Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 164 480 - Usterki podczas jazdy próbnej .

tmais 19 Kwi 2014 21:46 2058 14
  • #1 19 Kwi 2014 21:46
    tmais
    Poziom 5  

    Witam serdecznie wszystkich jestem nowy i to mój pierwszy post...;)

    Jestem na etapie zakupu scanii 164L 480 z 2004 r przebieg 760 kkm.Auto będzie mi potrzebne do kręcenia się w koło komina i dziennie przejedzie jakieś 70 km.

    Auto wygląda na zadbane i czyste silnik bez żadnych wycieków,podczas jazdy próbnej wszystko działała jak należy ale po chwili zapaliła się kontrolka RET,retarder jest sprawny działa sprzedający twierdzi że to jakiś drobny problem bo auto stoi.
    Następnie zauważyłem jakieś drobne wycieki oleju pod skrzynią nie na tyle aby kapało bo pod autem było sucho ale znajdują się plamy pocenia.

    Czy te usterki mogą być na tyle poważne że ich naprawa będzie bardzo kosztowna ,wiem że nikt nie jest jasnowidzem ale może już się spotkał z takim przypadkiem.

    Pozdrawiam i Życzę Wesołych Świąt ....;)

  • Pomocny post
    #2 19 Kwi 2014 23:20
    kwantor
    Poziom 38  

    Skrzynia to norma z poceniem i nie groźne.
    Przeważnie uszczelnienie podstawy filtra, lub sam filtr przerdzewiały- ale i bywa, że trzeba skrzynię wymontować, bo poci się spod dekla pompy oleju nic trudnego do naprawy.
    Ret- to pojęcie względne, trzeba odczytać kody błyskowe, często powodem są czujniki temp na magistrali chłodzącej retarder, ale to żadna pewność. powodów może być kilkadziesiąt i po to jest diagnostyka.
    Trochę nie wierzę w ten niski przebieg..
    300 cofnął najmniej.

  • #3 20 Kwi 2014 00:07
    tmais
    Poziom 5  

    Co do przebiegu to sprzedający niby nie jest w stanie mi udokumentować tego przebiegu i liczę się z tym że została zrobiona korekcja...:(

    Nie miałem do czynienia z scanią a tym bardziej z V8 jak jeszcze ktoś ma jakieś wskazówki dla mnie na co jeszcze zwrócić uwagę przy kupnie to będę wdzięczny za każdą pomoc.

  • Pomocny post
    #4 20 Kwi 2014 02:02
    habi7
    Poziom 14  

    Witam...
    co do przebiegu to proponuje zadzwonić do ASO
    jezeli auto było serwisowane chociażby do jakiegoś okresu to będziemy mięli dokładną datę i przebieg licznika z ostatniej wizyty na serwisie, jeżeli auto jest z zagranicy to też nie problem, bo już w Scanii działa europejska historia pojazdów i będzie można chociaż jakiś teoretyczny przebieg obliczyć....a te informacje są za free... tylko zadzwonić ładnie poprosić i tyle lub podjechać i odrazu zapoznać się z promocjami na serie 4 czyli 40% na części wymienione w serwisie, a co do retardera skoro to seria 4 mozna wybłyskać i sprawdzić.

    P.S. pozatym można odczytać przybliżony przebieg obliczony i zapamiętany przed ECU silnika (o ile ta funkcja się nie "wysypała")

  • Pomocny post
    #5 20 Kwi 2014 10:15
    kwantor
    Poziom 38  

    Praca silnika na wolnych- ma być jak organy- równiutko jedno wielkie miarowe rrrrrrrrrr
    W zbiorniczku płynu chł. ma być czysta ciecz nie jakiś kisiel, czy piana.
    przejechać też po dziurach, wtedy wszelkie dobijania, telepanie bedą powodem do targowania, zawieszenie kabiny z przodu główne simmerblocki, otworzyć drzwi i za te drzwi kołysać kabiną jednemu a ty patrz na luzy w miejscu połączenia z wałkiem wywrotu.
    Po bujnięciu kabina powinna się zatrzymać- wtedy wiadomo, że amortyzatorki dobre, sprawdzić tył i przód.
    Kabina ma się podnieść i opuścić, potem patrzec, czy po tym zabiegu nie pojawiła się kauza oleju pod autem.
    Reszta wiadomo- 10 lat to nie nówka i drobne pierdołki trzeba robić na bieżąco.
    Czasem pęka obudowa sprzęgła pod turbiną- sprawdź, czy nie ma wycieków czarnego oleju.
    Jak nie ma wycieków, to te motory są praktycznie wieczne, o ile nie walnął komuś wąż i nie jechał choćby kawałek bez wody.
    Wymigać też kody błyskowe EDC, jak właściciel był rozgarnięty, to je skasował, wtedy po naciśnięciu switcha pojawi się jeden długi błysk, błyski o sekwencji 5 krótkich i od 1 do 8 długich dotyczą pompowtryskiwaczy, był by cud, jak by wszystkie końcówki były dziewicze.
    Zaobserwuj, czy wdepnięcie gazu w trakcie jazdy nie powoduje jakichś chmur czarnego dymu.

  • #6 20 Kwi 2014 13:25
    tmais
    Poziom 5  

    Dziękuje panowie za pomoc i wskazówki ...;)

    Po świętach dzwonie do serwisu jak będzie się wszystko w miarę rozsądku zgadzało z przebiegiem i przeglądami to jadę jeszcze raz ją sprawdzić .

    To jest link do tego auto (proszę ceny nie komentować tylko stan auta ;) )

    http://home.mobile.de/MOERMANS#des_191536892

  • Pomocny post
    #7 20 Kwi 2014 14:04
    kwantor
    Poziom 38  

    Możesz brać- to miał jakiś maniak, więc będzie dopieszczone, szafki, lodówka, to bogactwo.
    Kupowałem u tego gościa auto( miało ukrytą usterkę- kompresor pakował powietrze do chłodzenia, nic wielkiego, ale dla nich to koniec świata i wolą sprzedać)
    Dorzucił jakieś gadżety i czapeczkę z logiem firmy, ogólnie sympatycznie.
    Ciekaw czemu napisał R 480.

  • #8 20 Kwi 2014 18:49
    habi7
    Poziom 14  

    Gdzie ma napisane R 480???? Ma napisane R164 480. A to najprawdziwsze poprawne oznaczenie serii 4 tak samo jak np. R124 420.

    P.s. jeszcze odnosnie kontrolki retardera. Swieci sie rowniez z kontrolka ABSu, rowniez czasem potrzebuje skasowania przez SD2 gdyz mimo ze wszystko jest ok, uklad przejdzie samokontrole to i tak nie chce zgasnac. Kasowanie bledow i koniec.... o ile system jest sprawny. A ASO za samo kasowanie bierze ok 50zl. a jak trafisz na normalnego mecha... to jeszcze Ci w tym reszte sprawdzi ;)
    Pozdrowionka

  • #9 20 Kwi 2014 20:36
    kwantor
    Poziom 38  

    Tak odnośnie R to prawda- nie skupiam się na tym, a akurat wpadło mi w oko to R na początku- ale to jest w ogóle nie istotne.
    Nie pisał, że świeci ABS.
    Przy nie sprawnym EBS retarder da się używać ręcznie, jak pamiętam.
    Jeżeli są ciągłości obwodów, to autotest daje szansę na poprawienie się układom i Komputer zakłada że wszystko jest ok- dopiero przejechane kilka metrów z jakąś szybkością potwierdza błąd no to się zapala.

  • #10 20 Kwi 2014 22:23
    tmais
    Poziom 5  

    Może opiszę sytuacje bardziej dokładnie ....;)
    Pojechałem bez zapowiedzi (to chyba normalne ) Obejrzałem auto poprosiłem o kluczyki ale okazało się że auto nie odpali bo baterie siadły.
    Gościu przyprowadził rozruch i odpaliliśmy na rozruchu.Zaraz po odpaleniu palił się tylko ABS i RET ale po chwili ABS zgasł,po ponownym odpaleniu już bez rozruchu żadna kontrolka się nie paliła ale po przejechaniu dosłownie 1 km zaczęła się palić tylko kontrolka RET i już nie zgasła.

    Autem przejechaliśmy 8 km i ponownie było gaszone i odpalane i kontrolka nadal się paliła RET a retarder działał. Sprzedawca na moje pytanie co jest grane odpowiedział że to jakiś drobny problem bo auto nie jeździ tylko stoi i pewnie jakiś błąd w kompie.

  • Pomocny post
    #11 20 Kwi 2014 23:14
    satsun
    Poziom 15  

    Wysyłałem Ci PW, przeczytaj. Przebieg auta się zgadza tylko 1 z przodu brakuje :)

  • #12 21 Kwi 2014 09:16
    tmais
    Poziom 5  

    I kolega satsun wszystko wyjaśnił,auto oczywiście zadbane na bieżąco serwisowane ale nie za takie pieniądze z tym przebiegiem ....:(

    Poszukiwania trwają dalej ...;)

  • #13 21 Kwi 2014 10:31
    kwantor
    Poziom 38  

    Od razu się rzucało w oczy- za kogo oni nas mają, bo wiadomo- my Polacy mamy we krwi grzebanie w licznikach.
    Auto 5 letnie ma przeważnie 600 K...

  • Pomocny post
    #14 21 Kwi 2014 13:16
    satsun
    Poziom 15  

    Rzuca się w oczy kierownica, gałka biegów itp, ogólnie dużo innych gadżetów, inny kolor kabiny. Licznik się po prostu przekręcił i sprzedający nawet nie musi być świadomy dokładnie co i jak. Auto ma bardzo obszerną historię serwisową. Przebieg dla każdego umiejącego dodawać wyda się mały, auto 10 lat robiące 70-80tys rocznie to trochę za mało. Tak jak kwantor pisze, że auto 5 letnie ma 600 000 to 10letnie ma 1 200 000.

  • #15 24 Kwi 2014 23:05
    tmais
    Poziom 5  

    Sprzedający po ujawnieniu przebiegu opuścił cenę o 2 tys euro .... :D

    Więc pozostało mi tylko życzyć mu powodzenia i poszukiwania trwają dalej.
    Teraz na celowniku jest VOLVO FH12 500 KM E3 może ktoś wie na co zwrócić szczególna uwagę przy oględzinach... :wink:

    Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME