Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo S40 2.0T - automat - wymiana oleju

16 Apr 2014 18:13 10275 21
  • Level 13  
    witam!
    Posiadam auto Volvo S40 2.0 Turbo 160KM.
    Czytałem rożne posty na forum ale prawie wszystkie były ponad roku.
    Chciałbym wymienić moim aucie olej do skrzyni automatycznej.
    Jakiej firmy polecacie? Na stan dzisiejszy? :P
    Co byście zalecali żeby zalać olej półsyntetyczny czy syntetyczny do skrzyni? :P
    Stan przebiegu 258 tys :P Olej jest przezroczysty na bagnecie. Ale nie wiem kiedy był on wymieniany :P :P

Książce serwisowej czytałem że musi olej spełniać normy DEXTRON II lub specyfikacji Ford Mercon..
    Następne pytanie jest tu "jakiś magik" z okolic Radomia lub Radomia który potrafi zmienić olej ? :P

P.S Szczerze nie znam się na tym ogóle :( 1 raz mam automata a nie chce coś popsuć :P :P

pozdrawiam :)
  • Level 19  
    do automatycznej skrzyni biegów ZAWSZE leje się olej wymagany w specyfikacji danej skrzyni i nigdy żaden inny. Na oleju do automatu raczej leje się oleje dobrych firm. Masz tam skrzynie biegów firmy aisin warner więc olej musi być zgodny z ich specyfikacją. W Radomiu mam kolegę mechanika ( normalny warsztat ) który mogę polecić bo nie raz wymieniali oleje w automatach i wiedzą co i jak.
  • Moderator on vacation ...
    Dobrze doczytałeś z tym olejem w instrukcji (dextron II - żółty?)? Mi się wydaje, że Dextron III - czerwony (ale mogę się mylić, bo z głowy piszę - ściągi mam na warsztacie)... Co do samej procedury wymiany, to nie jest to takie proste w tym przypadku! I jak pamiętam wchodzi tam niespełna 8L oleju. Tak więc, skoro masz blade pojęcie o tym, to zleć komuś, kto Ci na usługę gwarancję wystawi i po kłopocie.
    Acha i jeszcze pytanie: po co chcesz tam olej zmieniać, kiedy jego się nie wymienia (no chyba, że naprawa skrzyni, lub "piłowana" ciągle...)?
  • Level 13