Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Neon MKII - wysokie obroty, nietypowe

Freemindostr 17 Kwi 2014 00:07 1950 7
  • #1 17 Kwi 2014 00:07
    Freemindostr
    Poziom 1  

    Dzień dobry, chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik forum.

    Na wstępie chciałbym zaznaczyć ,że poniżej opisywany problem jest dosyć złożony a piszę to dlatego iż wiem ,że podobnych na tym forum jest cała masa jednak w żadnym temacie nie odnalazłem zachowania podobnego do tego ,które występuje u mnie.

    W tych sprawach mechaników staram się unikać gdyż w poprzednim aucie miałem teoretycznie podobny problem z obrotami, i poprzez błędnie stawiane diagnozy wymieniłem praktycznie wszystkie czujniki łącznie z pewnymi elementami osprzętu silnika co nie rozwiązało problemu.

    Okej przechodzę do rzeczy ;)

    Problemem są oczywiście wariujące obroty. Auto b+g sekwencja, sytuacja taka sama w obu przypadkach. Przy wciśnięciu sprzęgła te podskakują o jakieś 500-700 rpm po czym albo wiszą, albo bardzo powoli opadają do ok 1700 gdzie poniżej tego zakresu gwałtownie spadają. Czasami opadając zawieszają się na różnych wartościach.


    Dlaczego problem jest nietypowy?

    Sytuacja występuje tylko wtedy kiedy auto jest w ruchu. Nawet gdy się toczę po parkingu jakieś 5 km/h. W sytuacji kiedy dojeżdzam z "zawieszonymi" obrotami na jałowym do krzyżówki i zatrzymam całkowicie auto te natychmiastowo opadają. Oczywiście gazując go po tym stojąc w miejscu, wskazówka obrotomierza chodzi jak po maśle. Ruszam - i zaczyna się na nowo.


    Dzieje się tak tylko na rozgrzanym silniku tj. po przejechaniu ok 5-10 km.


    Przy prędkościach powyżej 50 km/h tj głownie w trasie problem obrotów jest praktycznie nie zauważalny, przy zmianie biegów nie podnoszą się do góry i opadają dosyć gładko. W warunkach "miastowych" jest tragedia.


    Komputer nie ma żadnych błędów. Kiedyś miałem ten sam problem jednak po prostu z dnia na dzień samoistnie ustał.


    Filtr powietrza nowy, zarówno na wężykach podciśnienia, jak i rurach nie łapie nigdzie lewego, krokowiec wraz z przepustnicą dokładnie przeczyszczony.


    Mam za to problem z ładowaniem, prawdopodobnie kończący się alternator bądź też walniety regulator napiecia ,który na biegu jałowym daje zbyt niskie napięcie - ok 12 v, objawia się to zapaleniem kontrolki ładowania po dłuższej chwili na biegu jałowym, jednak z tym napięciem mam problem od dawna.

    Moje pytanie jest więc następujące. Gdzie mogę dalej lokalizować usterke. Zanim zacznę wszystko po kolei wypinać (a uwierzcie ,że do wielu czujników dostęp u mnie jest ***** trudny) może ktoś poradzi od czego najlepiej zacząć biorąc pod uwagę to ,że problem dotyczy auta w ruchu i na rozgrzanym motorze.



    Dzięki serdeczne za wszelkie sugestie. Pozdrawiam

    0 7
  • #2 27 Kwi 2014 09:19
    monsterro
    Poziom 11  

    Witam. Miałem ten sam nurtujący mnie problem który okazał się błahostką. W przepustnicy pod tą łapą trzymającą linki od gazu jest mała śróbka która ustawia zamykanie przepustnicy.w chryslerach wkręcana na niebieskim kleju. Jeżeli klej jest widoczny to znaczy ze się wykręciła i przez to wchodzi za dużo powietrza i mieszanka głupieje. Mam nadzieje ze to pomoże.

    0
  • #3 27 Kwi 2014 15:59
    steffler1
    Poziom 2  

    Witam. Mam ten sam problem i mam tez pytanie do monsterro. Gdzie ta srubka sie znajduje? trzeba wykręcic całą przepustnice czy tez moze mozna do niej dojśc od filtra powietrza? Z wierzchu takiej śrubki nie widze?

    0
  • #4 27 Kwi 2014 21:23
    monsterro
    Poziom 11  

    Ona jest pod tą łapą przy przepustnicy która linka gazu otwiera przepustnice. To kowali ze sprężyna które ciągnie linka gazu. Dokładnie pod spodem jak puszczasz gaz i przepustnica się zamyka to jest od spodu śrubka (sam gwint) na której zatrzymuje się ten regulator z linką gazu i ona dawkuje powietrze do przepustnicy. Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Wkręcając tą śrubke zamyka się bardziej wlot powietrza dzięki czemu obroty silnika maleją i komputer dozuje stałą dawkę paliwa.

    0
  • #5 27 Kwi 2014 22:48
    Wieszal
    Poziom 10  

    Jedna mała śrubka a potrafi takich problemów na robić :/ jak już poradzisz sobie z problemem podziel się doświadczeniami, dla innych mogą być bezcenne.

    0
  • #6 28 Kwi 2014 08:19
    steffler1
    Poziom 2  

    znalazłem jakąś srubke pod tym. to jest srubka 6stka ale ona tam jest. widać ją dopiero jak sie linke gazy naciągnie tzn jak sie dogazuje. skoro ona tam jest to znaczy ze musze szukac problemu w innym miejscu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Chrysler Neon MKII - wysokie obroty, nietypowe
    to jest odpowiednik mojej przepustnicy. zauwazyłem ze nawet jesli tej sruby tam nie bedzie to i tak nie bedzie zaciągć lewego powietrza. srubka została zaznaczona w kółko.

    0
  • #7 12 Lis 2015 15:16
    Sam to zrób
    Poziom 5  

    Witam ma ten sam problem i bardzo mnie to meczy . Zalazłeś rozwiązanie tej przypadłości . Proszę o pomoc

    0
  • #8 12 Lis 2015 20:07
    1769758
    Użytkownik usunął konto