Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw bora 1,9 tdi - Pęknięte mocowanie napinacza paska wieloklinowego.

rufus282 21 Kwi 2014 22:02 3084 10
  • #1 21 Kwi 2014 22:02
    rufus282
    Poziom 9  

    Witam. Od kilku dni na zimnym silniku słyszałem
    tępe stukanie, dziś zaglądam pod maskę a tam
    siłownik napinacza sobie swobodnie lata
    ( pękło górne mocowanie)
    Gdy przyjrzałem się dokładniej to widać że blok
    silnika drga jak szalony właśnie z lewej strony,
    tam gdzie jest ten cały napinacz. Pewnie sama wymiana
    napinacza nic nie pomoże bo od drgań znów pięknie.
    Jaka może być przyczyna? Czy mogę tak dojechać
    do mechanika około 3 km? Nie wiem ile jeździłem
    z tak pęknietym napinaczem.

  • #2 21 Kwi 2014 22:26
    majster949
    Poziom 5  

    Gdybys dał jakies zdj byłoby o wiele łatwiej cos doradzic.

  • #3 22 Kwi 2014 08:18
    rufus282
    Poziom 9  

    vw bora 1,9 tdi - Pęknięte mocowanie napinacza paska wieloklinowego.
    Tak to wygląda kołami zaznaczyłem miejsca
    ułamane. I jeszcze pytanie czy możliwe że
    mechanik czegoś niedokręcił? Bo jakieś 3 miesiące
    temu miałem zakładany nowy pasek rozrządu
    bo stary pociął się od lodu który cudem się dostał pod
    osłonę. Jeszcze lodem była zatkana odma.
    Mechanik powiedział wtedy że szczęście że motoru całego nie
    rozwaliło.

  • Pomocny post
    #4 22 Kwi 2014 09:44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jak to jaki problem , zatarte lub brak sprzęgiełka na alternatorze.

  • #5 22 Kwi 2014 09:46
    rufus282
    Poziom 9  

    A mogę tak dojechać do mechanika 3 km bo samochód odpala i jeździ?

  • #6 22 Kwi 2014 09:52
    Golf90
    Poziom 23  

    Jeśli masz wszystkie osłony włącznie z płytą pod silnikiem, to naprawdę są to jakieś cuda, żeby woda przedostała się na pasek rozrządu i zamarzła,no chyba że myłeś silnik w mróz itp. Sprawdź czy koło pasowe(największe na dole)jest dokręcone,jest przykręcone na 4 próby ósemki na klucz imbus.

  • #7 22 Kwi 2014 12:34
    rufus282
    Poziom 9  

    Jeszcze jedno bo zanim to się stało, to przy odpalaniu
    samochodu strasznie szarpało silnikiem ( miałem tak odkąd go kupiłem
    4 lata temu) a teraz odpala bez takiego szarpnięcia.
    Czy to mogła być wina tego sprzęgiełka?

  • #9 22 Kwi 2014 19:10
    rufus282
    Poziom 9  

    Samochód jest już u mechanika. Jutro ma dzwonić jak go
    rozbierze i sprawdzi co jest do wymiany. Mam tylko nadzieje
    że naprawa tysiaka nie przekroczy.

  • #11 26 Lip 2014 13:53
    rufus282
    Poziom 9  

    Witam. Przepraszam że tak późno ale lepiej teraz niż wogóle. Więc tak jak panowie wyżej pisali poszedł amortyzator i sprzęgiełko alternatora. Za wymianę i części dałem w sumie 500 zł. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME