Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra g - wysokie obroty na luzie po osiągnięciu 85-90 stopni

12 Kwi 2014 20:20 1848 6
  • Poziom 9  
    Witam. Od jakiegoś czasu mam dziwny objaw w mojej asterce. Mianowicie na zimnym silniku jest wszystko ok: obroty 700, trzyma obroty na biegu jałowym, w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła ładnie spadają do 500-600. Wszystko zaczyna się dziać po osiągnięciu 80-90 stopni. Auto samo sobie podnosi obroty do 1200-1300, obroty trochę falują i w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła obroty zostają ok. 1200-1400 RPM. Wymienione zostały: świece, silniczek krokowy, filtr powietrza, wyczyszczona przepustnica, nowa sonda lambda, parownik. Lewego powietrza nigdzie nie bierze. Dzieje się to zarówno na benzynie, jak i na LPG. Zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy, czujnikiem temperatury, oraz czujnikiem wałka rozrządu i wału korbowego. Pomóżcie mi proszę co wykluczyć. Auto jeździ trochę przymulone. Nie świeci się Check, a komputer nie pokazuje żadnego błędu.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 28  
    Do sprawdzenia czujnik temperatury, ten do ECU (dwu przewodowy). Zmierz rezystancję przy ok. 85 st. Powinno być 200-325 Ohm.
  • Poziom 9  
    Dodam, że czasami jest wszystko dobrze, a czasami wariuje z tymi obrotami.
  • Poziom 28  
    Pomiary zrobiłeś czy dalej mam wróżyć?
  • Poziom 8  
    Może masz zabrudzony czujnik temperatury , czujnik WK i Wałka rozrządu , nie może być uszkodzony , bo w takiej przypadłości od razu zapaliłby sie Check. A jak stoisz z obiegami ? Sprawdziłeś oba węże gumowe (z termostatu i nagrzewnicy)? To może być powodem. Możliwe , że termostat jest uszkodzony i zaczyna chłodzić dopiero na 1300-1400 obrotów i auto automatycznie robi przeskok na większe i wtedy na zimnym silniku nagrzewnica spuszcza obroty do 500 by nie dopuścić do przegrzania.
  • Poziom 28  
    Beniamin323 napisał:
    Może masz zabrudzony czujnik temperatury , czujnik WK i Wałka rozrządu , nie może być uszkodzony , bo w takiej przypadłości od razu zapaliłby sie Check. A jak stoisz z obiegami ? Sprawdziłeś oba węże gumowe (z termostatu i nagrzewnicy)? To może być powodem. Możliwe , że termostat jest uszkodzony i zaczyna chłodzić dopiero na 1300-1400 obrotów i auto automatycznie robi przeskok na większe i wtedy na zimnym silniku nagrzewnica spuszcza obroty do 500 by nie dopuścić do przegrzania.

    Większych głupot nie słyszałem. Właśnie kolego podłączyłeś nagrzewnicę pod ECU.
  • Poziom 9  
    Winą był komputer LPG. Kabelek podłączony był do czujnika przepustnicy i siał jakieś głupoty