Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ABAC B7000 - Nabija ok 4 bar i puszcza zaworem bezp. pierwszego stopnia

13 Kwi 2014 20:51 3015 6
  • Poziom 8  
    Witam!
    Dostałem w spadku kompresor ABAC B7000 500 FT 7.5 400V. Nabija zbiornik do ciśnienia 4-4,5 bar (czyli pierwszy stopień sprężarki) po czym upuszcza powietrze zaworem bezpieczeństwa. Dodam, że sprężarka nie wyłącza się w tym momencie i to, co nabije ucieka zaworem bezp.

    Po wstępnym googlaniu wydaje mi się, że to całkiem popularna pompa w różnych aplikacjach. Czy jako użytkownik w miarę ogarnięty technicznie mógłbym sam zdiagnozować przyczynę problemu? Co mógłbym sprawdzić i na co zwrócić uwagę? Wiecie, taka podstawowa weryfikacja zanim ewentualnie oddam do jakiegoś serwisu.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi!
  • Poziom 39  
    Wychodzi na uszkodzony zawór bezpieczeństwa lub rozregulowany.
  • Poziom 8  
    @Aleksander_01: To jest zawór za pierwszym stopniem sprężania i nominalnie ma 4 bary. Zakładam, że w tym miejscu kompresora nie powinno być więcej niż te 4 bary. Drugi zawór bezpieczeństwa ma 15 barów.

    Myślę, że to zaworek na płycie zaworowej nie trzyma w jedną stronę i wysokie ciśnienie wraca do pierwszego cylindra. Nie znalazłem nigdzie informacji o demontażu samych zaworków z płyty. Poniżej zdjęcie. Czy to są części wymienne czy trzeba się liczyć z wymianą całej płyty? Dziś ją zdemontuję i zobaczę jak to wygląda.

    ABAC B7000 - Nabija ok 4 bar i puszcza zaworem bezp. pierwszego stopnia
  • Poziom 39  
    Wychodzi z tego że to pompa dwutłokowa i dwustopniowa. Masz uszkodzony drugi stopień (mały tłok). Spróbuj rozruszać te zaworki, jak długo kompresor był nieużywany to mogło je przyłapać. O ile dobrze pamiętam wymienia się kompletną płytę zaworową.
  • Poziom 8  
    Rozebrałem dziś głowicę i prawdopodobną przyczyną był kawałek uszczelki pod zaworkiem w małym cylindrze. Sama budowa zaworków bardzo prosta: dwie sprężyny w formie rozciętych podkładek plus trzecia, która domyka otworki w płycie. Rozebrałem i wyczyściłem przy okazji wszystkie bo niezły syf się tam zebrał (mieszanka kurzu z olejem). Przy okazji założę nowy filtr powietrza bo do starego długo nikt nie zaglądał.

    Czekam na nowe uszczelki i za kilka dni złożę z powrotem. Zastanawiam się tylko czy je docinać po wewnętrznej stronie cylindra (patrząc z góry) bo te, które wyciągnąłem zachodziły do środka i kawałek się wykruszył i przytkał zaworek.
  • Pomocny post
    Spec od Falowników
    Robiłem takie uszczelki wiele razy ze zwykłej tektury. Zawsze zostawiam nadmiar tam, gdzie nie przeszkadza. Jeśli między przestrzeniami nad zaworem ssącym i tłoczącym jest 3 mm ścianka i uszczelka fabryczna ma też 3 mm, to nie dziwne, że o ile nie jest max. ściśnięta, to zaraz ją wrzuci do kolektora ssącego. Ja daję tam pasek 1 cm, aby tylko nie zasłaniał przelotu, i ściśnięty jest na tych trzech milimetrach, po bokach jest grubszy, więc go nie wessie tak od razu. To nie silnik spalinowy, uszczelka tekturowa spokojnie wytrzyma. Natomiast silikonem szkoda mazać - to się nie sprawdza.
  • Poziom 8  
    Po założeniu nowych uszczelek, przeczyszczeniu zaworków i złożeniu agregat działa jak powinien. Temat do zamknięcia.