Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lexus RX300 - Wymiana radia i wyświetlacza - US na EU

galtom 22 Apr 2014 10:08 3681 12
  • #1
    galtom
    Level 11  
    Witam,

    mam następujący dylemat. W moim RX300 jest radio z magnetofonem w wersji US.
    Oznacza to kłopot z częstotliwościami radiowymi oraz obsługę klimatyzacji w F.
    Radio wygląda tak:
    Lexus RX300 - Wymiana radia i wyświetlacza - US na EU

    Niestety nie potrafię znaleźć takiego samego zestawu w UK, wszystkie wydaja się być bardziej zaawansowane - czyli nie ma magnetofonu a dodatkowo jest nawigacja.

    Wyglądają tak:
    Lexus RX300 - Wymiana radia i wyświetlacza - US na EU

    Chciałbym wymienić swoje radio + wyświetlacz, na taki z zestawu z nawigacją ale bez dokupowania i dołączania samej nawigacji - nie jest mi potrzebna.

    Nie wiem tylko czy to w ogóle będzie działać, czy trzeba przerabiać wtyczki, czy zestaw będzie działał w zakresie radia i sterowanie ogrzewaniem/informacja o temperaturze bez podłączonej nawigacji, itd... itd...

    Nigdzie nie potrafię znaleźć żadnej informacji na ten temat :-(

    Jeśli macie jakąś pomocną wiedzę w tym temacie, będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam,
    galtom
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #2
    gabik001
    Level 37  
    Temat był podejmowany z miesiąc czy dwa temu. Proponuję poczytać lekturę.
    Po mojemu jak wymienisz na takie samo to powinno działać w przeciwnym razie widzę problemy.
  • #3
    galtom
    Level 11  
    Witam,

    sytuacja prawie opanowana. Pojawiły się jednak dwie kwestie.
    Radio zostało zamienione ("nowe" jest z UK), instalacja połączona zgodnie ze schematami, wszystko działa....ale:

    1) Wywaliłem oryginalna zmieniarkę I zastąpiłem ja zmieniarką mp3. Działa bez problemu. Jedną z jej opcji jest wejście liniowe. Na tym najbardziej mi zależało. Podpinam telefon i mogę spokojnie słuchać w czasie jazdy swoich playlist ze Spotify. Problem pojawia się gdy podłączam telefon po równoczesne zasilanie/ładowanie. Pojawiają się dość spore zakłócenia, które trochę przeszkadzają. Np. im wyższe obroty silnika tym częstotliwość dźwięku zakłóceń wyższa.

    Czy jest jakaś opcja by to względnie prosto wyeliminować?
    Telefon ma funkcje ładowania bezprzewodowego... zastanawiam się czy zakup takiego uchwytu nie załatwi sprawy czy też (i tego się boję) zakłócenia nie będą jeszcze większe.

    2). W czasie podłączania radia, przez moment temperatura zew. była wyrażona w C. Niestety po podpięciu wszystkiego znów mam temp. w F i inf. o spalaniu w mpg.
    Może jest jakiś elektronik w okolicy Katowic, który chciałby spróbować to wyprostować? Radio na 100% nie ma opcji zmiany systemu imperialnego na metryczny. Co więcej, w UK jednak benzynę kupuje się na litry....

    Jakieś pomysły?

    Pozdrawiam,
    galtom
  • #4
    jastom
    Level 12  
    Rozważam podobną przeróbkę, a większość dostępnych "paneli" jest z UK.
    Napisz proszę kolego, jak ta przeróbka się sprawdziła z czasem.

    Czy udało się dojść do porozumienia z jednostkami?

    czy to wstawione radyjko "nowe" z UK ma RDS i czy on działa? - chodzi mi głównie o funkcję AF (Alternative Frequencies)


    pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #5
    galtom
    Level 11  
    Hej,

    sprawdzilo się w 100%.
    Nie kupiłem czesci do nawigacji - nie potrzebuje. Ale mimo nie wpięcia odbiornika + plyt z mapami wszystkie inne funkcje dzialaja.
    AF/RDS działa, sterowanie glosnikami działa.... wszystko działa.

    Niestety auto nadal pokazuje spalanie w mpg i temperature w F - nie wiem gdzie to jest zaszyte i jak zmienić (może ty masz pomysl?).

    Wywlilem zmieniarke CD (schowana w domu) i zastaplilem zmieniarka USB z Bluetooth.
    Terz mam porządny zestaw glosnomowiacy + muzyke (bezprzewodowo) ze Spotify.

    Btw. z poziomu ekranu radia można odebrać i odrzucić polaczenie ;-)

    U mnie zamiana sprawdzila się w 150% ale jest przy tym troche zabawy i schematy elektryczne sa konieczne + na wszelki wypadek kilka bepiecznikow na wymiane bo latwo się pomylić kabelkach!
  • #6
    jastom
    Level 12  
    Dzięki za info.

    Piszesz że bez schematów się nie obejdzie - wnioskuję z tego, że wtyczki obu wersji są różne i trzeba przepinać poszczególne kabelki - napisz coś bliżej odnośnie pojawiających się trudności przy przeróbce.

    Jeżeli jeszcze dysponujesz schematami potrzebnymi do przeróbki, będę zobowiązany za udostępnienie. :please:

    Napisz jeszcze proszę, czy gabarytowo oba Panele są identyczne i czy nie pojawiają się jakieś problemy "mechaniczne" po włożeniu "panela z navi" (dopasowanie do deski rozdzielczej, czy śruby pasują, itp).
  • #7
    galtom
    Level 11  
    Schematow musze poszukać, ale raczej nie mam bo za samolutowanie odpowiadal kolega i raczej to już wywalil.
    Na pewno sa do znalezienie w sieci bez większych trudności.

    Instalacja jest inna niestety dla:
    - aut z usa
    - aut z Europy
    - aut z kier. po prawej stronie

    Dodatkowo stare radio USA (niebieski panel) ma czesc innych gnizadek - bo np. nie ma nawigacji).

    Zatem bez odczytania sechamtu i wlutowania kilku kabelkow bezpośrednio w gniazdo się nie obejdzie bo wtyczek brak.

    Gabarytowo 10% to samo, pasuje idealnie.
    Ja kupiłem radio razem z panelem sterowania nawiewami i oczywiście wyświetlaczem.
  • #8
    jastom
    Level 12  
    Przymierzam się do podążenia twoją drogą. :D
    Choć u mnie sytuacja jest trochę inna:
    Z jednej strony mam radio w standardzie USA, z drugiej jednostki na kompie mam europejskie. Z czego to wynika nie mam pojęcia.

    Odnośnie zmieniarki USB z Bluetooth pamiętasz jaką kupowałeś?
    Na znanym serwisie aukcyjnym znalazłem zmieniarkę YATOUR w wersjach z wtyczkami: 5+7 ora 6+6 i teoretycznie żaden z tych modeli nie powinien pasować.
  • #9
    Ringo24
    Level 23  
    Witam
    Dla zmiany F na C i spalania z mpg na L musisz sczytać zawartość licznika i BCM. Jest do poprawienia.
    Pozdrawiam
  • #10
    galtom
    Level 11  
    jastom wrote:
    Przymierzam się do podążenia twoją drogą. :D !!!

    Choć u mnie sytuacja jest trochę inna:
    Z jednej strony mam radio w standardzie USA, z drugiej jednostki na kompie mam europejskie. Z czego to wynika nie mam pojęcia.


    A masz takie jak ja na zdjęciu nr 1?


    jastom wrote:
    Odnośnie zmieniarki USB z Bluetooth pamiętasz jaką kupowałeś?
    Na znanym serwisie aukcyjnym znalazłem zmieniarkę YATOUR w wersjach z wtyczkami: 5+7 ora 6+6 i teoretycznie żaden z tych modeli nie powinien pasować.


    Dokładnie te. Zmieniarki się niczym nie roznia, tylko kable dla Toyota/Lexus sa inne.
    Swoaj kupowałem w serwisie autkcyjnym od firmy z IStronia - potem dokupiłem tam jeszcze modul Bluetooth. Jeśli chcesz to poszukam namiaru.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ringo24 wrote:
    Witam
    Dla zmiany F na C i spalania z mpg na L musisz sczytać zawartość licznika i BCM. Jest do poprawienia.
    Pozdrawiam


    Nie mam zielonego pojęcia co właśnie napisałeś :-(
    Nie wiem o co chodzi, nie wiem jak to zrobić, gdzie to zrobić, kim to zrobić :-( :-( :-(.

    To jakas duza operacja? Generalnie gdyby to było wykonalen to bym się cieszyl bo teoche tego brakuje... ;-)
  • Helpful post
    #11
    Ringo24
    Level 23  
    Zapraszam do Wieliczki.
  • #12
    galtom
    Level 11  
    Już zauwazylem wiadomość, odpowiedziałem.
  • #13
    jastom
    Level 12  
    galtom wrote:
    A masz takie jak ja na zdjęciu nr 1?

    dokładnie Takie jak na zdjęciu 1


    galtom wrote:

    Dokładnie te. Zmieniarki się niczym nie roznia, tylko kable dla Toyota/Lexus sa inne.
    Swoaj kupowałem w serwisie autkcyjnym od firmy z IStronia - potem dokupiłem tam jeszcze modul Bluetooth. Jeśli chcesz to poszukam namiaru.

    Dzięki za info.
    Ostatecznie zmieniarkę zostawię sobie na deser :D , jak już będę wiedział ostatecznie, jakie mam wtyczki.