Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

8085 - Referat na temat mikroprocesora 8085

Cwaniaczekk 21 Kwi 2014 21:52 1767 13
  • #1 21 Kwi 2014 21:52
    Cwaniaczekk
    Poziom 8  

    Witam. Robię referat na temat mikroprocesora 8085. Chciałbym zrobić opis do czego służy każde wyprowadzenie tego mikroprocesora. Siedzę nad tym od rana :( Nie za bardzo mi to idzie. W tłumaczu nie da rady, ponieważ przetłumaczone zdania pozbawione są sensu. Nie proszę nikogo o zrobienie gotowca ale opisanie tak swoimi słowami do czego służą poszczególne wyprowadzenia. Mam nadzieję że ktoś się odezwie. Pozdrawiam

    0 13
  • Pomocny post
    #2 22 Kwi 2014 00:15
    M. S.
    Poziom 34  

    http://www.inf.pucrs.br/~calazans/undergrad/orgcomp_EC/mat_microproc/intel-8085_datasheet.pdf

    Będzie do tego potrzebne trochę samozaparcia, angielskiego i najlepiej co najmniej ogólna wiedza na temat mikroprocesorów.

    P. S. Czy kolega studiuje archeologię, czy tylko nauczyciel jest dinozaurem, którego rozwój zatrzymał się ponad 20lat temu? Co wnosi taki referat poza wiedzą historyczną?

    0
  • #3 22 Kwi 2014 00:25
    Cwaniaczekk
    Poziom 8  

    Niestety nauczyciel dinozaur :( No cóż to chyba posiedzę całą noc. Jutro może wrzucę to co wyskrobałem. Ocenicie czy jest do przyjęcia. A i może komuś kiedyś się przyda.

    0
  • #4 22 Kwi 2014 11:27
    94075
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 22 Kwi 2014 11:39
    M. S.
    Poziom 34  

    Cytat:
    przeciętny słuchacz takiego referatu ma pojąć jak to działa


    Wtedy nauczyciel na zadanie daje opracowanie referatu dotyczącego działania mikroprocesora bez wskazania jaki procesor to ma być. Jeśli zaś chodzi mu o konkretny procesor to jestem przekonany, że belfer ma już taki referat i może dokonać łatwego (mechanicznego) porównania treści w celu wystawienia oceny.

    0
  • #6 22 Kwi 2014 12:21
    mickpr
    Poziom 39  

    M. S. napisał:
    jestem przekonany, że belfer ma już taki referat i może dokonać łatwego (mechanicznego) porównania treści w celu wystawienia oceny.
    Albo specjalnie wybrał 8085, żeby:
    - nikt nie mógł skopiować (ukraść) referatu z Internetu, aby sam doczytał i wiedział jak działa procesor, od którego się wszystko zaczęło (pomijając wcześniejsze układy).
    - zaniżył poziom do wiedzy studentów.

    Nikt nie każe opisywać architektury np. i5 czy Core2Duo, bo to poza poziomem większości studentów (wyjątki się zdarzają).

    0
  • #7 22 Kwi 2014 12:54
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

    M. S. napisał:
    Cytat:
    przeciętny słuchacz takiego referatu ma pojąć jak to działa


    Wtedy nauczyciel na zadanie daje opracowanie referatu dotyczącego działania mikroprocesora bez wskazania jaki procesor to ma być. Jeśli zaś chodzi mu o konkretny procesor to jestem przekonany, że belfer ma już taki referat i może dokonać łatwego (mechanicznego) porównania treści w celu wystawienia oceny.


    Pochopnie oceniasz ludzi. Jeśli nie poda typu układu to zaraz będą jęki, że nie ma materiałów, bo nauczyciel nawet nie podał jakiego procka mają dotyczyć. Z drugiej strony w kwestii pinów IO to nawet tak archaiczny procek jakoś istotnie nie odbiega od współczesnych mikrokontrolerów. Bo jakież to nowe typy IO one mają?

    0
  • #8 22 Kwi 2014 14:42
    94075
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 22 Kwi 2014 20:40
    M. S.
    Poziom 34  

    Idąc waszym tokiem myślenia to sensowne byłoby napisać książkę naprawy "Syreny 105". W końcu koła ma, silnik i kierownicę też, jest prosta w budowie zatem łatwo wytłumaczyć co i jak. Moje pytanie brzmi jednak PO CO? Mechanik od Syreny współczesnego auta w życiu nie naprawi, a z samych Syren nie wyżyje.

    Jeśli referat ma być na temat procków to delikwent, mając swobodę, przynajmniej sprawdzi sobie jakie ma do dyspozycji i wybierze taki, o którym jest najwięcej informacji. Będzie to z pewnością korzystne dla niego, referatu i słuchaczy. Jeśli zaś nauczyciel chciałby być elegancki to zawsze może przedstawić uczniowi swoje propozycje, a nie obstawać przy dinozaurze budząc uśmiech politowania u kilku słuchaczy referatu, co bardziej rozgarniętych w tym temacie.

    Tym sposobem dyskusja spełzła na niczym, a tymczasem kolega dzielnie walczy z 8085. Gdyby na mnie padło to w pierwszych słowach omówienia tematu wyjaśniłbym, że opisywany procesor został wybrany przez nauczyciela.

    0
  • #10 22 Kwi 2014 21:00
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

    Ja bym zaczął ten referat od zdania nt. okresu, kiedy ten procesor był produkowany. ;)

    0
  • #11 22 Kwi 2014 21:06
    mickpr
    Poziom 39  

    M. S. napisał:
    Idąc waszym tokiem myślenia to sensowne byłoby napisać książkę naprawy "Syreny 105". W końcu koła ma, silnik i kierownicę też, jest prosta w budowie zatem łatwo wytłumaczyć co i jak. Moje pytanie brzmi jednak PO CO? Mechanik od Syreny współczesnego auta w życiu nie naprawi, a z samych Syren nie wyżyje.
    Idąc Twoim torem myślenia - po co się uczyć o procesorach wcale? Można skwitować - robią je Chińczycy i Tajwańczycy gdzieś na Dalekim Wschodzie. Nikt nie będzie przecież rozbierał procesora i lutował mu nóżek, prawda?

    Mówimy tutaj o podstawach. Obecnie 90% młodych chłopaków grało w tysiące gier komputerowych, ale żaden nawet nie potrafi wyszukać porządnie czegoś w Google. Paranoja. To jest właśnie życie w pośpiechu. Wiadomo, że gdzieś dzwonią - ale w jakim kościele... nie ważne.

    Z mojego punktu widzenia ten nauczyciel stara się nauczyć studentów choć podstaw - wiedząc, że w większości studenci działają w myśl powszechnej formuły ZZZ (zakuć, zdać, zapomnieć).
    W ten sposób może im coś w głowach zostanie (bo proste).

    Równie dobrze mógłby im rzucić książkę o Intel Pentium, czy czymś większym - i być pewnym, że po łebkach coś się nauczą, zakują żeby zdać - ale nigdy nie będą wiedzieli co się skąd bierze.

    0
  • #12 22 Kwi 2014 21:33
    94075
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 04 Paź 2014 22:01
    Cwaniaczekk
    Poziom 8  

    Temat stary jakos sie z nim uporałem.

    0