Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daihatsu Cuore - Czyżby alternator?? , znaczny spadek obrotów silnika

14 Kwi 2014 18:13 1689 5
  • Poziom 7  
    Witam szanownych kolegów...

    Kupiliśmy z żoną Daihatsu Cuore 1999 z przebiegiem 120 tys, silnik 3 cylindry poj 1litr. Problem jest następujący a mianowicie gdy samochód osiągnie odpowiednią temperature i wystarczy ze włączę światła mijania spadają obroty silnika tak że na biegu jałowym samochów wpada w niekomfortowe odczuwalne wibracje (trzęsie się). O ile spadają obroty nie wiem bo auto nie ma obrotomierza. Od razu po odpaleniu samochodu (na zimnym silniku) drgań przy włączonych światłach nie ma myśłę że auto jest na ssaniu i dlatego silnik pracuje normalnie (obroty lekko podwyższone).

    Zmierzone napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku 12,5V.
    Zmierzone napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku podczas ładowania 14,3V
    Zmierzone napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku po właczeniu wszystkiego co się dało tzn, światła, nawiew, wycieraczki, podgrz. tylnej szyby 12,4V

    Po odpięciu kostki alternatora na włączonym silniku (dwa piny IG i L) alternator przestaje ładować i po włączeniu wcześniej wymienionych obciążeń nic z silnikiem się nie dzieje i nie wpada w żadne drgania.
    Czy ktoś po tym opisie mniej wiecej może sie wypowiedzieć jak należy usunąć usterke??
    Pozdrawiam :)
  • Poziom 43  
    Przy tak potężnym silniku spadek obrotów jest nieunikniony . Spróbuj przeczyścic przepustnicę jeśli auta jest na wtrysku.
  • Poziom 39  
    "Taczki" tak mają. Ich oszałamiająca moc nie pozwala na nieodczuwalne załączenie się czegokolwiek.
    Włącz do długich dmuchawę na 4 i ogrzewanie szyby.
    Jeśli alternator zrobi się bardzo gorący może być problem w nim, np przebicia/zwarcia na stojanie.
    Jeśli ma w miarę normalną temperaturę to pewnie masz problem z regulacją obrotów biegu jałowego.
  • Poziom 7  
    Przepustnica była czyszczona. Też zastanawiałem się nad regulacją biegu jałowego. Zrobiłem test i jeden dzień jeździłem z odpiętą kostką alternatora. Akumulator nie był ładowany i przy włączonych obciążeniach obroty biegu jałowego były normalne, nie spadały i silnik pracował normalnie. Nie wiem czy na takiej podstawie można wykluczyć źle wwyregulowane obroty. Jak wiadomo alternator podczas pracy obciąża silnik. Wydaje mi sie że może i to 1 litr ale auto gdy było nowe chyba tak nie pracowało. Zachodzę w głowę ...
  • Poziom 43  
    W niektórych autach byłe zaworki podnoszące obroty po włączeniu dodatkowego obciążenia.
  • Poziom 7  
    Jak myślicie czy jest sens coś kombinować z alternatorem jakieś czyszczenie ewentualnie wymiana??
    Jeśli chodzi o regulacje biegu jałowego robi się to mechanicznie czy auto trzeba podpiąć pod komputer i za jego pomocą ustawić? W ogóle nie jestem zorientowany w tych sprawach.