Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 1.6 16V 103KM - Gaśnięcie w trakcie jazdy, błedy wtrysków

ipman1 13 Kwi 2014 14:11 9996 21
  • #1 13 Kwi 2014 14:11
    ipman1
    Poziom 11  

    Witam,

    Otóż auto mi zaczęło gasnąc w trakcje jazdy. Jade sobie a tu silnik zgaśnie, i muszę odpalać w trakcje jazdy. Wyskakuje engine fault.

    Instalacja Lpg STAG4+ AC01, AR01


    oto błędy.
    Fiat Stilo 1.6 16V 103KM - Gaśnięcie w trakcie jazdy, błedy wtrysków Fiat Stilo 1.6 16V 103KM - Gaśnięcie w trakcie jazdy, błedy wtrysków
    Jak ktoś może pomóc, mam ELMA i FESa.

    Jak ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem to proszę o pomoc.

    2 21
  • Pomocny post
    #2 13 Kwi 2014 15:11
    wloc
    Spec od samochodów

    Do naprawy lub wymiany sterownik silnika

    3
  • #3 13 Kwi 2014 15:19
    ipman1
    Poziom 11  

    Na innym forum polecili mi też sprawdzić masy i stan kabli od ecu, i przekręcić sterownik z silnika na obudowę akumulator żeby się nie przegrzewał.
    Lecz jeżeli wyjdzie na to że niestety zimne luty w Ecu, to tak naprawdę ile wytrzymuje taki regenerowany sterownik bo są opinie że po roku dwóch znów robi się to samo. Nowy sterownik 2000 zł a regeneracja 500 zł.

    0
  • #4 13 Kwi 2014 16:08
    jokerro
    Poziom 33  

    Szkoda twpjego czasu,ecu lezy,zrobiłem ich tysiace

    2
  • #5 13 Kwi 2014 16:28
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 13 Kwi 2014 16:40
    jokerro
    Poziom 33  

    W tym przypadku nalezaloby jeszcze odlaczyc gazownie,sprawdzic zasilania i inne podstawowe rzeczy.
    Usterka klasyczna tego ecu to kto robil to wie oco chodzi,ale sa jeszcze nie klasyczne usterki tych sterownikow i osobiscie natrafialem na rozne błędy.
    Ostatni ster to wskazania tempertatury 60 stopni na zimnym silniku,maszyna niemogła sie uciagnac i wentylatory smigały po kilku minutach pracy.To była najciekawsza usterka z ktorych robilem natomiast ktos przedemna zrobił klasyczny zabieg ktory do niczego niedoprowadzil.

    1
  • #7 13 Kwi 2014 22:16
    wloc
    Spec od samochodów

    Kolego non e vero italiano zrobiłem już bardzo dużo sterowników IAW 5 NF z tymi objawami tak jak kolega jokerro i powiem ci że siadają jak muchy jeden z pierszych objawów to właśnie gaśnięcie podczas jazdy potem brak komunikacji i błąd immo

    0
  • #8 13 Kwi 2014 22:40
    ipman1
    Poziom 11  

    :/ ale jak jest z regeneracją jest ona coś warta? czy po 1-2 roku znów luty pójdą. Chce żeby sterownik wytrzymał tyle co obecny tj. 13 lat.

    2
  • Pomocny post
    #9 13 Kwi 2014 22:50
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 13 Kwi 2014 22:52
    Świr
    Poziom 34  

    A czemu niby po roku mają pójść? Jeśli będzie dobrze polutowane to jak najbardziej sterownik sobie będzie działał.

    2
  • #11 13 Kwi 2014 22:56
    ipman1
    Poziom 11  

    I czasami przy zgaśnięciu wyskakuje alternator fail.

    0
  • #12 26 Sie 2014 17:56
    ipman1
    Poziom 11  

    ECU zregenerowane, gościu w Ko-Car tychy mówił że ono wyglądało na sprawne. A błąd dziś deszczowa pogoda znów się pojawił, auto zgasło i błędy cewek i wtrysków. Z tego co wiem czasami pierwsza cewka zamiast 1550ms ma przebicie na 1660 i więcej. Czy cewka może spowodować gaśnięcie samochodu?

    0
  • #13 26 Sie 2014 18:39
    jokerro
    Poziom 33  

    ipman1 napisał:
    wyglądało na sprawne


    Ale nie musi byc sprawne mimo ze wyglada.

    0
  • #14 26 Sie 2014 20:15
    ipman1
    Poziom 11  

    Ale on to naprawił mimo że wyglądało na sprawne i dał nowy układ odpowiedzialny za wtryski.

    0
  • #15 13 Wrz 2014 19:48
    ipman1
    Poziom 11  

    Błędy jakie występują to dalej błąd wtrysków, i zaworu evap, błąd cewek nie pojawia się narazie po wymianie cewki.
    Czy oddcinanie zapłonu może być spowodowane nie fabrycznym alarmem? Lub podróbkami świec?

    2
  • #16 19 Lis 2014 15:48
    ipman1
    Poziom 11  

    Temat do zamknięcia. Problem rozwiązany. Winny był przekaźnik. Odcinał prąd na cewki czasami i auto gasło. Po wymianie problem nie występuje.

    3
  • #17 19 Lis 2014 21:23
    mickemaster
    Poziom 27  

    Wniosek taki, że nie ma co na pałę wymieniać ECU, nawet po zdalnej diagnozie fachmana, który "zrobił ich tysiące".

    0
  • #18 20 Lis 2014 03:18
    ipman1
    Poziom 11  

    Człowiek całe życie się uczy, a tak nie potrzebnie sobie ecu regenerowałem, ale od razu je przeniosłem z silnika żeby się nie nagrzewało.

    0
  • #19 20 Lis 2014 09:00
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Po pierwsze takie błędy jak na scanie dają dużo do myślenia, są logiczne. Uszkodzenia ecu stilo 1,6 to przeważnie błędy "ni z gruszki ni z pietruszki".

    Po drugie to nie ciepło od silnika jest jego wrogiem, w końcu do ilu stopni C może on się nagrzać - do 100, a luty puszczają w dużo wyższej temperaturze.

    0
  • #20 20 Lis 2014 10:44
    ipman1
    Poziom 11  

    Dobrze mówisz, błędy zawsze były konkretne tj. Cewki i Wtryski. Wszystkie naraz. Co dało mi do myślenia że tracą prąd, dlatego sprawdziłem przekaźnik.

    A widziałem ECU od środka i ma po tych 10 latach już nadtopione, luty i mikropęknięcia.

    Wydaje mi się że to tak jak w kartach graficznych najlepsze modele które nagrzewają się do prawie 80 stopni, po paru latach są do wywalenia lub naprawy bo mają zimne luty.

    2
  • #21 20 Lis 2014 13:29
    jokerro
    Poziom 33  

    Czyli nie zrobiłeś podstawowych pomiarów zanim zagrzebałeś sie w ecu.

    0
  • #22 20 Lis 2014 14:52
    ipman1
    Poziom 11  

    Nie, powierzchownie tylko sprawdziłem.

    Ale teraz zakupiłem miernik i i się uczę też elektryki samochodowej, żeby samemu wszystko już naprawiać.

    2