Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 1F '96 - nie odpala na benzynie

bandb 19 Kwi 2014 16:01 2511 22
  • #1 19 Kwi 2014 16:01
    bandb
    Poziom 9  

    Witam,


    mam seata 1,6 96 1f z instalacją gazowa

    sytaucja jest taka, iż samochód odpala na gazie a na benzynie nie chce odpalić


    w czasie jazdy na gazie przełączam na benzynę i wtedy gaśnie


    może chodzi o pompę paliwową? może przewody? jak do niej się dostać?

  • Pomocny post
    #2 19 Kwi 2014 19:06
    JaKotlinka
    Poziom 14  

    Najpierw trzeba sprawdzić czy pracuje pompka paliwowa.Można np posłuchać czy coś buczy po przekręceniu kluczyka na zapłon pod kanapą. Mogła się spalić przy małej ilości paliwa.Po zdjęciu filtra powietrza do urządzenia wtryskowego dochodzą 2 przewody czarne paliwowe . Na szczycie przy przewodach jest strzałka wlot i wylot. Zdjąć wlot i przekręcić na zapłon. Powinno lać się paliwo pod ciśnieniem.

  • #3 19 Kwi 2014 22:44
    bandb
    Poziom 9  

    odkręciliśmy przewody i nic nie leje się


    planuje sprawdzić po świętach filtr paliwa - wymienie go - bo jest oryginalny (18letni) może jest tatkany

    jak nie pomoże to pompa raczej.

  • Pomocny post
    #4 19 Kwi 2014 23:47
    Teodor85
    Poziom 19  

    Jak nic nie kapnie to raczej pompa paliwa. Sprawdź sobie jeszcze zasilania na wtyczce na grubych przewodach czy jest, bo mogło spalić bezpiecznik, ale wtedy i tak pompa do wymiany.

  • #5 19 Kwi 2014 23:57
    bandb
    Poziom 9  

    jesli pokazuje mi ilosc paliwa to raczej bedzie dobrze hmhmhm

  • Pomocny post
    #6 20 Kwi 2014 00:01
    Teodor85
    Poziom 19  

    Jak chcesz naprawiać auto przypuszczając czy coś jest dobre czy nie bez sprawdzenia czegokolwiek to powodzenia, przy okazji nie zawracaj w takim przypadku głowy ludziom na elektrodzie.

    Przy naprawie liczą się konkrety...

  • #7 20 Kwi 2014 00:03
    bandb
    Poziom 9  

    dobrze, dziękuję za radę, ale nie chciałem żebyś się obraził

  • Pomocny post
    #8 20 Kwi 2014 00:10
    Teodor85
    Poziom 19  

    Ja się nie obrażam tylko chciałem Ci wytłumaczyć jaki jest największy problem z większością nowych użytkowników. Masa ludzi się produkuje bo gość twierdzi że jest ok, tylko że nie sprawdził a jedynie mu się wydaje co kończy się potem tematem na kilka stron i wymysłami z kosmosu a okazuje się podstawowa sprawa.

    Do kosza przychodzi Ci 4 przewody, dwa cieńsze (wskaźnik poziomu paliwa) i dwa grubsze (zasilanie pompki paliwa). Wypnij sobie wtyczkę i do tych dwóch przewodów podłącz żarówkę minimum 55W (z reflektora przedniego) i zobacz czy zaświeci na chwilkę po załączeniu zapłonu.

    Wcześniej możesz posłuchać czy coś w ogóle buczy przez chwilkę po włączeniu zapłonu, ale z tego co piszesz to pompka raczej padła lub jej zasilanie.

  • #9 20 Kwi 2014 00:59
    bandb
    Poziom 9  

    Dobry pomysł , sprawdzimy to!

  • Pomocny post
    #10 20 Kwi 2014 11:02
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza.
    Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda.
    Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.

  • #11 20 Kwi 2014 11:19
    bandb
    Poziom 9  

    Dobry pomysł, ale jak sprawdzić to?
    Otworzyłem, przekręciłem i było słychać odbicie (dźwięk "pyk") właśnie po około 2s...

  • Pomocny post
    #12 20 Kwi 2014 11:46
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Najlepiej ściągnąć obudowę z przekaźnika i obserwować jego styk.
    Można też sprawdzić czy na bezpieczniku nr 18 jest napięcie przez te 2 sekundy po włączeniu zapłonu.
    Ten przekaźnik zasila bezpiecznik nr 18 więc jak jest napięcie przez 2 sekundy na tym bezpieczniku po włączeniu zapłonu to przekaźnik jest sprawny i poprawnie wysterowany i na wtyczce pompy powinno być zasilanie.
    Jeżeli tu jest ok i na wtyczkę dochodzi to wyciągnij pompę i podłącz ją na krótko po prostownik to będzie wiadomo czy żyje czy czas na nową i czy jest paliwo w zbiorniku.

  • #13 20 Kwi 2014 13:16
    bandb
    Poziom 9  

    Paliwo w zbiorniku jest, i to aż pół baku!



    Będę to sprawdzał, ale to jak przyjadę do garażu ojca mojej dziewczyny,
    dodam jeszcze, że wcześniej na benzynie dłużej jakby kręcił / odpalał... a teraz właśnie wcale, zaś na gazie od razu!.

    dziękuję za rady!

  • #14 05 Maj 2014 17:49
    bandb
    Poziom 9  

    A jak dostać się do pompy paliwa w Seacie Cordoba?

  • #15 05 Maj 2014 17:56
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    bandb napisał:
    filtr paliwa - wymienie go - bo jest oryginalny (18letni) może jest

    OSIEMNASTOLETNI filtr paliwa? Przy polskim paliwie? Toż to będzie zapchane do samego końca. Wymieniaj bez chwili zastanowienia. A potem probówką sprawdzaj podane wyżej punkty:
    - zasilanie na przekaźniku,
    - wyjście z przekaźnika,
    - sterowanie przekaźnikiem
    Jeśli tam jest wszystko w porządku, to przenosisz się do tyłu i sprawdzasz napięcie na pompę pod obciążeniem wspomnianą żarówką.

    Jak się dostać do pompy? Nie ma zaślepki pod kanapą? Sama pompa jest w zbiorniku.

  • #16 06 Maj 2014 21:25
    bandb
    Poziom 9  

    Wymieniłem tylko pompę paliwową

    lecz teraz szarpie/dusi się na benzynie ale tylko
    podczas ruszania i nasila się to przy biegu 2,
    i przy obrotach około 3000 i więcej...
    tak jakby nie miał siły iść na 3500
    ale zauważyłem że im bardziej depnę
    tym szarpanie/duszenie jest mniejsze.
    Na wyższych biegach nie ma tego objawu.


    dodam, że na gazie nie ma takich objawów...

    jeszcze wcześniej wymieniałem czujniki paliwa

    zaś w czwartek wymienię filtr paliwa - czy ten 18letni filtr paliwa może być tego przyczyną czy coś jeszcze innego?

  • #17 06 Maj 2014 21:38
    esteban123
    Poziom 19  

    jak najbardziej filtr to powinienes u nas conajmniej co rok wymieniać

  • #18 06 Maj 2014 22:50
    bandb
    Poziom 9  

    dobrze, w czwartek myślę będzie wiadomo....

    czy jest możliwe, że pompa paliwowa jest kiepska?

  • #19 07 Maj 2014 01:44
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Możliwe, że jak nie wymienisz szybko filtra, będzie całkiem do ... niczego!

  • #20 08 Maj 2014 17:32
    bandb
    Poziom 9  

    filt paliwa wymieniony,

    lecz dalej to samo, podejrzewam, że to może być silniczek krokowy.... bo na gazie śmiga b. dobrze....albo coś się zapowietrzyło? dziwne?

    czy ktoś ma jakieś pomysły?

  • Pomocny post
    #22 24 Maj 2014 12:50
    zeimp
    Moderator Samochody

    Na prośbę autora, wątek otwieram ponownie. Po dopisaniu posta, proszę autora o zamknięcie tematu.

  • #23 24 Maj 2014 16:35
    bandb
    Poziom 9  

    Okazało się, że pompa! Kiepska firmy QAP - nie polecam.
    1 pompa nie trzymała ciśnienia,
    zaś myśleliśmy, że to pech sprawdziliśmy 2 pompę tej firmy i było ciut lepiej, ale i tak cienko.

    Można zamknąć.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME