Silnik nie daje się uruchomić
Dodano po 4 [minuty]:
Hyundai H1 2,5 crdi 125 kW przebieg 82000 km przywieziony ze Szwajcarii na lawecie, rozrusznik kręci, silnik nie zapala, po podłączeniu ST9000 brak istotnych błędów silnika.
Ciśnienie sprężania na 3 cylindrach w normie, na 2 cylindrze poniżej dolnej granicy.
Dodano po 1 [minuty]:
Objaw niepokojący spaliny w odmie na pokrywie silnika i cofanie spalin do filtra powietrza.
Dodano po 3 [minuty]:
Podjąłem decyzję o zdjęciu głowicy, rozrząd na trzech łańcuchach, 2 wałki rozrządu i dwa wałki równoważące w bloku silnika. Po demontażu głowicy i jej weryfikacji nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń, ani zużycia.
Dodano po 1 [minuty]:
Po wnikliwej diagnostyce układu tłokowo-korbowego zauważyłem nadmierny luz układu korbowo-tłokowego drugiego cylindra i szybki wyciek płynu kontrolnego nalanego na tłok.
Dodano po 6 [minuty]:
Podjąłem decyzję o demontażu układu korbowo-tłokowego. Po rozebraniu okazało się, że na drugim cylindrze uszkodzony jest pierścień olejowy oraz panewka korbowodowa, pozostałe panewki korbowodowe i główne miały ślady zatarcia(praca bez dostatecznego smarowania).
Łańcuch rozrządu napędzający wałki rozrządu przeskoczył o 6 zębów w stosunku do koła pompy wtryskowej.
Dodano po 5 [minuty]:
Po przeszukaniu ofert sprzedaży używanych silników bez osprzętu do tego samochodu doszedłem do wniosku, że należy remontować ten uszkodzony silnik.
Dodano po 57 [minuty]:
Wykonano szlif wału, nowe panewki główne i korbowodowe, założyłem nowe pierścienie i hydrauliczny napinacz łańcucha wałków rozrządu, gdyż lekko podciekał i to mogło być przy niskim ciśnieniu oleju(uszkodzone panewki) powodem przeskoczenia łańcucha rozrządu.
Jest już po obróbce mechanicznej pozostał montaż głowicy i włożenie silnika. Ciekawe czy odpali ?
Dodano po 4 [minuty]:
Hyundai H1 2,5 crdi 125 kW przebieg 82000 km przywieziony ze Szwajcarii na lawecie, rozrusznik kręci, silnik nie zapala, po podłączeniu ST9000 brak istotnych błędów silnika.
Ciśnienie sprężania na 3 cylindrach w normie, na 2 cylindrze poniżej dolnej granicy.
Dodano po 1 [minuty]:
Objaw niepokojący spaliny w odmie na pokrywie silnika i cofanie spalin do filtra powietrza.
Dodano po 3 [minuty]:
Podjąłem decyzję o zdjęciu głowicy, rozrząd na trzech łańcuchach, 2 wałki rozrządu i dwa wałki równoważące w bloku silnika. Po demontażu głowicy i jej weryfikacji nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń, ani zużycia.
Dodano po 1 [minuty]:
Po wnikliwej diagnostyce układu tłokowo-korbowego zauważyłem nadmierny luz układu korbowo-tłokowego drugiego cylindra i szybki wyciek płynu kontrolnego nalanego na tłok.
Dodano po 6 [minuty]:
Podjąłem decyzję o demontażu układu korbowo-tłokowego. Po rozebraniu okazało się, że na drugim cylindrze uszkodzony jest pierścień olejowy oraz panewka korbowodowa, pozostałe panewki korbowodowe i główne miały ślady zatarcia(praca bez dostatecznego smarowania).
Łańcuch rozrządu napędzający wałki rozrządu przeskoczył o 6 zębów w stosunku do koła pompy wtryskowej.
Dodano po 5 [minuty]:
Po przeszukaniu ofert sprzedaży używanych silników bez osprzętu do tego samochodu doszedłem do wniosku, że należy remontować ten uszkodzony silnik.
Dodano po 57 [minuty]:
Wykonano szlif wału, nowe panewki główne i korbowodowe, założyłem nowe pierścienie i hydrauliczny napinacz łańcucha wałków rozrządu, gdyż lekko podciekał i to mogło być przy niskim ciśnieniu oleju(uszkodzone panewki) powodem przeskoczenia łańcucha rozrządu.
Jest już po obróbce mechanicznej pozostał montaż głowicy i włożenie silnika. Ciekawe czy odpali ?