Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra g 1.6 16V - ogromne falowanie obrotów na nopb i lpg

Casio 16 Kwi 2014 19:36 5472 21
  • #1 16 Kwi 2014 19:36
    Casio
    Poziom 13  

    Witam.
    Wystąpił problem z obrotami na wolnych zarówno na lpg jak i nopb.
    Po uruchomieniu silnika,chwilowej jazdy i zejściu silnika z (nazwę to ssania)zaczyna fatalnie wachlować obrotami 1200-500 i tak w kółko na DWÓCH PALIWACH.

    Po złapaniu temp co najmniej 80 st i ponownym uruchomieniu problem mija lecz nie zawsze.

    -Cewka nowa delphi
    -świece nowe przerwa zmniejszona na wszelki do 0,65
    -egr nowy zaślepiony
    -błędów ecu brak
    -kompresja równa
    -bloki pomiarowe ecu ok

    ciekawostki:
    -świece gar 3,4 okopcone-bogata mieszanka
    -świece gar 1,2 nalot beżowy

    przychodzi mi tylko do głowy padnięty ecu,sterownik stag gdyż jest po drodze ewentualnie lejące wtryski (3,4 gar)


    Co jeszcze sprawdzić Panowie

    0 21
  • #2 17 Kwi 2014 10:05
    diablo23248
    Poziom 26  

    Sondę lambda, czujniki temperatury.

    0
  • #3 17 Kwi 2014 18:02
    Casio
    Poziom 13  

    zalewało by wszystkie świece a nie dwie

    0
  • #4 17 Kwi 2014 20:06
    rrobertoss
    Poziom 11  

    Niedrożne kanały egr 1 , 4 cylindra i mieszanka jest uboższa...

    0
  • #5 19 Kwi 2014 20:45
    Casio
    Poziom 13  

    to nie egr.Systuacja od wczoraj stała się poważniejsza.Na postoju jest ok natomiast po przejechaniu jakiegoś odcinka strasznie stukają chyba hydrauliczne popychacze.
    Olej w normie:(

    0
  • #6 20 Kwi 2014 14:02
    elmer2
    Poziom 28  

    Był podłączany pod kompa ?
    Jakieś błędy ?
    Mówisz jakieś stuki w silniku się pojawiają. Sprawdź też kompresję. Sprawdź też poprawność ustawienia rozrządu. Nie zaszkodzi, a warto mieć pewność.
    Ogólnie jeśli masz silnik o oznaczeniu X16XEL to one lubią brać olej. Silniki te nie są zbytnio dopracowane przez inżynierów Opla.

    1
  • #7 20 Kwi 2014 22:38
    Casio
    Poziom 13  

    Cholernie zależy mi na tym aucie-ma dożywocie:)

    Mam 3 fejsy i dostęp do techa -błędów brak


    dzisiaj dla przykładu przejażdżka 5 km stukania nie ma.
    We wtorek zmieniam filtr oraz olej na maxlife 10 w 40(olej obecnie ma 15 tys)

    falowanie wystąpiło z dnia na dzień natomiast stuk najprawdopodobniej jak zmniejszyłem przerwę na świecach na 0,6(ecu nie wykazuje spalania stukowego)

    Zmieniałem również termostat na typ z zafiry A ponieważ ładnie trzyma temp 90 st.

    to wszystko co robiłem ostatnio przy aucie.

    0
  • #8 21 Kwi 2014 07:59
    elmer2
    Poziom 28  

    Czy owe stukanie występuję o częstotliwości mineij więcej dwa razy mniejszej jak prędkość obrotowa wału ? Jeśli tak to przyczyną jest rozrząd.

    0
  • #9 23 Kwi 2014 21:10
    Casio
    Poziom 13  

    Odpowiem tak:

    Jeżeli wystąpi a od paru dni nie stuka-nie wiem co o tym myśleć?to jest proporcjonalne do obrotów silnika.

    -poziom oleju jest ok-jeszcze nie zmieniałem

    -falowanie nadal występuje

    -nie schodzi prawie odrazu z obrotów(jak dawniej)do 750 ,trwa to znacznie dłużej

    -przepustnica lśni,prześwit kanalików jest

    -podstawiony inny krokowiec

    Jak dla mnie (jeszcze nie potwierdzam,brak czasu)

    -leje wtrysk 3 i 4 (czarne świece,falowanie obrotów-zalewa)
    -stuk :panewka,popychacz w skrajności faktycznie rozrząd:(

    0
  • #10 24 Kwi 2014 18:36
    rrobertoss
    Poziom 11  

    A jak wygląda kompresja na cylindrach?? Może któryś zaworek się wypala...

    1
  • #11 24 Kwi 2014 21:14
    elmer2
    Poziom 28  

    Otóż to, pisałem o tym wyżej, sprawdź kompresję najlepiej na wszystkich cylindrach. Zrób próbę olejową na wszelki wypadek.
    Z tego co wnioskuję masz sekwencje opartą na sterowniku STAG. Jaki masz tam przebieg ?

    0
  • #12 24 Kwi 2014 22:47
    Casio
    Poziom 13  

    sterownik -stag 300 isa 2
    reduktor -zavoli zeta n
    wtryskiwacze-hana czerwona.

    --na lpg nie jeżdżę drugi tydzień.

    Podzespoły zakładałem sam i regulowałem instalkę po złej pracy gazownika(ponad rok temu)

    komprechę sprawdzę jeszcze raz aczkolwiek robiłem ,ze trzy próby i była równa.

    176 tys-przebieg

    0
  • #13 25 Kwi 2014 20:11
    elmer2
    Poziom 28  

    Czy instalacja LPG jest właściwie podłączona i wyregulowana ?
    Podzespoły masz dobre, lepsze od moich tzn reduktora i wtrysków.
    Mam ten sam silnik co Ty, tylko, że u mnie jest prawie 300tyś. km przebiegu.
    Kompresja jest równa... Co to wg Ciebie znaczy ?
    Zastanawiam się czy te hany pracują równo, może z nimi coś się dzieje.

    0
  • #14 25 Kwi 2014 22:24
    Casio
    Poziom 13  

    Więc tak:
    Mam dwa dni na sprawdzenie wszystkiego.

    Jutro planuję zrobić trzy pomiary kompresji(już mam sprzęt):
    -silnik zimny
    -sinik temp około 80 st
    -silnik rozgrzany

    -Wymiana oleju na Valvoline Maxlife 10w 40 oraz filtr.
    -Wymiana listwy z wtryskiwaczami nopb
    -rozpięcie wiązki lpg i podpięcie oryginału(jazda bez lpg)

    Jeżeli chodzi o lpg.
    Przez ponad dwa lata siedziałem na niezależnych forach lpg oraz forach firm ac i podobnych,umawiałem się z gazownikami z różnych stron Warszawy i naprawdę nikt nie ogarnął tematu do końca.

    Wreszcie powiedziałem dość i kupiłem fejsy do ecu nopb i lpg.
    Efekt był taki,że wszystkie podzespoły instalacji lpg były do wywalenia prócz butli:)

    hany(czarne)lały
    reduktor tomassetto nie wyrabiał przełączał na nopb.
    wężyki wtryskiwaczy różnej długości(obecnie dobrane co do 0,5 cm)

    Zmieniłem wszystko jw i przez długi czas było naprawdę ok/
    Mapy ustawione na czasy nie mapki staga.Mapy są wzorcowe,brak spadku mocy,spalania stukowego.

    Z lpg jest naprawdę ok a skoro problem występuje również napb to tu należy szukac przyczyny.



    Jutro podam wartości kompresji

    0
  • #15 28 Kwi 2014 21:48
    Casio
    Poziom 13  

    Witam.

    Pomiar kompresji na zimnym:

    1 gar:

    Astra g 1.6 16V - ogromne falowanie obrotów na nopb i lpg

    2 gar:

    Astra g 1.6 16V - ogromne falowanie obrotów na nopb i lpg

    3 gar:

    Astra g 1.6 16V - ogromne falowanie obrotów na nopb i lpg


    4 gar:


    Astra g 1.6 16V - ogromne falowanie obrotów na nopb i lpg


    Pomiar kompresji na gorącym(wzrasta)

    1 gar: 16
    2 gar: 16,05
    3 gar: 16
    4 gar: 16,05


    -Wymieniłem listwę z wtryskami
    -przedzwoniłem całą wiązkę
    -wymieniłem olej i filtr oleju
    -wypiąłem inst.lpg

    efekt:

    -jest stukanie ale tylko podczas rozruchu i chwilę na wolnych ,pózniej zanika całkowicie

    -brak falowania

    - trzyma niestety obroty na poziomie 1300 stanowczo za długo - 10- 15 min (zaraz po uruchomieniu)---- gdzie szukać problemu?

    - druga rzecz:

    zauwazyłem iż jest rozbieżność temp na wskazniku względem ecu ,różnica około 10 st.

    Ecu przy rozgrzanym silniku i załączeniu wentyla pokazuje 103 st:martwić się czy nie?

    0
  • #16 14 Maj 2014 21:33
    Casio
    Poziom 13  

    Falowanie powraca jednak. :cry:

    W sobotę podmieniam disa jak nie pomoże silnik do naprawy.

    0
  • #18 15 Maj 2014 22:36
    Casio
    Poziom 13  

    raczej będziesz miał rację:jakiego rzędu może być koszt,przedział?

    w warsztacie nie aso.?

    0
  • #19 30 Cze 2014 14:02
    xyro
    Poziom 23  

    Panowie, czytam ten wątek i nie tędy droga ...
    Wg mnie silnik głupieje bo wtryski od LPG nie równo leją ...
    Łapie jakieś dziwne korekty. Wrzuć podgląd pracy silnika na PB i LPG ze staga 300 i wtedy jak zaczyna falować.
    16 bar na ciepłym to za dużo trochę - bierze Ci olej górą, albo pierścienie olejowe podjechane, 14 to tak normalnie powinno być przy tym przebiegu, ale to urok silnika raczej.

    Drugi możliwy i częsty problem ... stroboskop do zapłonu (nawet taki led) i sprawdzić wyprzedzenie zapłonu przy stukaniu. Jak lata zapłon to czujnik położenia wału w pierwszej kolejności do sprawdzenia, w drugiej czujnik między kółkami wałków rozrządu (parcieją przewody przy wtyczce i się cuda dzieją), w ostateczności nieszczęsny ECU padł co też się często zdarza w tym aucie :/

    0
  • #20 30 Cze 2014 22:43
    Casio
    Poziom 13  

    Problem dotyczy dwóch paliw jeżeli chodzi o falowanie.
    wtryski podmieniłem trzeci raz i ostatni.

    Jest jeden myk :
    Odłączam wtyk potencjometra przepustnicy na chwilę .podłączam i problem znika.
    W sobotę przedzwonię wiązkę ewent wymienię nastawnik.

    Ecu nie wyrzuca błędu

    stuk pozostał nadal ale tylko podczas uruchomienia z zegarkiem w ręku po 8 sek znika.

    Lpg korekty jak na nopb -128

    0
  • #21 30 Cze 2014 22:51
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Wypnij pompe paliwa podczas pracy na lpg i zobacz czy się unormuje.
    Jeśli tak to stag się zepsuł albo masz zwarcie w wiążce.

    0
  • #22 07 Lip 2014 21:30
    Casio
    Poziom 13  

    Rozwiązany problem:nastawnik tps:)

    0