Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

zasilacz laptopa jako zasilane podkładki chłodzącej zmiana napięcia

jx87 20 Apr 2014 16:20 1773 7
  • #1
    jx87
    Level 10  
    Witam
    Jestem w trakcie realizacji projektu podkładki chłodzącej do laptopa,
    podkładka ma miec 2-3 wentylatory ale chciałbym uniknąć zasilania z usb.

    Wpadłem na pomysł aby zasilacz laptopa podłączac do podkładki a z
    podkładki krotki kabel do zasilania laptopa, zeby podkłądka "brała sobie"
    cześć prądu do działania, a pozostały prąd trafiał do laptopa.

    Zasilacz ma na wyjściu 19V i 4,7A a wentylatory chodzą na 12
    obnizanie napiecia rezystorem odpada

    Czy regulator z tego tematu moze byc zastosowany i wystarczy po prostu
    podpiąć zasilacz do lm317t a z lm do laptopa?? czy jakos to trzeba
    zmodyfikowac?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13039408#13039408
  • #2
    bambus94
    Level 28  
    Jeśli chcesz tak robić to wystarczy 7812 i wtedy zbije ci te niepotrzebne 7V, cały układ podłączasz oczywiscie równolegle z laptopem.
  • #3
    perfi
    Level 13  
    jx87 wrote:
    wystarczy po prostu
    podpiąć zasilacz do lm317t a z lm do laptopa


    Zasilanie kompa z LM317T może nie być za dobrym pomysłem. Według doc ten element ma max prąd wyjścia 1.5A, a Twój komp potrzebuję około 5A (wnioskuję po parametrach zasilacza).

    Może zamiast szeregowego podłączenia zrobić rozgałęzienie + termiczny włącznik wentylacji?
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    jx87
    Level 10  
    chciałbym mieć regulację, a nawet jest ona konieczna myślałem ze w tym ukladzie regulacja będzie się odbywała potencjometrem, co musze zmienić zeby tak było?

    najlepiej tez jakis wskaźnik typu linijka led zeby pokazywał jak aktualnie jest nastawiony ale to już dla mnie zbyt skomplikowane, ktoś musiałby mi pokazac gotowy schemat.

    wentylatory 2 sztuki, każdy mniej więcej 0.15A 12V

    sorry nie zauwazyłem powyzszego schematu, czy mozna gdzies tam podpiąć potencjometr zeby byłą regulacja?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    jx87
    Level 10  
    milosek - wielkie dzięki, mój laptop jest z Ciebie dumny;)