Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAZDA 3 2003r. 1,6 16V - bez kluczyka świeci środkowy zegar, zwarcie

berylos 18 Apr 2014 23:22 7701 2
  • #1
    berylos
    Level 2  
    Witam. Mam problem z Mazdą 3 rok 2003 silnik 1,6 16v którą kupiłem 2 dni temu:
    - po wyłączeniu świateł, zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki świeci się środkowy zegar licznika i wszystkie wskazówki również na pozostałych zegarach. Następnie po otwarciu drzwi słychać dźwięk buzera taki jak przy nie wyłączonych światłach a podświetlenie licznika mruga tak jakby było gdzieś zwarcie (buzer też wydaje przerywany dźwięk).
    - po zamknięciu auta na zamek centralny licznik nadal świeci a buzer przestaje piszczeć. Zauważyłem również, że nie działają:
    - przednie światła postojowe
    - podświetlenie schowka( żarówka była spalona więc wymieniłem ale dalej nie świeci)
    - czasami wiesza się wskazówka prędkościomierza podobnie jak przycisk z przełączeniem nawiewu nie zawsze chce się włączyć obieg wewnętrzny. Zerknąłem pod maskę. :!: Akumulator wygląda jak wylana bateria. Podejrzewam, że gdzieś jest zwarcie tylko w którym miejscu to może być :?: PROSZĘ KOGOŚ O POMOC. POZDRAWIAM :| [/syntax]
  • #2
    berylos
    Level 2  
    Problem rozwiązany. Sprawcą okazała się... :D spalona żarówka popielniczki :idea:

    Gdyby ktoś miał podobne objawy to pamiętajcie sprawdźcie czy nie jest spalona, któraś z tych żarówek: sufitowa, w schowku, w zapalniczce lub w popielniczce. Wszystkie mogą narobić takiego ambarasu. A najciekawsze jest to ,że byłem u trzech elektryków i pod komputer podpinali nawet bo szukali błedów albo awarii czujnika a żaden nie wpadł na pomysł, że to głupia żarówka :D

    Koszt naprawy- 1,50zł :D :D Naprawiłem sam. Temat uważam za zamknięty!
  • #3
    zdzich_15
    Level 2  
    Potwierdzam u mnie takie same objawy dawała przepalona żarówka w schowku i do tego bonusowo doszła jeszcze przepalona żarówka w popielniczce. Ta w schowku to jest T10 12V 1.7W ciężko taka gdzieś znaleźć. Na razie jako zamiennik wsadziłem W3W i zdemontowałem szkiełko żeby testować czy nie nagrzewa się zbytnio - żarówka świeci cały czas nawet po zamknięciu schowka bo mazdy nie miały wyłącznika po zamknięciu.