Witam mam starego poczciwego poloneza z silnikiem diesla 1.9 GLD jest on w rodzinie od nowości i dobrze się ma ale do rzeczy. Mój polonez niestety ma zaślepkę zamiast obrotomierza wiem ze w niektórych dieslach montowano obrotomierze z tym ze różniły się wyskalowaniem no i chyba podłączeniem. W dieslach jest to realizowane z czujnika halla czyli położenia wału korbowego w benzynach bodajże z mikroprocesora. Mam taki licznik od silnika benzynowego ale teraz moje pytanie czy takowy licznik z bęzyny da się podłączyć do mojego diesla pod ten czujnik położenia lub może alternator lub inny sposób? Patrzyłem czy obrotomierz jest sprawny pod motocyklem tzn. podpiąłem plus minus z akumulatora i sygnał z sterowania cewki zapłonowej obrotomierz działa. Zmierzyłem jakie jest napięcie po miedzy sterowaniem cewki zapłonowej a minusem akumulatora wynosiło ok 200mv na biegu jałowym następnie zmierzyłem nap na czujniku halla było podobne z tym ze w samochodzie już nic nie wskazywał obrotomierz w przeciwieństwie do podłączenia pod motocyklem proszę o pomoc w podłączeniu bądź przerobieniu danego obrotomierza aby działał. Pozdrawiam