Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault espance 3.0 dci - remont głowicy a remont silnika

szymon198312 18 Apr 2014 18:29 4320 6
  • #1
    szymon198312
    Level 30  
    Trafił do mnie espance 3.0 dci zo bjawami przegrzewania się silnika. W układzie chłodzenia wykryte spaliny więc chyba jasne. Wiem że problem jest nie tyle co w uszczelce a raczej w opadajacych tulejach i sama zmiana uszczelki nie wiele da a pomoże jedynie na krótko. Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy tylko jest myśl ze zaraz może stanąć, albo zrobi i szybko sprzeda i głównie z tego powodu wolałbym nie robić tylko uszczelki bo ten kto kupi nie pocieszy się długo i zaraz wyda znowu na naprawę i koło się będzie toczyć. Trzecia opcja to remont całości. Jako że większość wie jakie dolegliwości mają tę silniki i co może być efektem przegrzania czyli pekniete pierścienie czy zatarcie panewek moje pytanie kierowane jest główni do tych co już to robili a NIE PRZECZYTALI o tym w Internecie. Jak daleko warto się posunąć aby taka naprawa była skuteczna? Zdań i opini jest wiele, jedni twierdzą ze wciśnięcie nowych tulei pus pierścienie załatwia sprawę, inni ze trzeba robić szlif wału, zmieniać panewki, dokładać dodakowa chłodnice wody.
    Jeśli ktoś chciałby podzielić się swoim doświadczeniem to będę wdzięczny, jesli jednak ktoś chce napisać np" sam tego nie zrobisz" lub coś podobnego to lepiej niech nie pisze nic bo i tak żadnych mądrości nie wniesie do tematu.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    jurekk55
    Level 36  
    szymon198312 wrote:
    Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy


    Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę koniecznych czynności i części do wymiany.

    Chcąc wykonać naprawę i zapomnieć o problemie musisz wykonać naprawę bez pomijania punktów które stanowią o sukcesie.
    Więc : stan tulei oceniasz na bieżąco, , zatarcie pierścieni nie uchodzi bezkarnie.dolne uszczelniacze tulei bezwzględnie do wymiany , do tego sprawdzenie głowic , uszczelniaczy układu zaworowego, bezwzględnie oryginalne uszczelki zaworów, głowic, zimmeringi. Kolejny detal tłoki , V6 to bardzo delikatna konstrukcja, a układ paliwowy i jego sterowanie nie toleruje zbyt dużych odchyłek od normy. Panewki ,wał korbowy, pompa oleju postępujesz standardowo dla silnika diesla.Pompa wody , znów tylko nowa w oryginale, do sprawdzenia też stan" koła sygnałowego" czujnika obrotu wału.

    Wiem że ustalenie prawdziwej pierwotnej przyczyny awarii graniczy niemal z cudem , ale przyda się sprawdzenie czy silnik przypadkiem nie rozbiegł się na oleju.Przyczyny znasz, wiesz jakie są konsekwencje ,też ogólnie znane.
    Po części mechanicznej , zostanie sprawdzenie układu paliwowego . Denso to precyzyjny , specyficzny układ , dlatego bez użycia Clipa praktycznie niemożliwy do prawidłowej diagnozy.Żeby praca nie poszła na marne , remont musi być wykonany precyzyjnie i bez tandetnych części.
    Co do dodatkowej chłodnicy wody zdania są podzielone, natomiast warto sprawdzić stan ożebrowania chłodnicy silnika , klimy i usunąć przeszkody we wlocie powietrza , czasami przysłanianego tablicą rejestracyjną, szczątkowy "tunel aerodynamiczny" , czyli plastikowe elementy kierujące powietrze z wlotu na chłodnice też ma swoje znaczenie.
    Temat "kapryśności" tego wynalazku znają też fachmani od SAAB-ów.

    Życzę sukcesu
  • #3
    szymon198312
    Level 30  
    Dzięki za informacje. Clipa posiadam więc z diagnozą dokładną nie powinno być problemu.
  • #4
    swiezak1981
    Level 10  
    A nie napisałeś czy silnik nadal chodzi czy nie odpala ? Kiedyś udało mi się załatwić temat grubszymi uszczelkami ale niewiem na jak długo bo klient po roku go sprzedał :(
  • #5
    pundek
    Level 10  
    szymon198312 i co naprawiles klientowi ten silnik? mam podobne objawy, przegrzewa sie ale odpala i ladnie chodzi. mozna spokojnie nim pojechac z 100-200km. podjabys sie naprawy? jak to wyglada czasowo i finansowo u Ciebie?

    pzdr.
  • #6
    t3syncro
    Level 14  
    Te silniki maja wade fabryczna .montowali je tez w saabie i kazdy prawie pada, uszczelki glowic i sruby do wymiany to tez zalecenia mojego kologe ktory pracuje przy programowaniu kluczy do montazu silnikow w fabrykach praktycznie wszystkich marek, ten temat jest znany jego firmie atlascopco
  • #7
    Alek-Turbo
    Level 1  
    Odgrzewam kotleta.
    Mam ten sam silnik w Oplu Signum i te same objawy.
    Mam pytanie jak tam Wasze silniki po remontach?
    A próbował ktos moze wsadzić do silnika y30dt blok z poliftowego poprawionego z30 dt?
    Orientujecie sie czy skrzynia biegów automat z Y podejdzie do bloku z Zetki?
    Pozdrawiam.