otoczka grzebania w wieśwagenach.
    I meritum grupowej naprawy internetowej.
  • #23
    maciek1990
    Level 10  
    jutro postaram sie go wymontowac, a mozesz powiedziec po czym to wnioskujesz?
  • #24
    domex32
    Moderator of Cars
    T5 wrote:
    Nie wiem po co im logi. Ja też nigdy logów nie robię. Radzę sobie bez tego.
    Jeszcze żeby były dobrze zrobione ;)


    To już Ci mówię po co, a po to żeby pokazać na forum parametry pracy silnika, co zdjęcia ma robić czy przez telefon opowiadać? :D

    Dodano po 49 [sekundy]:

    robokop wrote:
    Dziurawego intecoolera przypadkiem nie masz?


    Robert, jak by miał dziurawy intercoler masa powietrza szła by ponad 1000.
  • #25
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale na którymś z tych logów wskazanie rzeczywiste MAF ma wyższe niż oczekiwane - gdyby to było turbo z wastegate, to bym podejrzewał uchylony. Ciśnienie turbiny to też takie sobie w stosunku do oczekiwań sterownika. Chyba że sprawność spalania tego silnika jest taka, że przetłaczając przez siebie powietrze nie ma siły turbiny rozkrecić.
  • #26
    domex32
    Moderator of Cars
    Tu jest wiele nie wiadomych, za wiele, rozrząd się kłania jak nic, ale od takiego wczesnego KWZ też na dole dynamiki nie będzie.


    Tam na wolnych była większa masa niż oczekiwana bo EGR zamknięty.

    Ciekawe czy już tłoków nie wytopiło...
  • #27
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    domex32 wrote:
    Tu jest wiele nie wiadomych, za wiele, rozrząd się kłania jak nic, ale od takiego wczesnego KWZ też na dole dynamiki nie będzie.

    Ze zbyt wczesnym kątem to nawet pośredniaki klepią jak młotem o kowadło.
  • #28
    maciek1990
    Level 10  
    więc wychodzi na to, że tylko programowo jest zle ustawione ? kat wtrysku , rozrzad do sprawdzenia ? dam gdzies auto do tunerow (ecu project -wrocław ) niech sprawdzą i od razu moze chipa wgraja. czy kombinowac z nowym przepływomierzem? wolalbym naprawic z pomoca forum i miec satysfakcje ze jednak mozna cos sie wspomoc internetem , niz cierpiec na brak $$$.
  • #29
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    maciek1990 wrote:
    niech sprawdzą i od razu moze chipa wgraja

    Jak zmodyfikują wsad to nie dość że nigdy nie znajdziesz przyczyny, to być może długo nie pojezdzisz.
  • #30
    domex32
    Moderator of Cars
    Zrób tak, wybierz login i wpisz tam 12233 OK
    Potem zobacz co jest w adaptacjach w kanale 04 ma byc tam 32768, jeśli jest coś innego to wprowadź tą wartośc i zapisz, zobacz czy się kąt zmienił.