Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Acer Aspire 5534 - Nowa bateria w laptopie - nie ładuje

adashkoadashko 16 Kwi 2014 14:31 2067 1
  • #1 16 Kwi 2014 14:31
    adashkoadashko
    Poziom 9  

    Witam panowie, pierwszy raz mam do czynienia z takim problemem, mianowicie:

    Do lapka Acer Aspire 5534 kupiłem nową baterię (zamiennik), gdyż stara trzymała już niecałą godzinkę.

    Wczoraj zamontowałem nówkę, i już na pierwszy rzut oka coś było nie tak - bateria była padnięta do 0, musiałem podłączyć ładowarkę żeby uruchomić lapka (a nawet instrukcja mówi, że bateria powinna być częściowo naładowana).

    W Windows baterie wykrywa, jednak po najechaniu na ikonkę baterii w trayu widnieje komunikat "podłączony, nie ładuje" - i rzeczywiście tak jest bo bateria zimniutka jak kamień nawet po godzinie ładowania.

    Jeśli chodzi o specyfikację baterii, to pojemności są te same, jedyna różnica to natężenie: oryginał 10,8 a zamiennik 11,1V, aczkolwiek nie sądzę żeby to był powód bo inne zamienniki które znalazłem też były o takim samym natężeniu.

    Próbowałem 2 myków znalezionych w internecie, tj:

    Cytat:
    1) Czasem, wszystko co należy zrobić, by laptop zaczął się ładować to restart komputera bez baterii, a następnie z baterią.

    Najpierw wyłączamy laptopa, odłączamy zasilanie i wyjmujemy baterię. Potem podłączamy zasilanie i uruchomiamy komputer. Znów go wyłączamy, odłączamy zasilacz i wkładamy baterię. Podłączamy zasilanie i ponownie uruchamiamy komputer z nadzieją, że bateria zacznie się ładować.

    2) Jeśli nie zadziałało, to nic. Warto było spróbować. Następna porada jest nieco bardziej skomplikowana. Opiera się na założeniu, że sterownik odpowiedzialny za ładowanie baterii może być uszkodzony i wymaga przeinstalowania.

    Najpierw należy uruchomić Menedżer Urządzeń. W systemie Windows XP klikamy przycisk Start, prawym klawiszem myszy naciskamy na Mój Komputer i wybieramy Właściwości. Następnie przechodzimy do zakładki Sprzęt i klikamy przycisk Menedżer Urządzeń. W systemie Windows Vista lub Windows 7, klikamy przycisk Start, wpisujemy menedżer urządzeń i naciskamy Enter.

    W Menedżerze Urządzeń rozszerzamy sekcję Baterie klikając + lub małą strzałkę po lewej stronie ikony i słowa Baterie. Klikamy prawym klawiszem myszy na Microsoft ACPI-Compliant Control Method Bartery i wybieramy Odinstaluj. Upewniamy się, że nie usuwamy żadnych innych sterowników.

    Gdy sterownik jest już odinstalowany, z paska menu wybieramy Akcja, a następnie skanujemy w poszukiwaniu zmian sprzętu. Kiedy skanowanie dobiegnie końca, Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery pojawi się ponownie.

    Jeśli i ta metoda nie działa, bateria jest prawie na pewno zepsuta.


    Niestety nic nie pomogło.
    Chciałbym jeszcze czegoś spróbować przed oddaniem, tym bardziej, że za pierwszym razem przysłali mi nie ten model baterii co trzeba, aczkolwiek sprzedawca wydaje się zaufany, dobry kontakt i opinie a sprzęt był ładnie zapakowany jak nówka, więc ciężko przypuszczać żeby bateria była zepsuta.


    Mieliście może kiedyś podobny problem? Co jeszcze ew. mógłbym zadziałać?

    0 1
  • #2 16 Kwi 2014 14:51
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    adashkoadashko napisał:
    więc ciężko przypuszczać żeby bateria była zepsuta.
    Ciążko przypuszczać, by sprzedawca ją sprawdzał przed wysyłką, natomiast:
    adashkoadashko napisał:
    kupiłem nową baterię (zamiennik)
    Można więc przypuszczać, że winą jest uszkodzona bateria.
    Oddaj sprzedawcy lub sprawdź ją w innym laptopie (serwisie).

    1