Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki

20 Kwi 2014 08:38 6387 16
  • Poziom 9  
    Witam otóż mój problem polega na tym że mam za niskie napięcie w skuterze oto kilka zdjęć z woltomierza:
    1.Małe obroty bez świateł
    Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki
    2.Małe obroty z światłami
    Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki
    3.Wysokie obroty bez świateł Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki
    4.Niskie obroty (napięcie stałe)
    Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki

    Akumulator w ogóle nie trzyma jest bo jest. Zastanawiałem się nad kupnem nowego ale jaki ma to sens jeżeli nie będzie ładowania nawet na wysokich obrotach.

    Dodam jeszcze że zmarnowałem już chyba z 8 żarówek z tego 4-erem żarówkom spaliły się aby światła długie a krótkie świeciły normalnie. Żarówki palą mi się przeważnie przy zmianie z długich na krótkie. Dodam że jeżdżę po dołach może dlatego mi się palą bo wstrząsu dostają. Proszę o pomoc

    Nazwa skutera: Lingben
    Ps nie wiem czy dobry temat
  • Poziom 38  
    To jest napięcie na oświetleniu? Miernikiem bez TrueRMS nie zmierzysz napięcia odkształconego przez regulator (ogranicznik) napięcia.
    Jaka jest moc żarówek w przedniej lampie? Czy po dodaniu gazu świecą słabo, dobrze, czy zbyt jaskrawo? Czy przy okazji przepala się także żarówka w tylnej lampie?
    Silnik czterosuwowy czy dwusuwowy?
  • Poziom 9  
    Napięcie mierzyłem na klemach akumulatora. Żarówka w przedniej lamie ma 45/45W
    Żarówka na wysokich obrotach świeci jasno (gdy bawiłem się raz przełącznikiem od długich i krótkich świateł nagle zaczęła świecić jaskrawo i po chwili się spaliła)
    Żarówka pali się aby w przedniej lampie nigdzie indziej z tyłu mam dopiero 2 żarówkę, zmieniałem z tego powodu gdyż zmieniałem plastiki na tylnej lampie.
    Silnik 4-suwowy
  • Poziom 38  
    W takim razie czemu mierzysz napięcie akumulatora mając ustawiony miernik na napięcie przemienne? Akumulator należałoby wymienić.
    Tylne światło pozycyjne oraz np. podświetlenie licznika i przednie światło pozycyjne nie jest zasilane przypadkiem z akumulatora? Jeśli tak, to winny będzie regulator napięcia, lub też jak to często bywa brak połączenia białego przewodu pomiędzy alternatorem a regulatorem napięcia. Jeśli nie, to wina może leżeć po stronie żarówek podróbek, gdyż w przypadku awarii regulatora przepalają się wszystkie żarówki zasilane "z obwodu AC" alternatora.
  • Poziom 9  
    Akumulator zasila kierunkowskazy, rozrusznik, kontrolkę od kierunkowskazów, światło stop i sygnał a reszta idzie z alternatora. No właśnie nie wiem czy ma sens wymiany akumulatora jeżeli nie będzie ładowania.
    To w takim razie gdzie mam mierzyć napięcie i czy konieczna jest wymiana regulatora napięcia?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dam ci propozycję nie do odrzucenia. OBOWIĄZKOWO podasz konkretny typ i model pojazdu, uzupełniając dane W TEMACIE I PIERWSZYM POŚCIE. Następnie zamieścisz schemat elektryki pojazdu, z którego korzystasz i którym się wspomagasz. Jeśli takowego nie ma, to narysuj schemat na podstawie połączeń w pojeździe.
    I jak to jest - napięcie niskie, ale żarówki się palą, co sugerowałoby że jednak jest za wysokie...
    I dodatkowo wklej linki do wątków, z którymi się zapoznałeś, bo sprawa problemów z ładowaniem w skuterach, to jeden z tematów dyżurnych działu i jest dobrze opracowany.
    A w międzyczasie naucz się posługiwania miernikiem, bo robisz to źle.
  • Moderator Samochody
    Mnie za to ciekawi to 9VAC na akumulatorze!?! Kolejny przykład, że mieć miernik to nie wszystko, trzeba jeszcze wiedzieć jak go używać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    tzok 'u przypatrz się - mierzy napięcie na klemach na zakresach prądu przemiennego. Napięcie niskie, ale żarówki się przepalają od skoków ponad normę.... Dalej już chyba wymieniać nie trzeba...
    Już sama żarówka 45/45W może budzić wątpliwości. W skuterach są zwykle mniejszych mocy - HS1, H6 i podobne wynalazki...
  • Moderator Samochody
    Ja nie kwestionuję przydatności tego pomiaru, tylko sposób jego interpretacji. Jest 9VAC czyli wartości skutecznej składowej zmiennej, czyli akumulator jest całkiem padnięty i/lub nie działa regulator napięcia. Tam mogą być skoki napięcia nawet do ok 20V. Nie wiadomo nic na temat składowej stałej tego napięcia. Nie wiem nic na temat układu ładowania w tym skuterze ale w niektórych rozwiązaniach uruchomienie silnika bez akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem może zniszczyć regulator napięcia.
  • Poziom 38  
    Błażej napisał:
    I jak to jest - napięcie niskie, ale żarówki się palą, co sugerowałoby że jednak jest za wysokie...

    Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka?
    tzok napisał:
    Nie wiem nic na temat układu ładowania w tym skuterze ale w niektórych rozwiązaniach uruchomienie silnika bez akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem może zniszczyć regulator napięcia.

    Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy, on nie ma prawa się spalić.
    rafaello12098 napisał:
    No właśnie nie wiem czy ma sens wymiany akumulatora jeżeli nie będzie ładowania.

    Akumulator powinieneś wymienić chociażby ze względu na konieczność posiadania sprawnych kierunkowskazów, światła STOP i klaksonu. Jednak akumulator nie ma nic wspólnego z przepalaniem się żarówek przedniej lampy. Natomiast ładowanie będzie trzeba sprawdzić na końcu mając sprawny akumulator.
    Napisz jeszcze jakiej firmy są te żarówki i czy posiadają one homologację. W każdym sklepie motoryzacyjnym można kupić żarówki marki "Awina" importowane przez Wilmat Toruń z chin które nie posiadają homologacji, nie mogą być stosowane na drogach publicznych, a na dodatek są niskiej jakości i przepalają się co chwilę.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    BANANvanDYK napisał:
    Oświetlenie tutaj nie jest zasilane z akumulatora, lecz z alternatora. Co ma piernik do wiatraka?

    To ma piernik do wiatraka, że autor nie potrafi posługiwać się miernikiem i na wyniki jego pomiarów należy patrzyć przez palce.
    BANANvanDYK napisał:
    Standardowe rozwiązanie w skuterach - regulator AC/DC jednofazowy, on nie ma prawa się spalić.

    A jednak się uszkadzają. A już szczególnie, jak ktoś odłącza/podłącza go w czasie pracy silnika.
    BANANvanDYK napisał:
    Jednak akumulator nie ma nic wspólnego z przepalaniem się żarówek przedniej lampy.

    W zasadzie racja, choć tego jeszcze do końca nie wiesz...
    Bo nadal nie wiemy, o jakim sprzęcie rozmawiamy. A określenie "chińczyk" raczej wiele tu nie wyjaśnia, bo jednak kilka wariacji instalacji się spotyka.

    PS. Wstrzymajmy się proszę, aż autor uzupełni dane i wtedy będziemy główkować.
  • Poziom 9  
  • Moderator Samochody
    Mierzysz składową zmienną napięcia na zaciskach akumulatora i na podstawie tego wysnuwasz wnioski na temat ładowania... ustaw miernik na zakres 200VDC i ponów pomiary. Poza tym mierzysz napięcie na akumulatorze, a ono w większości skuterów nie ma związku z napięciem zasilającym światła mijania. Napięcie na żarówce świateł mijania dla odmiany powinieneś mierzyć na zakresie 20VAC, bo żarówki w skuterach są zazwyczaj zasilane napięciem przemiennym.

    Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki
  • Poziom 9  
    1. Napięcie z klem 200VDC (mały gaz)
    Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki

    2.Napięcie przy żarówce (mały gaz)
    Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki Chiński skuter Lingben - słaba prądnica, niskie napięcie, palące się żarówki
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wymień akumulator na sprawny. Bo to on może rozrabiać. Na żarówce napięcie przemienne trochę poniżej minimum, ale po podstawieniu akumulatora powinno być ok. Popraw połączenia elektryczne. Może się okazać konieczna wymiana regulatora. Niemniej zrób, jak już ci wcześniej radzono - zamontuj SPRAWNY akumulator.
  • Poziom 9  
    Dobra się da zrobić i dzięki za udzielone rady
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany :
    Pomogła najzwyczajniejsza wymiana akumulatoru