Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 480 DXI - Wentylator chłodnicy

szyniu 14 Kwi 2014 22:56 5940 14
  • #1 14 Kwi 2014 22:56
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam wszystkich autko na tapecie to Renault Magnum 480 DXI automat wersja przejściowa tzn. nowy silnik i karoseria a wnętrze kabiny jak w e-tech rok 2005r

    Moje pytanie jest następujące czy może któryś z kolegów miał problem z ecu silnika, chodzi o sterowanie wiskozy. A teraz dlaczego pytam:
    Pasek klinowy się zerwał i urwał przewody od wiskozy w tym momencie poleciał bezpiecznik od zasilania po zapłonie dla wiskozy:

    a teraz zasilanie jest, wiskoza nowa a po zapalaniu silnika nadal komunikat usterka wentylatora po podłączeniu komputera nie mogę podglądnąć prędkości wentylatora, w momencie gdy silnik nie jest uruchomiony wartość prędkości wynosi 0, wszystko wskazuje na to że połączenie się przewodów w zwarciu na wiskozie mogło spowodować uszkodzenie sterownika silnika.
    Miał ktoś może taki przypadek.

    1 14
  • #2 17 Kwi 2014 18:49
    szyniu
    Poziom 20  

    Nikt nie spotkał się z takim przypadkiem

    0
  • #3 17 Kwi 2014 19:51
    norrbi
    Poziom 17  

    Diagnostyka , wykasuj usterkę i będzie ok.

    0
  • #4 17 Kwi 2014 20:23
    JossRoss
    Poziom 15  

    Cześć!
    Badanie przeprowadza się według schematu.
    Renault Magnum 480 DXI - Wentylator chłodnicy
    Nie ma żadnego bezpiecznika dla czujnika prędkości wentylatora.
    Jeśli wszystkie przewody w porządku, sprawdź czujnik i czy ma zasilanie.
    Jeśli wszystko w porządku to podmień ecu silnika.

    1
  • #5 18 Kwi 2014 21:31
    szyniu
    Poziom 20  

    Nic nie da kasowanie błąd pojawia się po zapaleniu silnika, brak sygnału prędkości wentylatora.
    Miał ktoś przypadek ze uwaliło kasetę silnika w takiej sytuacji.

    1
  • #6 19 Kwi 2014 08:20
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 23 Kwi 2014 22:28
    szyniu
    Poziom 20  

    Ale wentylator to nówka oryginał fabryczny i co padnięty, to nie jakiś tam chińczyk tylko zgodnie po numerach behr.

    0
  • #8 24 Kwi 2014 12:09
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 28 Kwi 2014 21:25
    szyniu
    Poziom 20  

    Sterownik silnika wrócił z sprawdzenia i przeszedł wszystkie testy pomyślnie, ma być ok.
    Kurcze jeśli wszystko jest ok to dlaczego świeci komunikat i nie widzi prędkości
    Czy może miał ktoś problem z nową wiskozą bo biorę to pod uwagę trochę brakuje mi już pomysłów, wiązka krótka i w całości, złącze czyściutkie, zasilanie na wiskozę jest,
    Problem się zaczął jak pasek klinowy urwał przewody od starej wiskozy i dodam że na starej przewody były połączone(polutowane) ale problem był taki sam więc padła decyzja o wymianie wiskozy.

    0
  • #10 28 Kwi 2014 21:48
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Może podasz jakieś kody.... to że nie działa to mało pomocna wskazówka jak przez Ciebie.... jeśli visco nowe oryginał to dziwna sprawa... ale może sprawdź połączenia viska może tu jest problem.... być może fabryczny.

    0
  • #11 28 Kwi 2014 22:13
    miler80
    Poziom 34  

    Spróbuj niech pochodzi samochód i złapie temperatury możliwe że puści usterka samoistnie. Podobna sytuacja jak w Iveco tylko tu zamiast tego pomaga zrobienie diagnostyki aktywnej.

    2
  • #12 28 Kwi 2014 22:16
    szyniu
    Poziom 20  

    Problem odnosi się tylko czujnika prędkości wentylatora który jest na wiskozie nie ma możliwości podglądnąć tej właśnie wartości.
    W spoczynku wartość 0
    Na biegu jałowym wartość X

    0
  • #13 30 Kwi 2014 22:32
    szyniu
    Poziom 20  

    Po złożeniu wszystkiego praca wiskozy wróciła do normy zobaczmy co będzie podczas normalnej pracy w trasie

    0
  • #14 06 Sie 2015 19:27
    kefirek89
    Poziom 1  

    Kolego "szyniu" mozesz napisać jak rozwiązałeś ten problem?

    0
  • #15 11 Sie 2015 20:18
    szyniu
    Poziom 20  

    Tak jak napisałem powyżej po rozebraniu wszystkiego i po złożeniu ponownie(sterownik, wiązka itd) i co istotne po przestoju viska w pozycji pionowej problem ustał i do tej pory jest ok

    0