Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit 2000r 100 T280 - Po rozgrzaniu gaśnie powyżej 2500tyś obr.

jarroQ 15 Apr 2014 09:21 4074 7
  • #1
    jarroQ
    Level 27  
    Witam, mam problem z tym autem.
    Ford Transit 2000r 100 T280 - Po rozgrzaniu gaśnie powyżej 2500tyś obr.

    Gdy jest zimny wszystko jest ok.
    Jak tylko nagrzeje się do 90'C pojawiają się problemy.
    Powyżej 2500obr nie można go kręcić podczas jazdy bo przy tych obrotach traci moc, zaczyna delikatnie - ledwo wyczuwalnie szarpać i gaśnie. Za każdym razem tak samo. Po zgaśnięciu miga spiralka. Na postoju wskaźnik prędkości faluje i pokazuje średnio około 20km/h a co za tym idzie nabija licznik.
    Na postoju jak go kręcę to nawet dochodzi do 3500obr ale i tak zaraz gaśnie. Max prędkość obrotowa to 3900obr.
    Przed zgaśnięciem słychać klekotanie silnika jakby był zalewany. Dźwięk podobny do ostrego kręcenia zimnego diesel'a.



    Pompę wtryskową już ktoś wymieniał na tą usterkę, niestety to nie to.

    Błędy w ECU po zgaśnięciu silnika:
    P0409 Recyrkulacji wydechowy Zawór Sensor pozycja
    P0404 Obwód recyrkulacji spalin,zakres/praca
    P1665 Moduł sterowania pompa wtyrskowa - komunikacja
    P1695 Linia CAN modułu sterowania pompy wtryskowej/moduł sterowania silnikiem
    P1666 Moduł sterowania pompa wtyrskowa / ECM synchronizacja referencyjnie do korbowodu

    Skoro to nie pompa to wydaje mi się że sterownik "zawiesza się" ?
    Mieliście taki przypadek?
  • Helpful post
    #2
    emeryt2
    Level 42  
    Czujnik temperatury silnika dla ECU sprawdzony?
  • #3
    jarroQ
    Level 27  
    Temperatura ok.

    Podrzucam dodatkowe błędy które pojawiają się przy klekotaniu silnika na obrotach około 3000. Wtedy jeszcze nie gaśnie bo szybko puszczam gaz.

    P1666 Moduł sterowania pompa wtyrskowa / ECM synchronizacja referencyjnie do korbowodu
    P0149 Błąd czasu wtrysku paliwa
    P1564 Moduł kontrolny pompy wtrsku żąda redukcji w dostawie paliwa
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Ja nie pytałem się o temperaturę lecz o CZUJNIK! Tak trudno zrozumieć?
  • #5
    jarroQ
    Level 27  
    Czujnik zmienia swoją rezystancję podczas zmiany temperatury.Z odczytów parametrów bieżących wynika że na zimnym silniku jest 10'C a na gorącym 90'C.

    Odczyty temperatury ok.
  • #6
    slawarek
    Level 16  
    Temat stary ale jarroq jaka była przyczyna ? mam te same błędy z tym ze auto gaśnie przy ruszaniu do przodu a do tył można sobie jechać.
  • #8
    slawarek
    Level 16  
    Nie do uwierzenia ale u mnie winna była wtyczka od czujnika położenia wału korbowego, nie była dobrze wpięta i ztąd problem był przy ruszaniu do przodu , a do tył nie bo dociskało wtyczke. mały włos skończyło by się remontem pompy a problem by pozostał.