Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kompresor od lokomotywy sn42 kilka pytań...

laktok 19 Kwi 2014 21:39 8562 49
  • #1 19 Kwi 2014 21:39
    laktok
    Poziom 9  

    Witam, Panowie jak w temacie kilka pytań odnośnie kompresora mianowicie :

    * ile oleju mieści się tym kompresorze i jaki olej powinien się tam znajdować ( czy może to być olej mineralny )?
    * jakie ciśnienie panuje w kolektorze miedzy pierwszym a drugim rzędem cylindrów (chce tam wstawić chłodnice i nie wiem jak mocna musi być )?
    *gdzie szukać części do tego kompresora ?

    poniżej zdjecia:

    kompresor od lokomotywy sn42 kilka pytań... kompresor od lokomotywy sn42 kilka pytań... kompresor od lokomotywy sn42 kilka pytań... kompresor od lokomotywy sn42 kilka pytań...

    0 29
  • #2 20 Kwi 2014 01:56
    2419746
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 20 Kwi 2014 15:42
    laktok
    Poziom 9  

    silnik ma 22 kW a obroty trochę ponad 1400 koło pasowe na silniku i sprężarce 1:1 ciśnienie na jakim bym chciał pracować to 7-8 bar. a ten zawór o którym kolego wspominałeś na jakie ciśnienie ma być wyskalowany 5 bar? ogólnie to na allegro znalazłem takie zawory na 5.5 bara myślisz że taki by się nadał? i jeszcze jak byś mi podpowiedział ten zawór ma zabezpieczać chłodnice czy sam kompresor? dzięki kolego za szybką odp. pozdrawiam wesołych i spokojnych świąt :D

    0
  • #4 20 Kwi 2014 17:38
    2419746
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 20 Kwi 2014 19:41
    laktok
    Poziom 9  

    rozjaśniłeś mi potrzebę montowania zaworu bezpieczeństwa, wiesz może od czego by można zaadaptować chłodnice powietrza? myślałem o intercooler od osobówki tylko nie mam pewności czy go ciśnienie nie rozerwie... mam też dylemat z filtrem powietrza a raczej jego brakiem, myślisz ze taki od osobówki zdał by tam egzamin czy ten kompresor potrzebuje jakiegoś specjalnego filtra?

    0
  • #6 21 Kwi 2014 11:59
    2419746
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 22 Kwi 2014 21:52
    laktok
    Poziom 9  

    intercooler wytrzymał próbę ciśnienia co prawda bez ciepłej wody bo bałem się że jak nie wytrzyma to mnie poparzy ale dałem mu 5 barów więc myśle ze powinien podołać, ale tu rodzi się kolejne pytanie czy pojemność chłodnicy między-stopniowej ma mieć jakieś określone rozmiary ? chodzi mi o to że mam dwa inetrcoolery od iveco są dosyć spore a chcę wstawić oba tylko zacząłem się zastanawiać czy nie spowoduje to spadku ciśnienia które ma trafiać do drugiego rzędu cylindrów...

    0
  • #8 06 Maj 2014 18:58
    bc30se
    Poziom 14  

    dżonusławiec napisał:

    Intercooler jako chłodnica między stopniowa do sprężarki to ciekawy pomysł, wydajność przepływu wystarczająca, wydajność chłodzenia równie duża przy zastosowaniu jakiegoś wentylatora. Pozostaje tylko kwestia wytrzymałości na ciśnienie. Trzeba by dokonać próby ciśnieniowej wypełnić intercooler gorącą wodą i podać ciśnienie ok 4 barów. Jeżeli się nie rozszczelni, nie pęknie można zamontować.


    I wszys stopień A170 daje poniżej 3bar, zawór bezpieczeństwa na chłodnicy pierwszego stopnia jest ustawiony fabrycznie na 3bar i otwiera.

    Intercooler samochodowy wytrzyma sporo więcej niż 3 bary...

    laktok napisał:
    intercooler wytrzymał próbę ciśnienia co prawda bez ciepłej wody bo bałem się że jak nie wytrzyma to mnie poparzy ale dałem mu 5 barów więc myśle ze powinien podołać, ale tu rodzi się kolejne pytanie czy pojemność chłodnicy między-stopniowej ma mieć jakieś określone rozmiary ? chodzi mi o to że mam dwa inetrcoolery od iveco są dosyć spore a chcę wstawić oba tylko zacząłem się zastanawiać czy nie spowoduje to spadku ciśnienia które ma trafiać do drugiego rzędu cylindrów...


    nie, po prostu w pierwszym etapie pracy zajmie to chwile dłużej do uzyskania w chłodnicy Iwszego stopnia porządanego ciśnienia, sekundowe zwłoki.... Później drugi stopień i tak odbierze to co skumulowało się w chłodnicy.

    Kolego, twój silnik to 11kw? Ile obrotów?

    0
  • #9 07 Maj 2014 01:01
    2419746
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 27 Wrz 2014 01:31
    zbiniu85
    Poziom 9  

    Witam!

    Możecie koledzy napisać model sprężarki?

    Zdążyłem znaleźć, więc pytanie nieaktualne.

    Pozdrawiam

    0
  • #11 13 Sty 2016 19:15
    majex13
    Poziom 7  

    Witam mam taką spreżarkę wczesniej chodziła na silniku 18kw ale już mi sie spalił tzn po 5 latach. Mam pytanie czy silnik 11 kw podoła tej sprężarce

    0
  • #12 13 Sty 2016 20:17
    2711318
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 13 Sty 2016 20:28
    majex13
    Poziom 7  

    Tak faktycznie mam silnik 18,5 kw. No i jak podoła ten mój silnik 11 kw

    0
  • #14 13 Sty 2016 20:33
    bc30se
    Poziom 14  

    nie podoła, chyba że zrobisz przełożenie 2:1, lub 15kw 960obrotów

    0
  • #15 13 Sty 2016 20:52
    majex13
    Poziom 7  

    Mój silnik 11kw ma 1460 obrotów . Na 100% nie da rady? teraz mam instalacje do 13 kw więc 15 kw nie pójdzie . Możesz mi opisać jak zrobić przekładnie co to znaczy 2:1 . Dziekuje za opd

    1
  • #16 13 Sty 2016 21:30
    berlingo
    Poziom 21  

    Na silniku kolo 2 razy mniejsze niż na sprężarce ,w necie są kalkulatory przekładni pasowych ,moment się zwiększy 2 razy a obroty spadną o połowe na sprężarce

    0
  • #17 13 Sty 2016 21:34
    bc30se
    Poziom 14  

    dokładnie, mój znajomy ma tak zrobione, ale i tak ma problemy ze startem w jesieni nawet na syntetyku przy rozruchu gwiazda trójkąt. Po prostu 11kw się nie nadaje do tej sprężarki. 15kw jak najbardziej nawet 1440 obrotów ale wtedy obniż ciśnienie do 6 /7bar i będzie bezpiecznie dla silnika.

    0
  • #18 13 Sty 2016 21:35
    2711318
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 13 Sty 2016 21:36
    bc30se
    Poziom 14  

    będzie zapewnione smarowanie bo w tej sprężarce jest regulowany bypass olejowy, pompy sa bardzo wydajne jeśli wciąż sprawne, nie będzie większych wibracji, wibracje ewentualnie zmienią swoją amplitudę.

    0
  • #20 14 Sty 2016 06:46
    majex13
    Poziom 7  

    Dziękuję za odp. Koło pasowe na silniku mam dwa razy mniejsze niż na sprężarce i tak zaryzykuje kupujac silnik 11 kw bo wiekszy popali mi instalacje. Mam pytanie czy do tego silnika mozna zastosowac przekładnie ślimakową (motoreduktor) nie zmieni to nic?

    0
  • #21 14 Sty 2016 06:55
    bc30se
    Poziom 14  

    tak, zastosuj motoreduktor, zadziała, tylko że z oczywistych powodów piaskować Ci to nie będzie... nawet nie pytaj dlaczego bo wydaje mi się że tym razem sprowokujesz moderatora.

    PS.
    Jeśli od początku Twoim zamiarem było założenie silnika 11kw wbrew nie tylko opinii ale i doświadczeniu użytkowników, to po co w ogóle zadawałeś pytanie, skoro od początku nie miałeś zamiaru słuchać? :| Kolego to jest błędne koło wyglądające tak: "będzie 11kw działać?" - "nie" - "aha, ale i tak założe".... to po jaką chol..... zawracanie d....

    0
  • #22 14 Sty 2016 07:22
    majex13
    Poziom 7  

    Ok dziękuję za odp . Mam jeszcze jedno pyt instalacja domowa ma 25 amper moze zastosować silnik 13.4 kw on ma 24 amper ale nie wiem czy instalacja wytrzyma? A jeżeli chodzi o 11 kw to nie radzi sobie na starcie czy podczas pracy?

    0
  • #23 14 Sty 2016 07:41
    jareek_71
    Poziom 13  

    Witam
    laktok powiedz prosze. Jest zamontowany (bedzie) zawor zwrotny miedzy sprezarka a zbiornikiem powietrza?

    0
  • #24 14 Sty 2016 22:09
    majex13
    Poziom 7  

    Witam z tego co poczytałem to jednak silnik 11 kw da rade wystarczy zastosować układ miękkiego startu lub sprzęgła.

    0
  • #25 15 Sty 2016 07:31
    jareek_71
    Poziom 13  

    Wystarczy zastosować zawór zwrotny pomiędzy kompresorem, a zbiornikiem powietrza, który i tak musi być założony. Są przynajmniej dwa powody, dla których powinien tam być, rozruch i zaworki sprężarek. Można wtedy pokusić się o zastosowanie silnika 7,5 kW i do 15 bar na zbiorniku powietrza ( i tak o wiele więcej można z tego wycisnąć).

    0
  • #26 15 Sty 2016 17:32
    2711318
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 15 Sty 2016 22:34
    jareek_71
    Poziom 13  

    prosbot napisał:
    jareek_71 napisał:
    Wystarczy zastosować zawór zwrotny pomiędzy kompresorem, a zbiornikiem powietrza, który i tak musi być założony. Są przynajmniej dwa powody, dla których powinien tam być, rozruch i zaworki sprężarek. Można wtedy pokusić się o zastosowanie silnika 7,5 kW i do 15 bar na zbiorniku powietrza ( i tak o wiele więcej można z tego wycisnąć).


    Na jakiej podstawie sądzisz, że silnik 22kW można zastąpić silnikiem 7.5kW i mało tego, jednocześnie sprężać powietrze do ciśnienia 150% wartości nominalnej.

    Typowa sprężarka o takich parametrach (~170 m3/h, 1.5 MPa) napędzana jest silnikiem 30kW, a nie 7.5kW...


    A na takiej to, że temat jaki silnik do jakiego kompresora, przerabiałem prawie 30 lat temu, kiedy to w czasach PRL nie można kupić było sobie ot tak silnika elektrycznego. A silnik elekt. mocy 22kW gabarytami równy silnikowi od Biełaza. Wiec trzeba było kombinować i silnik i kompresor - tych rzeczy nie kupowałeś w sklepie bo ich tam nie było. Na takiej podstawie twierdzę, że mój teściu jezdził i lokomotywą i parowozem w jednym z Zakładów. Miałem możliwość testowania takich urządzeń oraz ich modernizowanie. Lat 25 do tyłu kompresor był mi potrzebny do lakierni i warsztatu jednocześnie wiec nie piszę mając wiedzę teoretyczną ale praktyczną. Jak nie wiem to się nie odzywam. Zwrotów typu: "bo kolega powiedział" - nie używam. Wraz z postępem i rozwojem, pojawiły sie inne rozwiązania techniczne. Mozliwosci pozwalaly mi na eksperymentowanie np: sprezarka od kamaza byla napedzana silnikiem 1,5 kW/2800obr/min.Zamontowane to bylo na dwóch zbiornikach powietrza od wagonu kolejowego i wytwarzało 11bar. Po odpowiedniej modernizacji kół pasowych, ukł. smarowania, ukł. chlodzenia, założeniu zabezpieczen oraz wylacznika cisnieniowego kompresor pracowal b. dobrze. Na wyjsciu ze zbiornikow ustawione mial 4,5 bar. silnik uruchamial sprezarke przy spadku cisnienia z okolo 11,0bar do okolo 5,0 bar. - tu silnik wznawial prace kompresora. Powodow jest wiecej i moglbym napisac wiecej, jednak to nie miejsce i czas. Wątek i zamiary autora tematu są inne. Teoria nie zawsze chodzi w parze z praktyką kolego prosbot :D Przepraszam za znaki Pl i literowki, znakow Pl nie mam .
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    prosbot napisał:
    jareek_71 napisał:
    Wystarczy zastosować zawór zwrotny pomiędzy kompresorem, a zbiornikiem powietrza, który i tak musi być założony. Są przynajmniej dwa powody, dla których powinien tam być, rozruch i zaworki sprężarek. Można wtedy pokusić się o zastosowanie silnika 7,5 kW i do 15 bar na zbiorniku powietrza ( i tak o wiele więcej można z tego wycisnąć).


    Na jakiej podstawie sądzisz, że silnik 22kW można zastąpić silnikiem 7.5kW i mało tego, jednocześnie sprężać powietrze do ciśnienia 150% wartości nominalnej.

    Typowa sprężarka o takich parametrach (~170 m3/h, 1.5 MPa) napędzana jest silnikiem 30kW, a nie 7.5kW...


    Typowa moc spreżarki dla lokomotywy SM42 to: 2 x 120 m3 To jest fakt nie wyobraznia :D Pozdrawiam

    0
  • #28 15 Sty 2016 23:25
    2711318
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 15 Sty 2016 23:50
    jareek_71
    Poziom 13  

    prosbot napisał:
    jareek_71 napisał:
    Teoria nie zawsze chodzi w parze z praktyką kolego prosbot
    Tzn. 7.5 kW = 22kW ?

    Mysle ze w Twoim przypadku rozumowania rowna sie Tak. Nie mniej, szkoda mi czasu na zbedne dyskusje. Po co ulepszac co jest doskonale ? Prymityw. Jednak przy zalozeniu co do czego ma sluzyc i jak dlugo proponuje nie byc Rudolfem Dieslem. Pzdrawiam

    0
  • #30 16 Sty 2016 13:48
    2711318
    Użytkownik usunął konto