Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vivaro 2,0 cdti nie wkręca się powyżej 3tys obrotów. Błędy.

15 Kwi 2014 21:30 5568 3
  • Poziom 10  
    Witam.
    Opel Vivaro 2,0 cdti 2006r, nie wkręca się powyżej 3k obr/min.
    Po sprawdzeniu błędów silnika wyskakują:
    00067 - Chłodzenie silnika - nieprawidlowe funkcjonowanie obwodu czujnika temperatury
    Obecny
    00069 - Obwód temperatury zasysanego powietrza, wadliwe działanie
    Obecny
    00071 - Usterka w obwodzie czujnika MAP (ciśnienia absolutnego w kolektorze)
    Obecny
    00075 - Usterka obwodu czujnika położenia wału korbowego (CKP)
    Obecny
    00077 - Usterka obwodu czujnika prędkości pojazdu
    Obecny
    00084 - Za niskie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu
    Sporadyczny
    00090 - Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu
    Obecny
    00092 - Czujnik pozycji przepustnicy(TPS) Za niskie capienie obwodu 1
    Sporadyczny
    00094 - Czujnik pozycji przepustnicy(TPS) Za niskie napięcie obwodu 2
    Sporadyczny
    00108 - Położenie przepustnicy/pedału, niewłaściwy stosunek
    Obecny
    00006 - Obwód wyjściowy głównego przekaźnika. Zwarcie
    Obecny
    00009 - Obwód pompy paliwa. Zwarcie
    Obecny
    00014 - Usterka zapłonu - cylinder 1 + 4
    Sporadyczny
    00023 - Cylinder 1 - wadliwe działanie obwodu wtryskiwacza
    Sporadyczny
    00028 - Cylinder 2 - wadliwe działanie obwodu wtryskiwacza
    Sporadyczny
    00032 - Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 3
    Obecny
    00033 - Cylinder 3 - wadliwe działanie obwodu wtryskiwacza
    Sporadyczny
    00038 - Cylinder 4 - wadliwe działanie obwodu wtryskiwacza
    Sporadyczny
    00046 - Obwód grzewczy sondy lambda O2 (czujnik 1). Zwarcie
    Obecny
    00052 - Obwód grzewczy sondy lambda O2 (czujnik 2). Zwarcie
    Obecny
    00109 - Obwód napięcia zasilania przepustnicy/pedału, wadliwe działanie
    Sporadyczny
    00117 - Obwód przekaźnika 1 wentylatora. Zwarcie
    Obecny
    00120 - Obwód przekaźnika 2 wentylatora. Zwarcie
    Obecny
    00121 - Usterka obwodu przekaźnika wentylatora 2
    Sporadyczny

    Po usunięciu błędów i ponownym ich odczytaniu liczba błędów się nie zmienia.
    Nie można też odczytać wartości parametrów.
    Próba automatycznej identyfikacji sterownika kończy się niepowodzeniem.
    Dodam, że łącznie z pozostałymi sterownikami (ABS, AirBag) przebiega bez problemu.

    Proszę o sugestie i pomysły.:)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 30  
    Woda w kostce sterownika silnika samym sterowniku. Coś niedobrego stało się wiązka do sterownika ewentualnie samym sterownikiem (np ktoś spawał blisko niego bez odłączenia aku)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    hmmm bardzo możliwe, dodatkowo dziś się dowiedziałem, że kierowca jeździ bardzo spokojnie i o niemożności wkręcania się powyżej 3tys obrotów dowiedział się przypadkiem. Mianowicie przestało działać wspomaganie kierownicy. Próbował przegazować auto by pompa wspomagania ruszyła. Wtedy też wyszło na jaw, że jest coś nie tak z obrotami. Awaria wspomagania zaowocowała wyrzucaniem płynu (wspomagania) przez zbiornik wyrównawczy, zalało alternator (sprawdziłem ładowanie - wzorcowe 14,3V). Może tu należy szukać przyczyn... choć nie bardzo wiem co mogło zostać zalane płynem po tej stronie silnika (przód silnika=prawa strona komory silnika=od rozrządu)
  • Poziom 13  
    Witam. Mam identyczne błędy w Priamsterze 2.0dci z tym ze auto nie odpala wogole. Czy ktoś podpowie o co chodzi ? Pozdrawiam