Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa Romeo 156 - swiatla dzienne z dlugich

13 Kwi 2014 20:03 4767 2
  • Poziom 11  
    Dziś zabrałem sie za montaż dziennych i poległem.
    Wszystko jest banalnie proste.
    Demontujemy osłonę kierownicy.
    Moduł chowamy przy skrzynce bezpieczników, wiązkę przeciągamy pod deską rozdzielczą do manetek wielofunkcyjnych.

    Zasilenie +, - i sygnał pobieramy z pierwszej kostki od stacyjki

    Licząc od góry
    1 - niebiesko/fioletowy + po przekręceniu stacyjki
    2 - czerwony + na stałe
    3 - niebieski - na stałe

    Alfa Romeo 156 - swiatla dzienne z dlugich

    Impuls o uruchamianiu poszczególnych świateł podłączyłem do kostki manetki świateł ( z lewej strony kierownicy)

    Licząc od góry
    1 - pomarańczowy
    2 - zielono/żółty + pozycyjne
    3 - niebiesko/żółty +
    4 - biało/czerwony + mijania
    5 - niebiesko/czerwony + długie

    Ze względu na to że mój moduł nie ma funkcji funny lights postanowiłem podłączyć lewe i prawe światło drogowe do przewodu nr 5
    Wykrycie napięcia na postojówkach do przewodu nr 2

    Alfa Romeo 156 - swiatla dzienne z dlugich

    Przy takim podłączeniu wszystko działa OK. Niestety przy zmniejszeniu napięcia poniżej 80 % zaczął odzywać się przekaźnik od świateł mijania, który znajduje się nad schowkiem pasażera.

    Alfa Romeo 156 - swiatla dzienne z dlugich


    Pomyślałem że być może spowodowane jest to wpięciem przy manetce dlatego sprawdziłem jeszcze cztery opcje

    1) włączenie w skrzynke bezpieczników z podziałem na lewe/prawe

    1 zielono/czarne + długie prawe
    2 zielony + dlugie prawe


    Alfa Romeo 156 - swiatla dzienne z dlugich

    2)włączenie w przekaźnik świateł mijania nad schowkiem pasażera
    1- przewód niebieski + po włączeniu długich
    2- czerwono/siwy + po włączeniu mijania
    3- czarny
    4 - czerwony +
    5 - siwy + po włączeniu mijania

    (1)(2)(3)
    (4)
    (5)

    3) przełożenie napięcia bezpośrednio do kostki reflektora
    4) wpięcie bezpośrednio do bezpiecznika nr 1 ( prawy pin) i 2 ( lewy pin )

    Niestety za każdym razem po zmniejszeniu napięcia a tym samym siły świecenia świateł przekaźnik zaczyna grać.
    W jaki sposób go pominąć ??
    Na zdrowy rozum należało by podłączyć zasilanie świateł według pomysłu nr 1 i podać +12V na pin nr 1 ( niebieski przewód ) do przekaźnika. Niestety powoduje to że co prawda przekaźnik nie dzwoni ale światła drogowe świecą z całą mocą

    Jak wy macie to rozwiązane ?? Gdzie wpinaliście się z napięciem do świateł drogowych ??

    PS
    Wygląda jak by były dwa obwody. Jeden zasila światła mijania, który wyłącza się po przestawieniu manetki w pozycji drogowe, wtedy uruchamia się drugi obwód po przez przekaźnik i zasila światła mijania gdy świecą się drogówki

    Może jest jakaś dioda która umożliwia przepływ prądu tylko w jednym kierunku ?? Mozna by ją wlutować przed wpięciem zasilania świateł dziennych tak żeby prąd się nie rozchodził po całej instalacji w aucie ??
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Szef22 napisał:
    swiatla dzienne w dlugich

    Czy klosze twoich reflektorów są odpowiedni przystosowane do takich świateł? Mają wybite na kloszach DRL? Jeśli nie, to możesz ten system zdemontować.
  • Poziom 11  
    Nie takie było moje pytanie :) Zresztą robię to raczej dla sprawdzenia niż użytku bardziej zależy mi na oferowanej przez moduł funkcji coming/leaving home . Autem i tak jeżdżę raz na miesiąc

    Po za tym z tego co mi wiadomo wymóg oznaczania lamp drl działa od 2011 r oraz nie dotyczy lamp dziennych i drogowych w jednym kloszu w samochodach sprzed tego roku, dlatego też można pokusić się o taką przeróbkę.

    Dodano po 59 [minuty]:

    Tak też kombinowałem żeby przeciąć to diodą
    Powiedz mi tylko o jaką konkretnie diodę mam się pytać w sklepie ?? Nie znam się na tym a z elektryką miałem kontakt tylko na studiach więc dioda to była dioda z pudełka :)
    Czy taka dioda nie powoduje spadku napięcia ?? Czy aby długie nie zaczną słabiej swiecić ??

    Temat rozwiązany. Dwie diody prostownicze przed żródłem zasilania dziennych i po problemie