Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra g - wysokie obroty na luzie po osiągnięciu 85-90 stopni

adrian.org 12 Kwi 2014 20:20 1377 6
  • #1 12 Kwi 2014 20:20
    adrian.org
    Poziom 9  

    Witam. Od jakiegoś czasu mam dziwny objaw w mojej asterce. Mianowicie na zimnym silniku jest wszystko ok: obroty 700, trzyma obroty na biegu jałowym, w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła ładnie spadają do 500-600. Wszystko zaczyna się dziać po osiągnięciu 80-90 stopni. Auto samo sobie podnosi obroty do 1200-1300, obroty trochę falują i w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła obroty zostają ok. 1200-1400 RPM. Wymienione zostały: świece, silniczek krokowy, filtr powietrza, wyczyszczona przepustnica, nowa sonda lambda, parownik. Lewego powietrza nigdzie nie bierze. Dzieje się to zarówno na benzynie, jak i na LPG. Zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy, czujnikiem temperatury, oraz czujnikiem wałka rozrządu i wału korbowego. Pomóżcie mi proszę co wykluczyć. Auto jeździ trochę przymulone. Nie świeci się Check, a komputer nie pokazuje żadnego błędu.

  • Fibaro
  • #2 13 Kwi 2014 10:37
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Do sprawdzenia czujnik temperatury, ten do ECU (dwu przewodowy). Zmierz rezystancję przy ok. 85 st. Powinno być 200-325 Ohm.

  • Fibaro
  • #3 24 Kwi 2014 10:54
    adrian.org
    Poziom 9  

    Dodam, że czasami jest wszystko dobrze, a czasami wariuje z tymi obrotami.

  • Fibaro
  • #4 26 Kwi 2014 14:15
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Pomiary zrobiłeś czy dalej mam wróżyć?

  • #5 07 Maj 2014 19:38
    Beniamin323
    Poziom 7  

    Może masz zabrudzony czujnik temperatury , czujnik WK i Wałka rozrządu , nie może być uszkodzony , bo w takiej przypadłości od razu zapaliłby sie Check. A jak stoisz z obiegami ? Sprawdziłeś oba węże gumowe (z termostatu i nagrzewnicy)? To może być powodem. Możliwe , że termostat jest uszkodzony i zaczyna chłodzić dopiero na 1300-1400 obrotów i auto automatycznie robi przeskok na większe i wtedy na zimnym silniku nagrzewnica spuszcza obroty do 500 by nie dopuścić do przegrzania.

  • #6 08 Maj 2014 23:19
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Beniamin323 napisał:
    Może masz zabrudzony czujnik temperatury , czujnik WK i Wałka rozrządu , nie może być uszkodzony , bo w takiej przypadłości od razu zapaliłby sie Check. A jak stoisz z obiegami ? Sprawdziłeś oba węże gumowe (z termostatu i nagrzewnicy)? To może być powodem. Możliwe , że termostat jest uszkodzony i zaczyna chłodzić dopiero na 1300-1400 obrotów i auto automatycznie robi przeskok na większe i wtedy na zimnym silniku nagrzewnica spuszcza obroty do 500 by nie dopuścić do przegrzania.

    Większych głupot nie słyszałem. Właśnie kolego podłączyłeś nagrzewnicę pod ECU.

  • #7 31 Sie 2015 11:11
    adrian.org
    Poziom 9  

    Winą był komputer LPG. Kabelek podłączony był do czujnika przepustnicy i siał jakieś głupoty

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME