Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jaki Agregat do Spawarki ROCKWORTH ARIW 100

trupa 16 Apr 2014 12:59 3087 9
Wago
    trupa
    Level 8  
    Witam serdecznie.

Mam małe zapytanie odnośnie Spawarki ROKWORTH ARIW 100 20A/20,8V -100A/24V

Potrzebuję zakupić agregat do tej spawarki i nigdzie nie mogę znaleźć schematu i informacji a że jestem laikiem w elektronice to chciałbym wiedzieć jakie parametry musi posiadać agregat abym mógł swobodnie korzystać z tej spawarki a także innych urządzeń. Zależy mi na agregacie jak najmniejszym tak naprawdę żeby także swobodnie go przemieszczać.

z góry dziękuje za pomoc.
  • Wago
  • Helpful post
    filipski
    Level 17  
    Generalnie jest tak aby agregat maił zapas mocy większy ponad 50% niż potrzebuje spawarka przy pracy na największych prądach. Można to odczytać z tabliczki znamionowej.
    Agregat MUSI mieć układ AVR. Ryzyko pracy spawarki z agregatem jest duże bo przy zmianach obciążenia agregatu układ AVR stara się utrzymać napięcie na wyjściu na stałym poziomie ale AVR ma bezwładność i często z tego powodu spawarki zostają uszkodzone.
    Powodzenia.
  • Wago
    trupa
    Level 8  
    Dziękuje na pewno przyda mi się ta informacja i mam nadzieje że sobie poradzę z zakupem.
    Jeśli ktoś będzie chciał doradzić z miłą checią wysłucham kolejnych informacji.
    pozdrawiam.
  • Helpful post
    madat
    Level 9  
    Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze, do spawarki potrzebujesz agregatu który będzie oferował minimum 150% twojego zapotrzebowania na moc (tak podają też i tutaj: http://www.kruzer.pl/pl/content/8-dobor-agregatu-pradotworczego), a tę już musisz oszacować znając moc własnego urządzenia. Stabilizatory napięcia (AVR) to już chyba standard dla agregatów przenośnych ale warto też i na to zwrócić uwagę, bo bez tego ani rusz!
  • Helpful post
    ramoss
    Level 2