Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ sterowania silnikiem

rm0000 15 Kwi 2014 19:11 870 2
  • #1 15 Kwi 2014 19:11
    rm0000
    Poziom 2  

Witam
    Nie wiem czy to dobry dział jak nie to proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce
    dodam, że jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie.
    Potrzebuje stworzyć układ sterujący silnikiem 12 v i poszukuje pomocy w naprowadzeniu co mi będzie do tego potrzebne zacznę od opisania jak by to miało wyglądać.

Silnik będzie uruchamiany po wciśnięciu mikro włącznik (przycisk). Zależy mi aby mógł pracować w czterech trybach a sterował by nim mikro przełącznik o czterech pozycjach (obrotowy). Silnik napędza popychacz który działa ruchem posuwisto zwrotnym chciałbym aby dodatkowo mikro kontroler wiedział o tym kiedy popychacz wróci do pozycji początkowej ponieważ musi zostać zastosowany jakiś rodzaj hamulca aby popychacz zatrzymał się w pozycji startowej do pracy w zależności od wybranego trybu pracy. Wyjaśniam dla czego:
    tryb pierwszy to funkcja off
    tryb drugi wykonanie jednego ruchu popychacza i stop w pozycji początkowej
    tryb trzeci wykonanie trzech ruchów popychacza i stop w pozycji początkowej
    tryb czwarty ciągła praca popychacza i stop w pozycji początkowej po puszczeniu włącznika.
    Dodatkowo w pozycji drugiej kiedy wciśniemy i puścimy czy też będziemy trzymać wciśnięty włącznik popychacz ma wykonać tylko jeden ruch popychacza czyli tam i z powrotem. To samo w trybie trzecim ma wykonać trzy ruchy popychacza niezależnie czy wciśniemy i puścimy czy też będziemy trzymać wciśnięty. W trybie czwartym to inna bajka po w ciśnięciu przycisku popychacz ma pracować do momentu nie puścimy włącznika, ale po puszczeniu włącznika popychacz musi powrócić do pozycji początkowej.
    Nie wiem czy to dobrze wyjaśniłem ale proszę o jakieś wskazówki jak by to skonstruować.

0 2
  • #2 15 Kwi 2014 19:42