Sprawdź wpierw sterowanie linkami.
Są dwie linki - jedna ma szare, a druga niebieskie końcówki.
Niebieska steruje ruchem pionowym wybieraka na skrzyni, szara ruchem obrotowym (załączaniem biegów). Może być tak, że szara linka za płytko załącza biegi.
Zdejmij pokrywę wybieraka dźwigni zmiany biegów (pod podłogą - na sprężynujących zatrzaskach) i w neutralnym położeniu sprawdź, czy otwór kontrolny dźwigni pokrywa się z otworem pod śrubę blokującą. Powinny się zgadzać.
Jeżeli jest inaczej a szara linka ma regulację (są także montowane bez regulacji), trzeba włączyć skrzynię w położenie neutralne, zdjąć zawleczkę zabezpieczającą i wyjąć klips ustalający z końcówki z szarej linki, wkręcić w otwór blokujący śrubę M10, i z powrotem zablokować końcówkę klipsem i zawleczką.
Jeżeli linka nie ma regulacji - trzeba kupić nową. Ta z regulacją też może być uszkodzona.
Sprawdź też może jak pracuje wybierak na skrzyni - po odłączeniu linek. Czy biegi ładnie wchodzą na pozycję - płynnie i do końca. Łożysko wybieraka lubi skorodować - wtedy dzieją się różne dziwne rzeczy...