Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nadajnik - Jak zbudować nadajnik 0,5 -2 MHz

praga 14 Apr 2014 23:15 4467 25
    praga
    Level 10  
    Witam
    jestem początkujący w temacie radiotechniki, potrzebuję zbudować mały nadajnik nadający w zakresie 0,5 -2 MHz.
    Wszelka pomoc mile widziana.
    puszak
    Level 28  
    Jaką chcesz osiągnąć moc wyjściową i modulację ?
    praga
    Level 10  
    Ma pracować na krótkie dystanse więc moc musi być mała, wydaje mi się, że 20-40 mW wystarczy.
    Przybliż mi temat modulacji, żebym załapał - jestem początkujący.
    praga
    Level 10  
    Zależy mi na samej częstotliwości bez modulacji.
    praga
    Level 10  
    Dzięki, próbowałem się przez to przegryźć, ale to nie to co szukam.
    Może możliwe jest przeskalowanie jakiegoś gotowego nadajnika o małej mocy na ten zakres?
    A może są schematy prostych generatorów fal, które można wykorzystać, aby nadawać na tych częstotliwościach?
    Widzę, że jestem jeszcze mocno zielony w tym temacie.
    mkpl
    Level 37  
    Najprościej. Dowolny wzmacniacz audio na zasilanie niesymetryczne np tda2003. Wyjściowy kondensator zastępujesz diodą przez którą zasilasz gotowy generator 1MHz (czy inną oczekiwana częstotliwość). Do wyjścia generatora podłączasz antenę do wzmacniacza sygnał audio i nadaje..
    praga
    Level 10  
    Dzięki to już dla mnie dużo, a taki generator o ww. zakresie jest gdzieś do zdobycia? A może da się go samemu poskładać?
    Minęło trochę czasu, ale może jeszcze mi ktoś podpowie?
    puszak
    Level 28  
    Można kupić i zrobić, szukaj pod tagiem generator kwarcowy(wybierz sobie dogodną częstotliwość). Poszukaj w postach kolegi mkpl objaśniał już jak taki zrobić.
    sp3ots
    Level 37  
    Witam !