Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Carisma 1.8 GDI - Sonda lambda, Ujemne napięcie podczas pomiaru

dominik1996r 13 Apr 2014 09:26 2721 2
  • #1
    dominik1996r
    Level 18  
    Witam. Posiadam carismę 1.8 gdi z 98r. Auto zaczęło dużo spalać. Za dużo.. Komputer pokazuje minimum 20l. Poczytałem o sondzie i zacząłem pomiary. Sonda 40 przewodowa. Choć to dosyć dziwne wychodziły ujemne, ok. -80mv do 0, czasem niewiele coś ponad 0. Czy sonda jest uszkodzona?
    2. Jak jest z tymi uniwersalnymi sondami? Niby każda pasuje do każdego samochodu wypisane są to do forda, nissana, mitsubishi itd. Mam akurat sondę ntk 93ab-9f472-aa Czy nada się? Wydaje mi się, że więcej niż 20l to już spalać nie będzie nawet na tej sondzie.
    3. Ostatnim problemem jest czujnik tps. Po ustawieniu go i odpaleniu auto zaczęło ładnie chodzić. Po dodaniu gazu z powrotem się zepsuło aż do odpięcia kostki od czujnika i wpięcia z powrotem. I tak za każdym razem. Jakieś wskazówki? Czy ktoś doświadczył podobnego problemu?
  • #2
    adamo
    Level 21  
    Witam jesli sonda wskazuje ujemne wartosci absolutnie nadaje sie do wymiany
  • #3
    tzok
    Moderator of Cars
    O ile mi wiadomo silniki GDI nie pracują na mieszance stechiometrycznej, więc musi tam być sonda szerokopasmowa, jak w dieslach.

    O problemach z TPSem/modułem przepustnicy w GDI (Carisma/V40) sporo znajdziesz w Sieci... można to zweryfikować na diagnostyce komputerowej lub przy pomocy miernika, niestety wymiana jest kosztowna.