Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Magnum 480 DXI - Wentylator chłodnicy

szyniu 14 Apr 2014 22:56 7923 14
  • #1
    szyniu
    Level 20  
    Witam wszystkich autko na tapecie to Renault Magnum 480 DXI automat wersja przejściowa tzn. nowy silnik i karoseria a wnętrze kabiny jak w e-tech rok 2005r

    Moje pytanie jest następujące czy może któryś z kolegów miał problem z ecu silnika, chodzi o sterowanie wiskozy. A teraz dlaczego pytam:
    Pasek klinowy się zerwał i urwał przewody od wiskozy w tym momencie poleciał bezpiecznik od zasilania po zapłonie dla wiskozy:

    a teraz zasilanie jest, wiskoza nowa a po zapalaniu silnika nadal komunikat usterka wentylatora po podłączeniu komputera nie mogę podglądnąć prędkości wentylatora, w momencie gdy silnik nie jest uruchomiony wartość prędkości wynosi 0, wszystko wskazuje na to że połączenie się przewodów w zwarciu na wiskozie mogło spowodować uszkodzenie sterownika silnika.
    Miał ktoś może taki przypadek.
  • #2
    szyniu
    Level 20  
    Nikt nie spotkał się z takim przypadkiem
  • #3
    norrbi
    Level 18  
    Diagnostyka , wykasuj usterkę i będzie ok.
  • #4
    JossRoss
    Level 15  
    Cześć!
    Badanie przeprowadza się według schematu.
    Renault Magnum 480 DXI - Wentylator chłodnicy
    Nie ma żadnego bezpiecznika dla czujnika prędkości wentylatora.
    Jeśli wszystkie przewody w porządku, sprawdź czujnik i czy ma zasilanie.
    Jeśli wszystko w porządku to podmień ecu silnika.
  • #5
    szyniu
    Level 20  
    Nic nie da kasowanie błąd pojawia się po zapaleniu silnika, brak sygnału prędkości wentylatora.
    Miał ktoś przypadek ze uwaliło kasetę silnika w takiej sytuacji.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    szyniu
    Level 20  
    Ale wentylator to nówka oryginał fabryczny i co padnięty, to nie jakiś tam chińczyk tylko zgodnie po numerach behr.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    szyniu
    Level 20  
    Sterownik silnika wrócił z sprawdzenia i przeszedł wszystkie testy pomyślnie, ma być ok.
    Kurcze jeśli wszystko jest ok to dlaczego świeci komunikat i nie widzi prędkości
    Czy może miał ktoś problem z nową wiskozą bo biorę to pod uwagę trochę brakuje mi już pomysłów, wiązka krótka i w całości, złącze czyściutkie, zasilanie na wiskozę jest,
    Problem się zaczął jak pasek klinowy urwał przewody od starej wiskozy i dodam że na starej przewody były połączone(polutowane) ale problem był taki sam więc padła decyzja o wymianie wiskozy.
  • #10
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może podasz jakieś kody.... to że nie działa to mało pomocna wskazówka jak przez Ciebie.... jeśli visco nowe oryginał to dziwna sprawa... ale może sprawdź połączenia viska może tu jest problem.... być może fabryczny.
  • #11
    miler80
    Level 34  
    Spróbuj niech pochodzi samochód i złapie temperatury możliwe że puści usterka samoistnie. Podobna sytuacja jak w Iveco tylko tu zamiast tego pomaga zrobienie diagnostyki aktywnej.
  • #12
    szyniu
    Level 20  
    Problem odnosi się tylko czujnika prędkości wentylatora który jest na wiskozie nie ma możliwości podglądnąć tej właśnie wartości.
    W spoczynku wartość 0
    Na biegu jałowym wartość X
  • #13
    szyniu
    Level 20  
    Po złożeniu wszystkiego praca wiskozy wróciła do normy zobaczmy co będzie podczas normalnej pracy w trasie
  • #14
    kefirek89
    Level 1  
    Kolego "szyniu" mozesz napisać jak rozwiązałeś ten problem?
  • #15
    szyniu
    Level 20  
    Tak jak napisałem powyżej po rozebraniu wszystkiego i po złożeniu ponownie(sterownik, wiązka itd) i co istotne po przestoju viska w pozycji pionowej problem ustał i do tej pory jest ok