Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.5D (ISUZU) - Świecąca kontrolka ładowania (sprawny alternator)

17 Kwi 2014 20:11 8388 8
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam problem z Corsą, ponieważ cały czas świeci się kontrolka ładowania akumulatora. Przewertowałem wszystkie strony na wielu forach i wszędzie jest napisane, że taki objaw jest winą niesprawnego przekaźnika kontrolki ładowania (Na schemacie K79).
    Z tego co wywnioskowałem ze schematu, to po wyciągnięciu przekaźnika, kontrolka powinna zgasnąć z powodu braku dopływu prądu. Przekaźnik K77 (przekaźnik świec żarowych - Żółty) i K79 (przekaźnik kontrolki ładowania - Zielony) znajdują się na prawym przednim słupku od strony pasażera. Czego mam jeszcze szukać? :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    A jakie jest napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Rzekłbym, że podręcznikowe ;) Wyłączony: 12,4v Włączony na początku 13 i rośnie powoli na normalnej pracy silnika (bez gazu) do 14v a po dodaniu gazu do 14,7-15v
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony?
    Jak sprawdzony obwód kontrolki?
  • Poziom 9  
    Napięcie zostało sprawdzone multimetrem ;) I ładowanie jest na pewno, bo nie ma problemu z ładowaniem ;)

    Mamy zonk. Przed chwilą wziąłem probówkę samochodową i szczypce na kablu od probówki założyłem na wtyk [30] przekaźnika, a czubkiem dotknąłem wtyku [86] (dodam, że przekaźnik był podłączony w obwód) - usłyszałem przełączenie przekaźnika i kontrolka ładowania zaczęła świecić mocniej, a alternator dostał obciążenia (spadły trochę obroty silnika).

    Ma ktoś jakiś pomysł?

    Co teraz robić?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeszcze raz
    Błażej napisał:
    Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony?

    To, że jest ładowanie nie jest równoznaczne z tym, że alternator jest w pełni sprawny.
    I
    Błażej napisał:
    Jak sprawdzony obwód kontrolki?

    Rozłączony choćby na próbę?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Co rozumiesz przez "rozłączony" obwód rozłączyłem wyciągając przekaźnik (tak mi się wydaje) Czy przekaźnik rozłączony, czy zmostkowanie pinu 30 z 87, nie widać zmian. Wydawało mi się, że jeżeli zmostkuję te piny, to kontrolka zgaśnie. Nie wiem za co się zabrać, bo kontrolka razi po oczach.

    Jakiś czas temu, jak ten problem zaistniał, to pomyślałem że alternator walnięty, więc kupiłem na 100% sprawny alternator (w poprzednim aucie było wszystko ok) i nadal było to samo, więc odpuściłem, bo mam inne auto, a corsa stała w garażu nie używana. Teraz walczę z Tym, bo robię Corse dla dziewczyny, żeby miałą czym jeździć do pracy i mam problem.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Opel Corsa B 1.5D (ISUZU) - Świecąca kontrolka ładowania (sprawny alternator)
    Tu widać 2 ucięte kabelki (niebiesko-biały i żółto-czerwony) - odcięte są od tej czarnej kostki którą widać za nimi.

    Opel Corsa B 1.5D (ISUZU) - Świecąca kontrolka ładowania (sprawny alternator)
    Jak rozłączyłem tą kostkę którą widać w prawym dolnym rogu to dopiero nie świeciła kontrolka od akumulatora jak i również kontrolka świec żarowych (tak, wiem ;p Po prostu odłączyłem przewody które idą do licznika)

    Dodano po 29 [minuty]:

    Na schemacie widzę, że połączenie z kontrolką ma również sterownik świec żarowych (pin nr 6). Lecz jak odłączyłem wtyczkę od sterownika, to nadal świeciła kontrolka..
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany ;) Dla potomnych: Ktoś grzebał w instalacji (kabel sygnałowy [L] był podłączony bezpośrednio do kabla od kontrolki), więc podłączyłem kabel sygnałowy (żółto-czerwony) który był odcięty do styku 86 przekaźnika, a kabel od kontrolki do styku 30.
    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc ;)