Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara picasso 1.8 - Dziwny dźwięk po wymianie rozrządu

12 Kwi 2014 22:17 3837 5
  • Poziom 2  
    Witam.
    Jestem posiadaczem Citroen Xsara Picasso 1.8 16 V 2003r. + LPG. Samochód sprowadziłem z Niemiec i po kupnie postanowiłem wymienić rozrząd. Po wymianie rozrządu słychać dziwny dźwięk z prawej strony silnika , dźwięk ten przypomina "bulgotanie" lub podobny dźwięk . Dźwięk ten słyszalny jest na wolnych obrotach , podczas jazdy zagłusza go silnik. Zwróciłem uwagę mechanikowi że takiego dźwięku wcześniej nie było.Powiedział że właśnie słyszał to wcześniej i myślał że to wina paska rozrządu. Nie odebrałem samochodu z warsztatu i poprosiłem o usunięcie tego problemu. Ponowna regulacja paska rozrządu nie przyniosła efektów. Zasugerowałem że dźwięk ten może pochodzić od pompy wody. Nie wiem czy dobrze bo jestem laikiem w tej tematyce ale na moje uszy tak mi się wydawało. Mechanik faktycznie poszedł tym tropem. Wymienił jeszcze dwie pompy wody i to samo. A powiedział że sprawdzał nawet stetoskopem i potwierdził że ten dźwięk pochodzi z pompy. Poprosiłem żeby założył stara pompę i stwierdził czy jest ten dźwięk. Okazało sie że na starej pompie jest ok. Stwierdził że starej pompy nie może zostawić gdyż łożysko jest w złym stanie. Zmienił na nową pompę i powiedział że tak musi "zostać" i "muszę się przyzwyczaić" do tego dźwięku. Ręce mi opadły, mechanik siedział jeszcze nad tym dwa dnie i rozłożył ręce powiedział że nie wie co to może być. Powiedział żebym się nie martwił, że daje gwarancje na rozrząd. Aha przy okazji wymieniał dwie rolki bo były w złym stanie; rolka od wspomaganie i alternatora. Zaznaczyć chce że nie byłem przy tym jak to wszystko robił gdyż oczywistym jest że nie mogłem trzy dni i patrzył mu na ręce. Z tego co wiem to Pompa wody jest firmy KWP, rolki Ruville a pasek Continental. Mechanik jest "d