Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lineamatic - Problem z ustawieniem granicy otwarcia bramy

21 Kwi 2014 23:22 1770 10
  • Poziom 6  
    Nie jestem w stanie zmniejszyć zakresu otwarcia bramy. Postępuje zgodnie z instrukcją ustawiam dil2 na pozycję on, potem przycisk T do żądanej pozycji i potem przycisk P. Zielona dioda miga 2-3 sekundy potwierdzając dokonanie zapisu nowej pozycji jednak po przełączeniu dil2 na off brama pracuje tak jak dawniej, czyli otwiera się zbyt szeroko. Czy powinienem wykonać jeszcze jakieś kroki?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Kolego jak zaprogramujesz drogę otwarcia i zamknięcia to jeszcze droga na furtkę czyli dil2 na on, 1x T do zamknięcia, 2x t do otwarcia i 1xP, jeszcze 1xT do furtki i 1xP na ustawieniu do kąd ma się furtka otwierać i dopiero dil 2 w dół i 3 pełne przejazdy bez zadziałania fot, amp lub innych efektów. Aha i sprawdź czy masz dobrze ustawione dil 1 po której stronie jest napęd.
  • Poziom 6  
    Zgadza się. Trzeba dokonać ustawienia wszystkich opcji wg. instrukcji i opisu kolegi powyżej.
  • Poziom 8  
    lz11980 napisał:
    Kolego jak zaprogramujesz drogę otwarcia i zamknięcia to jeszcze droga na furtkę czyli dil2 na on, 1x T do zamknięcia, 2x t do otwarcia i 1xP, jeszcze 1xT do furtki i 1xP na ustawieniu do kąd ma się furtka otwierać i dopiero dil 2 w dół i 3 pełne przejazdy bez zadziałania fot, amp lub innych efektów. Aha i sprawdź czy masz dobrze ustawione dil 1 po której stronie jest napęd.


    Zastanawia mnie to 2xT w drodze do bramy otwartej - według instrukcji jest tylko przytrzymać T i potwierdzić P (brama na środek, dil2 na on, t do zamknięcia, T do otwarcia, P na potwierdzenie, T do furtki, P na potwierdzenie i dil 2 na off). Jak robię zgodnie z instrukcją to nie zapamiętuje nowych ustawień - czyżby błąd w instrukcji......

    A może przed zaprogramowaniem nowych dróg trzeba przywrócić ustawienia fabryczne (DIL 2 na ON potem P i szybko DIL 2 na OFF)? Proszę o poradę - boję się to zrobić bez pewności że tak właśnie trzeba.

    Z góry dziękuję
  • Poziom 18  
    Nie zrozumieliśmy się 2x chodziło mi że drugi raz T, programowanie można powtarzać do ... albo jak się dobrze ustawi, nie ma co się bać jedyne co może źle się ustawić to otwarcie że za daleko bramę wciągnie więc spróbuj zatrzymać T troszkę przed słupkiem tak w ramach treningu a po kilku próbach ustaw wg potrzeb. Ważne żeby potencjometr od siły nie był na max bo zgłupieje siła przy biegach programujących oraz w trakcie tych biegów programujących jak mruga zielona dioda nie może być ingerencji foto czy włącznika musi przejść 3 razy bez przeszkód od końca do końca.
  • Poziom 8  
    lz11980 napisał:
    Nie zrozumieliśmy się 2x chodziło mi że drugi raz T, programowanie można powtarzać do ... albo jak się dobrze ustawi, nie ma co się bać jedyne co może źle się ustawić to otwarcie że za daleko bramę wciągnie więc spróbuj zatrzymać T troszkę przed słupkiem tak w ramach treningu a po kilku próbach ustaw wg potrzeb. Ważne żeby potencjometr od siły nie był na max bo zgłupieje siła przy biegach programujących oraz w trakcie tych biegów programujących jak mruga zielona dioda nie może być ingerencji foto czy włącznika musi przejść 3 razy bez przeszkód od końca do końca.


    Super, ale dalej nie zapamiętuje nowych ustawień. Opiszę co robię i jakie są tego efekty.
    Brama pracuje bez zarzutów - jedyne co, to za daleko się otwiera (chcę zmniejszyć otwarcie o jakieś 5cm) zatem:
    - ustawiam bramę w połowie otwarcia,
    - DIL2 do góry na ON
    - trzymam przycisk T tak długo, aż najedzie na słupek (do zamknięcia), puszczam przycisk T,
    - przyciskam T i trzymam tak długo aż brama otworzy się do żądanego miejsca (5cm mniej niż teraz),
    - potwierdzam krótko P (zielona dioda miga szybko przez ok 2s)
    - przyciskam T i trzymam tak długo aż brama zamknie się na ok 1.5m (częściowe otwarcie, furtka)
    - potwierdzam krótko P (zielona dioda miga szybko przez ok 2s)
    - DIL2 w dól na OFF - i tu mam problem - zgodnie z instrukcją zielona dioda powinna migać w oczekiwaniu na pierwszy bieg odniesienia (domknięcie na słupek) i biegi programujące siłę - niestety dioda zielona pali się światłem ciągłym, a napęd dalej wyjeżdża za daleko.

    "KRAFT F" mam na max ale według Twojego opisu powinno to stanowić problem w samych cyklach uczenia - a napęd w nie nie po prostu nie wchodzi.

    Czy przed nowym programowaniem trzeba usunąć stare dane (DIL2 ON, P i szybko DIL2 OFF) - może dlatego nie nadpisuje nowych pozycji? Czy nadal robię coś nie tak?

    Z góry dzięki.
  • Poziom 18  
    No to pozostaje pytanie jak masz ustawiony dil 1 ....on odpowiada za to że napęd wie w którą stronę ma się zamykać, dil 1 na ON to zamyka w prawo, i dil 1 OFF to w lewo, poza tym sprawdź co robi napęd nawet niezaprogramowany po odłączeniu i ponownym włączeniu zasilania , pierwszy ruch powinien być na otwieranie, może masz odwrotnie podłączoną kostkę od silnika, bo to jak opisujesz wskazywałoby na błąd kierunków pracy silnika, ew. spróbuj zaprogramować napęd z przestawionym na drugi koniec listwy magnesem od krańcówki. można jeszcze próbować odłączyć wszystkie urządzenia typu foto, lampa włączniki i radia, co się tyczy kasowania za pomocą dil 2 to powinno się to robić choć i bez tego nową drogę da się zaprogramować, Aha jak odłączysz wszysko to pamiętaj żeby poprzestawiać wszystkie dil i porobić odpowiednie zworki lub oporniki.
  • Poziom 8  
    lz11980 napisał:
    No to pozostaje pytanie jak masz ustawiony dil 1 ....on odpowiada za to że napęd wie w którą stronę ma się zamykać, dil 1 na ON to zamyka w prawo, i dil 1 OFF to w lewo, poza tym sprawdź co robi napęd nawet niezaprogramowany po odłączeniu i ponownym włączeniu zasilania , pierwszy ruch powinien być na otwieranie, może masz odwrotnie podłączoną kostkę od silnika, bo to jak opisujesz wskazywałoby na błąd kierunków pracy silnika, ew. spróbuj zaprogramować napęd z przestawionym na drugi koniec listwy magnesem od krańcówki. można jeszcze próbować odłączyć wszystkie urządzenia typu foto, lampa włączniki i radia, co się tyczy kasowania za pomocą dil 2 to powinno się to robić choć i bez tego nową drogę da się zaprogramować, Aha jak odłączysz wszysko to pamiętaj żeby poprzestawiać wszystkie dil i porobić odpowiednie zworki lub oporniki.


    Tak jak pisałem wcześniej - brama pracuje bez żadnych problemów już półtora roku - po prostu wystąpiła konieczność zmiany szerokości otwarcia - nie jest to związane z problemem z napędem, a z otoczeniem bramy. Wykluczam zatem niewłaściwe podłączenie oraz niewłaściwe ustawienie DIL1. W instrukcji znalazłem ciekawy zapis - może nie wprost, ale wynika z niego że przed modyfikacją programu należy zrobić reset do ustawień fabrycznych - tak też zrobię jak zajdę trochę czasu na zabawę z napędem.

    Dam znać jaki będzie wynik.
    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Tak jak podejrzewałem, przed zaprogramowaniem nowych tras trzeba prywrócić napęd do ustawień fabrycznych (DIL 2 na ON, krótko P i szybko DIL2 na OFF) - zanim zrobiłem to na własnej bramie potwierdził to też serwis (telefonicznie).

    Po całej procedurze (opisanej wcześniej) brama pracuje z nowymi trasami - problem rozwiązany.
  • Poziom 2  
    Mam proste pytanie. Mam pierwszy raz styczność z tym producentem i nie mogę doczytać co wchodzi podstawowy zestaw tegoż napędu (np. w FAAC 740 jest wyraźnie napisane, że np krańcówki są niezbędne do prawidłowego ustawienia zakresu działania). Czy w tym przypadku napęd ma wbudowany enkoder i ustawia się otwieranie/zamykanie tak jak tutaj opisujecie w temacie bez konieczności megnetycznych krańcówek? I czy rozwiązanie bez użycia fotokomórek jest rozsądne? Instrukcja do tego napędu jest dziwna w porównaniu do innych firm bo nie ma wprost napisane żeby użyć fotokomórek jako zabezpiecznie - tylko w celu "zwiększenia bezpieczeństwa" czyli automat jest tak mądry, że podotknięciu przeszkody robi to co by zrobił po wykryciu przeszkody przez foto. ?
  • Poziom 8  
    wuj600 napisał:
    Mam proste pytanie. Mam pierwszy raz styczność z tym producentem i nie mogę doczytać co wchodzi podstawowy zestaw tegoż napędu (np. w FAAC 740 jest wyraźnie napisane, że np krańcówki są niezbędne do prawidłowego ustawienia zakresu działania). Czy w tym przypadku napęd ma wbudowany enkoder i ustawia się otwieranie/zamykanie tak jak tutaj opisujecie w temacie bez konieczności megnetycznych krańcówek? I czy rozwiązanie bez użycia fotokomórek jest rozsądne? Instrukcja do tego napędu jest dziwna w porównaniu do innych firm bo nie ma wprost napisane żeby użyć fotokomórek jako zabezpiecznie - tylko w celu "zwiększenia bezpieczeństwa" czyli automat jest tak mądry, że podotknięciu przeszkody robi to co by zrobił po wykryciu przeszkody przez foto. ?


    Aby napęd pracował konieczna jest jedna krańcówka (magnes montowany na listwę i kontaktron w samym napędzie - wbudowany w obudowę) - ustawiane jest tak aby przy pełnym zamknięciu kontaktron zadziałał. Cała trasa zapamiętywana i odtwarzana na podstawie enkodera oraz jednej pozycji odniesienia (brama zamknięta -> aktywny kontaktron - opisane wcześniej).
    Do działania napędu nie trzeba używać fotokomórek - ustawia się wtedy odpowiednią kombinację przełączników DIL. Napęd rzeczywiście nie wyrządzi krzywdy człowiekowi (oczywiście jeżeli dobrze nauczy się sił na trasie bramy) - przy użyciu niedużej siły napęd nie pojedzie dalej i nie powinien zrobić krzywdy dziecku itp. Co ciekawe mam napęd już półtora roku i nie zdarzają mu się fałszywe kolizje itp - u znajomych przy innych napędach zdarza się to często.
    Uważam jednak, że komplet fotokomórek to nieduży wydatek w porównaiu do komfortu psychicznego jaki daje - nie uszkodzisz zaparkowanego w świetle bramy samochodu itp - polecam zatem ich zamontowanie.