Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C4011 - Nie palił na wszystkie cylindry, zgasł i nie odpala.

12 Kwi 2014 18:26 2073 24
  • Poziom 11  
    Witam, mam taki problem z moim C4011, ostatnio jechałem nim trasę 20 km. Po 10 km wszystko było ok, potem zauważyłem że przestał palić na wszystkie cylindry bo zaczął chodzić jak "trzydziestka". Wróciłem do domu zgasiłem i stał aż do dziś. Teraz go odpaliłem, najpierw walił białym dymem, potem odpalił i znowu nie pracował na wszytskie cylindry, zacząłęm mu dawać ostro po gazie, ale po kilku minutach zgasł i potem kręcenie już nic nie pomogło, z rury brak dymu. Nie wiem co jest grane. Co prawda filtry paliwa były ostro zasyfione, ale wcześniej działał.

    Końcówki wtryskiwaczy są kiepskie (3, bo 1 jest dobra i ustawiona na 160 atmosfer), jest też problem z odpalaniem pierwszy raz, bo potem jak odpali to można go bez problemu odpalić. Doradźcie coś...

    Silnik ma przedmuchy z korka oleju, ale wcześniej palił...
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    A w zbiorniku masz paliwo ?
  • Poziom 11  
    No bez przesady... od tego zacząłem. Zalane 4 dni temu 5 litrów.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Wcześniej pisałeś że słabo odpala,podejrzewam pompę wtryskową.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Poluzuj przewody z wtryskiwaczy i zobacz czy podczas rozruchu psika paliwem
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Rasoir napisał:
    Nie wiem co jest grane. Co prawda filtry paliwa były ostro zasyfione, ale wcześniej działał.
    Działał aż przestał , bo ile może chodzić na zasyfionych filtrach ?
    Zacznij szukanie usterki od podstaw i ogarnij go trochę .
  • Poziom 11  
    Ogarniam go od 3 miesięcy i uwierz że już ręce opadają... jak nie jedno to drugie... jak usuniesz jedną usterkę to pojawia się kolejna... szlag człowieka trafia... na filtrach jest numer seryjny z datą 1994 rok... ktoś o niego konkretnie dbał.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    No nie dziwię się , maszyna mocno wiekowa i jak ktoś zaniedbał i na bieżąco nic w niej nie robił , to się nazbierało usterek i teraz nie wiadomo za co się łapać .
    Zacznij po kolei , filtry , pompa , wtryski . Jakoś to ogarniesz .
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Pracowałem czterdziestką, która co jakiś czas zdychała i nie chciała odpalić. Paliwo ze zbiornika leciało, ale ona jakaś niemrawo pyrkotała. Po zajrzeniu do pompki zasilającej ( tej pod ręczną, zaslepka na klucz chyba 32 czy 36) okazało się, że jest kompletnie zardzewiała, tłoczek się nie poruszał, popychacz ani drgnął a sprężynka zgniła. Po podmianie z innej pompy, czterdziestka odżyła.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Wymień filtry, odpowietrz pompe, zdejmij wąż przelewowy do zbiornika i kręć rozrusznikiem powinno lecieć paliwo przelewowe. Gdy nie będzie leciało to masz coś z pompko zasilającą, będzie leciało masz coś z pompo wtryskową.
  • Poziom 11  
    Dzięki za przydatne podpowiedzi! Pompkę zasilającą chyba i tak będę musiał wymienić, bo ta cieknie z każdej strony i trzeba się mocno ręcznie napompować żeby zaczęła stawiać jakiś opór i żeby słychać było przelewające się paliwo. W poniedziałek pobudka o 6 rano i trzeba to doprowadzić do używalności.
  • Poziom 11  
    Witam, wczoraj traktor odpalił. Po wymianie filtrów i zalaniu świeżym paliwem traktor zagadał.

    Jak wcześniej pisałem, traktor ma zawsze problem z odpaleniem pierwszy raz po postoju rzędu 8-12 godzin, ale jak już zagada, to potem pali na dotknięcie, wymieniłem dziś zawór zwrotny w pompie wtryskowej, bo wyczytałem gdzieś że on jest odpowiedzialny za takie zjawisko, stary nie stawiał praktycznie żadnego oporu, bo sprężynka uginała się już delikatnie pod ciężarem małego śrubokręta, zaś w nowym trzeba włożyć trochę siły żeby ją wcisnąć. Czy mogę się spodziewać jakichś rezultatów po tej wymianie?

    I ostatnie pytanie, traktor nie pali na wszystkie cylindry, jak pisałem pracuje jak C330 i ma problem żeby wkręcić się na obroty, wtryski były regulowane, ale gość powiedział że tylko jeden dało się ustawić na 160 atm, reszta była strasznie zardzewiała i zasyfiona. Zamówiłem końcówki wtrysków, mam nadzieję że wymiana usunie tę usterkę, ale mam coś jeszcze przy tym sprawdzić, żeby wszystko zaczęło działać jak powinno?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Sprawdź jeszcze luzy zaworowe.
  • Poziom 11  
    Tak będę musiał, ustawiał mi to ostatnio kumpel, ale mam wątpliwości co do jego umiejętności, więc jak już będę wyjmował wtryski to od razu ustawię zawory.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Rasoir napisał:
    Silnik ma przedmuchy z korka oleju, ale wcześniej palił...

    Co Ty chcesz tam ustawiać? Najpierw zrób porządny remont silnika.
  • Poziom 11  
    Nie przesadzaj, fakt że są przedmuchy nie kwalifikuje jeszcze silnika do remontu. Widziałem traktory które bardziej kopciły z korka niż z wydechu i jeździły normalnie wykonując wszystkie prace. Liczy się przecież do tego ciśnienie oleju, luzy na wale i stan głowic.

    Dziś znalazłem przyczynę palenia nie na wszystkie gary, okazało się że klawiatura na drugiej głowicy się obluzowała i zawory praktycznie się nie otwierały, ot taka niespodzianka której nawet bym się nie spodziewał. A szkoda że wcześniej nie zobaczyłem pod pokrywy...

    Naliczyłem na nowych końcówkach 5 otworków, czy ze wszystkich powinno lecieć paliwo? Bo sprawdziłem dwa stare i leci tylko z 3.
  • Poziom 22  
    z tego co pamiętam wtrysk będzie pylił na 3 kierunki robiąc (trójkąt)
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Ma 5 otworów i na wszystkie ma rozpylać . Kreska ,znak na końcówce rozpylacza powinien się zgrywać ze znakiem na obudowie wtrysku . Końcówka powinna tworzyć mgłe i dzwonić.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Rasoir napisał:
    fakt że są przedmuchy nie kwalifikuje jeszcze silnika do remontu

    Ok, w takim razie pomierz ciśnienie sprężania, luzy łożysk wału, ciśnienie pompy wtryskowej. Podaj wyniki. Jeżeli będą takie same jak podaje fabryka, to rzeczywiście przesadzam i ten silnik nie będzie wymagał remontu.
  • Poziom 11  
    dziś założyłem nowe końcówki wtrysków i silnik działa jakby lepiej, nie kopci juz tak bardzo i czuc ze ma wiecej mocy. Probowalem ustalić czy ustawienie zaplonu jest prawidlowe, znalazlem na kole 3 kreski a pare centymetrow pod nimi 2 w odstepie ok 1cm. Tata krecil walem a ja obserwowalem paliwo w pierwszej sekcji i okazalo sie ze zaczyna drgac dopiero jak na kole jest odstep ok. 2 dlugosci tolerancji w strone tych 3 kresek ktore oznaczaja GMP. Jak to przestawic? Na czym polega to krecenie pompą i co powinienem zrobic zeby zmniejszyc to opóźnienie? Czytam juz od 2 dni o tym ustawianiu ale nie wiem na czym polega ta regulacja poprzez obracanie pompy.

    Grzegorz_madera, źle się zrozumieliśmy. Chodzi mi po prostu o to, że czytając porady wielu ludzi na różnej maści forach, jest pełno "doradców" którzy zaczynają porady od - "trzeba zrobić remont tego i tego", "zrób mu remont bo to złom", "remontuj bo nic ci nie pozostało". Przecież nie wszystkie usterki w ciągniku trzeba zaczynać od remontu. Czasem wystarczy drobny szczegół i wszystko wraca do normy. Wiem po moim przykładzie, napisałem na pewnym forum o moim problemie to oczywiście na 3 wypowiedzi jakie dostałem, dwie to remont pompy wtryskowej, wymiana wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia, wymiana filtrów, wymiana pompki zasilającej... koszt? 600-700zł, a co się okazało? Że poluzowała się klawiatura, dokręciłem i wszystko wróciło do normy. Tylko o to mi chodzi. Oczywiśćie, że mój traktor nie ma idealnych książkowcyh parametrów, ale żebym takie osiągnął, to musiałbym do samego silnika włożyć jakieś 5-6 tyś. zł. Tylko po co skoro używam go sporadycznie kilka razy do roku?
  • Poziom 34  
    Bez przesady. 2 tys. wystarczą. Teraz ciągnik nadaje się się do spokojnego turlania luzem, a nie do pracy, ale rób jak uważasz.
  • Poziom 11  
    Pompa wtryskowa, głowice, zestawy naprawcze, wał, panewki, uszczelnienia, wałek rozrządu, koła rozrządu... jak chcesz go doprowadzić do stanu w którym będzie miał parametry jak fabryka to trzeba wyłożyć trochę kasy. Same zestawy naprawcze "oryginalne" Ursus to już 750zł, do tego głowice to koszt 1100zł, regeneracja pompy porządnie i na porządnych częściach to kolejne 500zł, to już grubo ponad 2 tys. a gdzie wał, panewki, rozrząd, klawiatury, to wszystko trzeba wymienić żeby mieć idealne parametry pracy silnika. Mówię tu o doprowadzeniu silnika do takiego stanu o jakim mówiłeś, można wymienić same zestawy, zregenerować głowice czy kupić jakiś import i robić cały remont w taki sposób, ale wtedy na pewno nie osiągniemy książkowych wartości.

    Traktor orze dwuskibowym pługiem w glebach VI-klasy, kosi rotacyjną, ciągnie 3t, więc chyba nie można mówić o "pulaniu" się nim po prostej, on normalnie pracuje. Wcześniej miałem 60-letniego Hanomaga który bardziej kopcił z miski niż z wydechu i też normalnie pracował.

    Interesuje mnie porada na temat pompy i przestawionego zapłonu, będę wdzięczny za wskazówki.
  • Poziom 11  
    Ogladalem to, ale tyle co on zrobil to ja wiem ;) chodzi mi o manewrowanie tą pompą zeby zmienic kąt wtrysku. Czytalem ze trzeba zblizyc gore pompy do bloku ale w jaki sposob? Wystarczy poluzowac i docisnac a nastepnie dokrecic? A co z przewodami ktore sa przeciez sztywne?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Pompa przykręcona jest na 3 śruby . W pompie są podłużne otwory umożliwiające ruch pompą .Na przewody nie zwracaj uwagi [dopasują się ] przewodami dosuwasz do bloku to przyspieszasz zapłon ,odsuwasz opużniasz [poluzować ,docisnąć,przesunąć ,dokręcić]