Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo 850 2L 20V 143KM '93r

11 Apr 2005 11:27 2786 3
  • Level 18  
    Witam,
    problem polega na podłączeniu prędkościomierza.
    Otóż nabyłem volvo 850 '93r 2,5L automat 170KM i zmieniłem silnik na 2,0L 143KM 20V, manualna skrzynia.
    W pierwotnej wersji silnikowej licznik wskazujący szybkość i kilometry podłączony był linką a przy obecnej wersji silnika podobno podłącza sie go pod ABS (???) - czy ktoś wie jak to dokładnie powinno być podpięte???
    Druga sprawa tyczy sie odcięcia zapłonu - w poprzednim aucie miałem taki "bajer" że żeby odpalić auto trzeba było włączyć na chwile ogrzewanie tylnej szyby i wcisnąć pedał hamulca i dopiero można było odpalić autko - chciałbym zrobić coś takiego w tym aucie - czy ktoś wie jak, co do czego???
    Jeżeli posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do tego auta i mógłby sie nim ze mną podzielić to byłbym wdzięczny.
    Każda sugestia w powyższych sprawach mile widziana - z góry dzięki!
    pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • MetalWorkMetalWork
  • Helpful post
    Level 14  
    W autach tych nie ma linki prędkościomierza. sygnał prędkości pobierany jest z czujnika indukcynego umieszczonego na skrzyni biegów. Z zegara obrobiony sygnał trafia do ECU silnika i skrzyni. Dotyczy to zarówno zegarów VDO i Yazaki. Układ ABS w tym modelu jest układem niezależnym. Wspólnym jest natomiast (gdzie czujnik prędkości jest w tylnym moście) dla Volvo 740,940,960,S90.
  • MetalWorkMetalWork

  • Level 16  
    Widzę że temat stary, ale warto odświeżyć conieco. Otóż co do linki to kolega ma rację bo linek w 850tkach nie ma, natomiast prędkościomierz jak najbardziej odczytuje prędkość z czujników ABS, a nie z elementu w skrzyni. Jedynie krótka seria 850tek z 2-litrowym motorem miała DODATKOWY czujnik w skrzyni, ale oprócz niego w dalszym ciągu był odczyt z czujników ABSu. Co do samego modułu ABS- może on być odłączony przez bezpiecznik (w razie awarii elektroniki), ale powinien fizycznie występować w instalacji, bo sygnał do licznika przechodzi przez niego i wypięcie go całkowite spowoduje brak sygnału w elektronice licznika. Teraz moje pytanie- czy posiada ktoś schemat tego modułu, lub ma możliwość sprawdzenia jakie tranzystory są zamontowane w stopniu końcowym sterowania elektrozaworami
  • Level 11  
    kwaku85, komputer ABS masz bezpośrednio na pompie czy nie?