Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia Rally 70ccm - Bardzo słabe ładowanie.

Frogi221 14 Apr 2014 20:47 4143 15
e-mierniki
  • #1
    Frogi221
    Level 10  
    Witam, ostatnio zauważyłem, że w skuterze mam bardzo słabe ładowanie ok.5-7 volt'ów . Myślałem, że być może jest to wina regulatora napięcia, wymieniłem, lecz dalej ładowanie jest słabe. Nie wiem, w czym szukać usterki. Także światła są bardzo słabe. Czy możliwe, że w skuterze jest zamontowana instalacja 6V? Rozrusznik, światła itp. jest pod 12V
  • e-mierniki
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Na początek akumulator do wymiany, rozładowany, zupełnie nie trzyma energii.
    Frogi221 wrote:
    Także światła są bardzo słabe.

    Żarówki jakiej mocy? Czy po odpięciu regulatora napięcia i ostrożnym dodawaniu gazu żarówki nadal świecą się słabo, czy rozjaśniają do białości?
  • #3
    Frogi221
    Level 10  
    Akumulator jest ok. Przed i po jest to samo. Na wolnych obrotach wgl. nie widać, że świecą, może tam troszeczkę, a jak manetka do końca to kolor żarówek wynosi między pomarańczowym a białym. Wcześniej były 15 watowe, teraz zostały zmienione na 25 Wat.
  • e-mierniki
  • #5
    Frogi221
    Level 10  
    M.in. sprawdzenie miernikiem, że akumulator ma napięcie 12.17V ( mierzone przed chwilą ), gdy jest odpalony napięcie wynosi 12.15V . Akumulator to 12V 4Ah.
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 40  
    To dlaczego wcześniejszy pomiar wykazywał zupełnie co innego? Pewnie próbowałeś mierzyć napięcie ładowania bez podłączonego akumulatora?
    Podłącz amperomierz w miejscu bezpiecznika, odpal skuter i dodaj gazu. Będziesz wtedy widział jaki jest prąd ładowania, czy też rozładowywania. Upewnij się przy tym, czy nie jest włączony żaden zbędny odbiornik zasilany z akumulatora. Świecące stale światło stop zabiera ładowanie akumulatora.
  • #7
    Frogi221
    Level 10  
    Nie, właśnie podłączyłem z podłączonym akumulatorem. Na wolnych obrotach napięcie ładowania wynosi 6-8V (zależy czy na ssaniu czy nie, bo na ssaniu ma trochę większe obroty), gdy dam manetkę prawię do końca czyli gdzieś tak 9-11 tyś obrotów jest około 11-13 V. Czy podłączenie świateł, kierunków itp. do akumulatora mogłoby polepszyć sytuację?
  • #9
    Frogi221
    Level 10  
    Akumulator? Raczej nie, skoro trzyma energię wystarcza mi na jeden sezon, po zimie wiadomo naładować trzeba ;D. Wczoraj zamontowałem listwę led z 24 diodami dla poprawy świateł.
  • #10
    Frogi221
    Level 10  
    Chciałbym odświeżyć temat. Po dwumiesięcznej przerwie ( wymiana paska, sprzęgła itp) chciałbym, znowu się zabrać za te ładowanie. Akumulator został wymieniony na nowy (12 V 6Ah). Lecz dalej, ten sam problem. Bez przekręcenia stacyjki 12.33V Po przekręceniu 12.25V, a po odpaleniu i na maksymalnych obrotach 12.54V . Sprawdzałem już 3 regulator napięcia i nic :/ . Czy mogę liczyć na lepsze ładowanie w tym skuterze?
  • #11
    jack63
    Level 43  
    Zrób pomiar zaraz po krótkiej jeździe (ok 15min) i podaj wyniki
    Można też zamontować swież naładowany aku i zapalać kopką a nie rozrusznikiem.
    Napiecie powinno rosnąć od ok 3k RPM. Nie ma co "gazować".
    Sprawdź wszystkie połączenia elektryczne (kostki i inne złączki) kable czy nie są naderwane itp. Czasami bruździ jakaś pierdoła typu obsadka bezpiecznika lub luźna złączka.
  • #12
    Frogi221
    Level 10  
    jack63 , po jeździe ok 20 minutowej na aku jest ok 12.26V. Jest świeżo zawsze naładowany, rozrusznikiem nie odpalam bo w rozruszniku mam 3 zęby zderte i nie odpalę, dlatego mam go odłączonego, jedynie akumulator idzie na kierunki + światło stop. Właśnie wczoraj sprawdzałem no i wszystko jest okej. Trochę mnie to denerwuje, bo czasami jak jadę nocą, to za przeproszeniem g*wno widać. Czy zmiana soczewek na zwykłe, dały by poprawę?
  • #13
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Dla pewności sprawdź także czy w tylnej lampie nie są zamienione światła, tj. jako światło pozycyjne nie świeci włókno 21W.
    Z przodu obecnie żarówki 2x25W = 50W, do tego tył i podświetlenie licznika, alternator powinien dać sobie radę. Skoro piszesz że wymieniałeś już 3 regulatory napięcia i jest to samo, jeśli nie ma innych zbędnych odbiorników, to mogę podejrzewać że problem może tkwić w przegrzanym uzwojeniu statora. Przy odłączonym regulatorze i ostrożnym dodawaniu gazu światła się nie poprawiają? Pozostaje zdjąć koło magnesowe i obejrzeć stator. Nowe są dość tanie, tylko że chińskie, przeznaczone do chińskich silników i czasami dość zawodne. Używanych natomiast nie polecam, gdyż często jest to loteria z iskrą, chociaż z uszkodzeniami zapłonów Yamahy rzadko się spotkałem.
  • #14
    Frogi221
    Level 10  
    Z tyłu mam żarówkę 12V 20 wat (zalecane 12V 25 wat). Można odjąć podświetlenie licznika bo nie mam podświetlenia, coś z złączem nie tak chyba. Znaczy wiesz, czy podłączony czy odłączony to nie ma znaczenia, to samo jest. Na wolnych obrotach świateł wgl nie ma, może troszeczkę świecą, a przy prędkości jaką jeżdzę czyli ok. 50-70 km/h światła świecą na pomarańczowo... . Chodzi o takie koło gdzie są tak jakby ponawijane zwoje?
  • #15
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Pierwsze słyszę o żarówkach 12V 20W, a co dopiero o "zalecanych" 25W.
    Patrząc na zdjęcia na allegro widzę wyraźnie że jest tam zastosowana żarówka dwuwłóknowa 12V 21/5W. Jeśli nie zastosowano w oprawce dwóch rozmiarów konektorów, możliwe że ktoś wcześniej rozbierając lampę zamienił przewody. Czasami niektóre typy oprawek pozwalają na zamontowanie żarówki odwrotnie. Z resztą kierowca powinien odróżnić światło pozycyjne od światła hamowania, które te ostatnie świeci dużo większą jasnością (włókno 21W).
    Jeśli dysponujesz miernikiem z pomiarem TrueRMS, to zmierz napięcie na oświetleniu. Zwykłym miernikiem bez TrueRMS nie ma sensu tego mierzyć.
  • #16
    Frogi221
    Level 10  
    Właśnie nie mam miernika z TrueRms..