Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1.4 16V '00 - Falujące obroty, spadek mocy, pyrkanie z wydechu

21 Kwi 2014 23:21 11466 4
  • Poziom 9  
    Witam forumowiczów.
    Od pewnego czasu borykam się z problemem, którego nie potrafię do końca rozgryźć.
    Samochód: Renault Megane 1.4 16V 2000r. Problem jaki dotknął to auto to:
    1) falujące obroty na biegu jałowym, średnio +/-80 obr/min. Zachowanie niemal identyczne jak na filmie poniżej:
    https://www.youtube.com/watch?v=rjBul0mIzrc
    2) Auto straciło na mocy, spalanie wzrosło o około 1l/100km i wynosi 8l/100km w cyklu mieszanym. Nie ciągnie tak jak kiedyś, czasami pomaga puszczenie i ponowne wciśnięcie pedału przyśpieszenia. Powyżej 3000obr jedzie jako tako.
    3) Pyrkanie z wydechu, zamieszczam nagranie spod rury wydechowej. Dodawanie i puszczanie gazu:
    http://w354.wrzuta.pl/audio/20ChOGLNCi0/wydech_megane_1.4_16v
    4) Dosyć dziwna praca silnika, słyszalne bicie, jakby coś było źle wyważone. Tuż po uruchomieniu auta często czuć benzynę, budą trochę trzęsie, same wibraje ustępują po przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Załączam film spod maski:
    http://w354.wrzuta.pl/film/3eX8sSsjb6k/megane_1.4_16v_pod_maska
    (nie sugerujcie się tym co konkretnie nagrywam, chodzi wyłącznie o dźwięk)
    W tle słychać wyraźnie non-stop chodzący silniczek krokowy, który ciągle wyrównuje obroty. Słychać również wspomniane bicie. Co ciekawe są dni, że tego bicia nie słychać.
    Podpiąłem interfejs pod OBD. ECM (komputer wtrysku) nie wykrył żadnych błędów. W trybie LiveData nie uwidaczniają się również wypadające zapłony (jeśli takowe miałyby miejsce, komputer zerejestrowałby błąd).
    Czujnik temperatury wody i powietrza zasysanego podają prawidłowe wartości, czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym na biegu jałowym podaje 320mb (czyli wzorcowo). Sonda lambda żyje, przebiegi uzyskane podczas jej pracy są podobne do sinusoidy, napięcie zmienia się od 100-1000mV.
    Szczerze mówiąc jestem w kropce i nie wiem gdzie tkwi problem takiej pracy silnika. Tak więc proszę Was o naprowadzenie jak to ugryźć.
    Poczynione przeze mnie kroki to:
    -Czyszczenie przepustnicy
    -Czyszczenie krokowca
    -Wymiana świec na oryginalne, takie jakie zamontowano fabrycznie (nie były okopcone)
    -Uszczelnienie przepustnicy przy kolektorze dolotowym (stare uszczelki były nawet przyzwoite...)
  • Poziom 9  
    EDIT: Silnik K4J 750
  • Poziom 10  
    Jeśli masz cewkę Sagema to ją wywal.
  • Poziom 9  
    Cewki wszystkie mam Denso. Akurat w silnikach 1.4 16V nie montowali tego. Ponoć denso są niezniszczalne...
    EDIT:
    Postanowiłem zresetować ECU: odpiąłem akumulator na 15 min, podłączyłem, odpaliłem auto na wolnych obrotach do czasu włączenia się wentylatora.
    Auto stało się bardziej zrywne, ma dużo lepsze przyśpieszenie, a średnie spalanie, które ostatnio sięgnęło 9l/100km(!) spadło do 6,5l/100km (cykl mieszany, bez korków przy normalnej jeździe, dane według komputera). Jak na razie jeździ dobrze drugi dzień, choć podejrzewam, że przyczyną zamulania mogło być rozjechanie się map wtrysku. Muszę zaznaczyć, że obroty i tak falują na jałowym i możliwe, że mapy rozjadą się ponownie. Poniżej załączam oscylogram: prędkość obrotowa, sonda lambda i mapsensor...
    Renault Megane 1.4 16V '00 - Falujące obroty, spadek mocy, pyrkanie z wydechu