Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sieć wi-fi TP-LINK3220 z modemem Megafon 4G 100-3

14 Kwi 2014 12:25 3528 12
  • Poziom 7  
    Witam
    mam ruter TP-LINK MR3220 i modem Megafon 4G M 100-3 podobno odpowiednik MF823 .Zrobiłem całą instalacje rutera z modemem wszystko przebiegło ok. komputer, tablet ,telefon komórkowy widzą wi-fi wychodzi połączenie znakomite ,ale
    połączenia z internetem nie ma.
    Czy ktoś skonfigurował może ten modem z ruterem ? sieć wi-fi TP-LINK3220 z modemem Megafon 4G 100-3
  • Poziom 24  
    Skoro to odpowiednik MF823 to zerknij TU.

    v
  • Specjalista Sieci, Internet
    Czy łączysz się z siecią na samym modemie w komputerze? Jeśli tak to z jaką i w jakiej technologii? Czy router identyfikuje modem, jakie masz FW na nim, aktualizowałeś do najnowszego?
  • Poziom 7  
    jak wpinam modem do komputera to wszystko działa w sieci Play 4G.
    Ruter identyfikuje modem i jest zaktualizowany do najnowszych fw.
    Ruter łączy się z komputerem ale nie ma neta.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Jaki masz poziom sygnału na samym modemie w komputerze? Jeśli niski to prawdopodobnie modem pobiera duży prąd i USB w routerze MR-3220 nie wyrabia się prądowo.
  • Poziom 7  
    matek451 napisał:
    Czy łączysz się z siecią na samym modemie w komputerze? Jeśli tak to z jaką i w jakiej technologii? Czy router identyfikuje modem, jakie masz FW na nim, aktualizowałeś do najnowszego?


    jak wpinam modem do komputera to wszystko działa w sieci Play 4G.
    Ruter identyfikuje modem i jest zaktualizowany do najnowszych fw.
    Ruter łączy się z komputerem ale nie ma neta.





    Dodano po 2 [minuty]:

    matek451 napisał:
    Jaki masz poziom sygnału na samym modemie w komputerze? Jeśli niski to prawdopodobnie modem pobiera duży prąd i USB w routerze MR-3220 nie wyrabia się prądowo.


    na 5 kresek u mnie są 3 sygnału
  • Specjalista Sieci, Internet
    Nie w kreskach tylko w dBm, można sprawdzić w zakładce Diagnostyka w menedzerze połączeń( jak on wygląda dla tego 4G 100-3?).
  • Poziom 7  
    matek451 napisał:
    Nie w kreskach tylko w dBm, można sprawdzić w zakładce Diagnostyka w menedzerze połączeń( jak on wygląda dla tego 4G 100-3?).


    tam jest takie coś 4dB/-105dBm

    sygnał (SINR/RSRP) 4dB/-105dBm
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    Masz niski poziom sygnału więc modem potrzebuje dużego prądu aby połączyć się z siecią. MR-3220 ma problem z zasileniem modemu stąd brak połączenia. Są dwa wyjścia, poprawa zasięgu poprzez zastosowanie anteny zewnętrznej kierunkowej na 1800MHz lub zakup aktywnego HUBA 2A do zasilania modemu. Jeśli masz przedłużacz USB to spróbuj wystawić na nim modem na zewnątrz za okno, najlepiej od strony BTS-a LTE1800 Play. Poprawi to zasięg i może uda się zestawić połączenie. To takie doraźne rozwiązanie.
  • Poziom 7  
    matek451 napisał:
    Masz niski poziom sygnału więc modem potrzebuje dużego prądu aby połączyć się z siecią. MR-3220 ma problem z zasileniem modemu stąd brak połączenia. Są dwa wyjścia, poprawa zasięgu poprzez zastosowanie anteny zewnętrznej kierunkowej na 1800MHz lub zakup aktywnego HUBA 2A do zasilania modemu. Jeśli masz przedłużacz USB to spróbuj wystawić na nim modem na zewnątrz za okno, najlepiej od strony BTS-a LTE1800 Play. Poprawi to zasięg i może uda się zestawić połączenie. To takie doraźne rozwiązanie.


    a czy zmiana modemu na E398 Huawei coś da czy to jest dobry modem?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Wszystkie modemy, szczególnie te z LTE pobierają duży prąd przy niskim poziomie sygnału więc wymiana za bardzo nie pomoże. Zrób testy z modemem na zewnątrz na modemie w komputerze (zmierz sygnał) i podobnie spróbuj z modemem w routerze. W wielu lokalizacjach do prawidłowego działania internetu mobilnego trzeba się liczyć z zakupem zew. anteny kierunkowej na wybrane pasmo.
  • Poziom 7  
    matek451 napisał:
    Wszystkie modemy, szczególnie te z LTE pobierają duży prąd przy niskim poziomie sygnału więc wymiana za bardzo nie pomoże. Zrób testy z modemem na zewnątrz na modemie w komputerze (zmierz sygnał) i podobnie spróbuj z modemem w routerze. W wielu lokalizacjach do prawidłowego działania internetu mobilnego trzeba się liczyć z zakupem zew. anteny kierunkowej na wybrane pasmo.


    DZIĘKI !!!
  • Poziom 7  
    viktor20 napisał:
    matek451 napisał:
    Wszystkie modemy, szczególnie te z LTE pobierają duży prąd przy niskim poziomie sygnału więc wymiana za bardzo nie pomoże. Zrób testy z modemem na zewnątrz na modemie w komputerze (zmierz sygnał) i podobnie spróbuj z modemem w routerze. W wielu lokalizacjach do prawidłowego działania internetu mobilnego trzeba się liczyć z zakupem zew. anteny kierunkowej na wybrane pasmo.


    DZIĘKI !!!


    jeszcze jedno jaki poziom sygnału w tych dBm powinien być?