Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA 124 400 - brak mocy

stefano11 19 Apr 2014 14:25 4122 7
  • #1
    stefano11
    Level 21  
    Witam kolegów
    Mam problem ze Skanią 124 400 98r z EDC
    Auto chodziło idealnie do momentu aż padło uszczelnienie na wtryskiwaczu i spaliny przedostały się do układu paliwowego ciśnienie było tak duże że zbiornik się powiększył a paliwo zrobiło się czarne.
    Wymienione zostały uszczelniacze na wtryskiwaczach na oryginał jak wtryski były wyjęte zostały sprawdzone były ok
    Samochód nie ma mocy nie da się nim jechać wymieniliśmy pompkę paliwową zawór na pompie ten co gasi silnik czujnik ciśnienia doładowania sprawdzona turbina filtr paliwa nowy
    jedyny błąd w EDC to 62-problem z gaszeniem silnika za wolno gaśnie

    Proszę o pomoc może jakieś sugestie mile widziane dodam iż w serwisie rozkładają ręce
  • #2
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    stefano11 wrote:
    jedyny błąd w EDC to 62-problem z gaszeniem silnika za wolno gaśnie

    Prędkość silnika nie spada dosyć szybko gdy silnik jest wyłączony.
    Prędkość silnika musi zmniejszyć się przynajmniej o 150 obr./min w ciągu 4 sekund.

    Cewka nastawcza nie ma zasilania (silnik jest wyłączony). Przy kolejnym uruchomieniu silnika, moment obrotowy jest ograniczony. Normalny moment obrotowy jest przywrócony, gdy prędkość silnika spada w odpowiednim tempie po wyłączeniu silnika.

    Prawdopodobną przyczyną usterki jest powietrze w układzie paliwowym, lub wewnętrzny przeciek w zaworze paliwa.

    Usterka może wystąpić w połączeniu z kodem usterki 63.
    Po odłączeniu dopływu prądu za pomocą kluczyka, sprawdź, czy nie ma napięcia doprowadzanego do zaworu paliwa.

    Napięcie jest ponownie doprowadzane, gdy prędkość silnika spadnie do 350 obr./min. Zawór jest zasilany aż do ukończenia testu (tj. do czasu zgaśnięcia lampki kontrolnej).

    Sprawdź, czy nie ma przecieków powietrza do układu paliwowego między zaworem paliwa a pompą zasilającą. Sprawdź zawór przelewowy.

    stefano11 wrote:
    dodam iż w serwisie rozkładają ręce

    Co to za serwis ręce rozkłada ?
  • #3
    stefano11
    Level 21  
    Na diagnostyce w ASO Scania powiedzieli że jest uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) na drugi nie dało to rezultatu czujnik ciśnienia doładowania -wymieniony na drugi z zamiennika trochę lepiej ale to nie to co było i mówili że turbo bo nie ładuje sprawdzone i nie ma co się czepić do turbiny zawór przelewowy sprawdzałem ale tylko czy blokuje ale jakie ciśnienie utrzymuje nie wiem po świętach wymienię na drugi
    Układ paliwowy jest szczelny nie widać aby gdzieś zasysało powietrze


    A może coś się dzieje pomiędzy zbiornikiem paliwa a pompką zasilająca jak dostał ciśnienia może tam coś uszkodziło na smoku ?

    Ale samochód się nie zapowietrza a może przyczyna jest sama cewka w EHAP ?
  • #4
    habi7
    Level 15  
    a gdzie Ci wymienali ten EHAP.....?? to jest komplet zawór z cewką..
    więc jak tylko mogli wymienić Tobie jedną część..??
  • #5
    stefano11
    Level 21  
    Sam wymieniałem komplet kosztuje ok 5 tyś więc jak dostałem na podstawkę samą mechanikę więc wymieniłem
    czy ty byś wymieniał cześć za taka kasę nie mając pewności ? bo ja nie


    Wesołych świąt wszystkim
  • #6
    stefano11
    Level 21  
    Witam
    Zawór zwrotny zostal wymieniony na nowy układ pomiędzy pompką zaworem EHAP szczelny
    Co może być przyczyną braku mocy i kod 62
  • #7
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    stefano11 wrote:
    uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki)
    co za ironia :)

    habi7 wrote:
    a gdzie Ci wymienali ten EHAP.....?? to jest komplet zawór z cewką..
    więc jak tylko mogli wymienić Tobie jedną część..??
    no właśnie!
    Dodam tyle że zakres działania zaworu jest niewielki a jego regulacja odbywa się podkładkami regulacyjnymi co 0.1mm od 0,2-2.00mm. W warunkach "p.w/w serwisu" jest to prawie niemożliwe ;)
    Jeśli ciśnienie poszło w pompę i pompkę zasilającą, należy zastosować nową sprężynę i komplet naprawczy dla pompki 2 447 010 024 oraz nowy zawór przelewowy 2 417 413 082, ale co najważniejsze to należy podać co najmniej w wątpliwość sprawność zaworów GDV (w króćcach) które powinne redukować ciśnienie do poziomu 60-80bar a jeśli ciśnienie się cofało to zawory (co najmniej 1) są uszkodzone.
    stefano11 wrote:
    Co może być przyczyną braku mocy i kod 62

    Brak ciśnienia paliwa wewnątrz pompy, lub uszkodzona pompa.
    Po przelaczeniu zaworu EHAB w pozycje wyłączoną, pompka paliwowa wypompowuje paliwo z pompy w przewód zasilający! Bardzo ważne jest aby na przewodzie ssacym nie było żadnych dodatkowych zaworków zwrotnych oraz aby zawór przelewowy był całkowicie szczelny aby paliwo nie wracało ze zbiornika do pompy przewodem przelewowym (gdy jest zatankowany do pełna)
    Należy zauważyć że zawór EHAB ma nie 4 a 6 przyłączy. Jak więc jest możliwe sprawdzenie przepływu i ciśnienia bez sprawdzenia pompy na stole EPS?
  • #8
    stefano11
    Level 21  
    A więc tak
    Układ szczelny brak kodów usterek
    Po odpięciu czujnika doładowania samochód jedzie normalnie z pełna mocą tylko dymi na czarno . Więc zalożyłem czujnik doładowania orginał SCANIA i nic to nie dało
    Co może jeszcze się dziać jak by pompa była uszkodzona to by nie jechał po odpięciu czujnika doładowania a jedzie tylko obawiam się o wysokie spalanie