Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat AVF - Nierówna praca silnika na biegu jałowym

kornias 18 Apr 2014 20:30 9537 9
  • #1
    kornias
    Level 10  
    Witam.
    Jak w temacie, czyli nierówna praca silnika na biegu jałowym w Passat 130km AVF. Obroty wahają się od 819 do 840. Komputer nie pokazuję żadnych błędów, wyczyściłem zawór EGR i N18 - nie ma poprawy. Stawiam na pompowtrysk, teraz pytanie który i czy wogóle dobrze obstawiam. Zrobiłem pomiary (dane rzeczywiste) ale nie zbyt wiem jak teraz to zdiagnozować. Wykresy dodaję w załączniku.
    Proszę o pomoc z góry dziękuję :D
  • #2
    wiesiek3d
    Level 29  
    Pompki 1 i 2 cylindra już są na granicy i synchronizacja konta do poprawy.
  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    Pomiar kompresji, jeśli wszystkie wyjdą równo po około 28 bar, i szklanki całe to wtryski do wymiany lub regeneracji.

    Jazda z takim stanem rzeczy grozi poważnym uszkodzeniem silnika.
  • #4
    kornias
    Level 10  
    Czy wszystkie 4 pompki do wymiany czy jak wypowiada się przedmówca 2 na 1 i 2 cylindrze??
    Rok wcześniej robiłem regeneracje 4 pompowtrysku, wtedy pamiętam rzucało silnikiem po przekroczeniu 2000obr.
    Czy same ustawienie konta synchronizacji pomoże ??
    i czy chodzi o ustawienie synchronizacji rozrządu(foto) czy samych wtrysków??

    Passat AVF - Nierówna praca silnika na biegu jałowym
  • #5
    domex32
    Moderator of Cars
    kornias wrote:
    Czy wszystkie 4 pompki do wymiany


    Tak, wtryski wymienia się kompletami, nigdy nie dostaniemy jednej sztuki tak samo zużytej jak trzy pozostałe.

    kornias wrote:
    Czy same ustawienie konta synchronizacji pomoże ??
    i czy chodzi o ustawienie synchronizacji rozrządu(foto) czy samych wtrysków??


    Nie zmieni to pracy wtrysków, kąt jest w normie +3-3 stopnie, powinno być 0.
  • #6
    kornias
    Level 10  
    dodam, że dzisiaj po podłączeniu komputera wyskoczył błąd:
    16685 silnik - zaplon cylindra 1/wypadanie zaplonow

    Czy jest to związane z problemem nierównej pracy silnika na biegu jałowym (pompowtrysków) ??
    Jestem za granicą a tu takie coś, proszę o pomoc od czego najlepiej zacząć??
    Z góry dziękuje
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    Oczywiście że tak.

    Zrób pomiar kompresji.
  • #8
    kornias
    Level 10  
    a co jeżeli pomiar wyjdzie nie równo na 1 i 2 gnieździe??
    Oznacza to, że pompki są w porządku?? Może tylko wymiana oringów/uszczelek na pompowtryskiwaczach??
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    Jak kompresja wyjdzie nie równo, to silnik do remontu albo wymiany.