Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

spp 22 Apr 2014 18:01 3327 5
phoenixcontact
  • #1
    spp
    Level 12  
    Witam, mam taki print serwer:

    NB-P01
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    i podłączam do niego drukarkę Konica-Minolta bizhub 162... niby ten print serwer jest przeznaczony do innych modeli: Magicolor 1600W/1680MF...

    ...ale ten bizhub 162 na nim pięknie prawie działa...

    tzn. działa, z jednego komputera pięknie drukuje skanuje... problemy się pojawiają jak chcę tej drukarki używać na większej liczbie komputerów :|

    Do printserwera dodane jest oprogramowanie, które symuluje podłączenie drukarki bezpośrednio do usb komputera. Na początku wygląda to tak:

    1.

    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    Drukarka wpięta jest do printserwera, na komputerze pokazuje, że niby jest offline. Ale jak puszczam na nią wydruk to program automatycznie ją podpina:

    2.
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    Drukarka robi się online, drukuje co trzeba następnie program ją odłącza, żeby była dostępna dla innego komputera w sieci.

    I tu pojawia się problem, bo po odłączeniu zamiast dostępna jak w pkt. 1 robi się tak:

    3.
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    Ale to jakiś nonsens, bo NBP01-424071 to jest właśnie ten printserwer! Czyli program pokazuje, że drukarka jest w użyciu przez printserwer i nie da się z nią już ponownie połączyć. Printserwerem można też zarządzać przez przeglądarkę i jak się na niego zaloguje to tam jest dokładnie napisane, że PC podłączony do printserwera to jest ten sam printserwer więc nie wygląda to jak błąd tego programu tylko printserwera...

    Jeśli teraz chcę drukować to nic się nie wydrukuje, program czeka aż drukarka znów będzie dostępna... ale nie robi się dostępna.

    Jeśli jednak wyjmę kabel USB z printserwera i włożę go ponownie to wtedy drukarka robi się dostępna i można na niej drukować:

    4.
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    Kombinowałem z różnymi ustawieniami sieci, adresami IP, nawet próbowałem na printserwerze zabanować adres printserwera... i nic to nie dało. Cały czas jest tak samo... jeśli się ustawi program tak, żeby drukarka była na stałe podłączona do jednego komputera to wszystko jest idealnie... ale jeśli tylko ją zwolnię to się blokuje jak powyżej i jedyna opcja to wyjąć i włożyć ponownie kabel usb... czyli nie da się jej automatycznie współdzielić z innym komputerem w sieci.

    Czy ktoś ma pomysł czemu się tak dzieje i jak to naprawić?

    Dodam, że szukałem na stronie producenta... myślałem, że może jest jakieś nowe firmware czy co... ale okazuje się, że producent chyba się tego printserwera wypiera, bo absolutnie nic nie można znaleźć: http://www.konicaminolta.eu/en/business-solutions/support/download-center.html

    :(
  • phoenixcontact
  • #2
    spp
    Level 12  
    Problem rozwiązałem!!! :D

    Jednak był powodowany przez program obsługujący printserwer!

    1. Należało w programie kliknąć prawym przyciskiem na drukarkę i wybrać Properties
    2. Następnie przejść do Optional settings i tam wybrać Confirm...
    3. W Time before disconnecting after job sent należy wpisać wartość zero
    (domyślnie jest dziesięć i odkryłem, że właśnie to powoduje problemy)
    4. I działa :idea: :D drukarka po rozłączeniu ponownie staje się dostępna!

    W poniższym poście dokładny opis instalacji na różnych Windowsach i rozwiązanie także innych problemów z tym sprzętem.
  • phoenixcontact
  • #3
    spp
    Level 12  
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    Print serwer NB-P01 + Bizhub 162 działa teraz u mnie w sieci bez problemu - na komputerach z Windows XP, Windows 7 64bit, a nawet Windows 8.1

    Ponieważ trudno gdziekolwiek znaleźć informacje na temat instalowania tego printserwera, aby chciał działać postanowiłem to opisać to jakby ktoś kiedyś potrzebował.nW moim przypadku chodzi o drukarkę Bizhub 162, ale bardzo możliwe, że w ten sam sposób da się skłonić go do współpracy z innymi drukarkami.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    1. Hasło fabryczne do printserwera to o ile dobrze pamiętam login root bez hasła (puste pole). Nie trzeba jednak się do niego logować, aby zainstalować drukarkę.

    2. Potrzebny będzie za to program do obsługi printserwera. Nie sposób go jednak znaleźć na stronie producenta. Oryginalny program znajduje się płycie dołączonej do urządzenia, można go także pobrać ze strony węgierskiego dystrybutora: http://konicaminolta.boncopy.hu/letoltes/

    3. Można skorzystać również z załączonej do tego posta poprawionej wersji programu, która działa na Win XP, Win 7, Windows 8.1 (czym się różni wyjaśniam w dalej)

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Windows XP

    Instalacja bezproblemowa

    1. Wpinamy printserwer do sieci, podłączamy do niego drukarkę kablem USB
    2. Na komputerze instalujemy program do obsługi printserwera z dołączonej do urządzenia płyty, możemy także z dołączonego przeze mnie pliku:
    Autorum.exe -> Application Installation
    Klikamy na TAK, gdy program pyta: "Do you want to add this application to the exceptions list?"
    Wybieramy "Do not connect automatically to newly discovered USB devices."
    Nie łączymy się jeszcze z drukarką.
    3. Na komputerze instalujemy sterowniki od drukarki: http://www.konicaminolta.pl/pl/rozwiazania-biznesowe/wsparcie/centrum-pobierania.html
    4. Teraz klikamy na okrągłą niebieską ikonę printserwera w zasobniku i klikamy na Connect, aby połączyć się z drukarką.
    Jest to równoznaczne z podłączeniem kabla USB od drukarki do komputera
    5. Po zainstalowaniu się drukarki w programie należy kliknąć prawym przyciskiem na drukarkę i wybrać Properties
    6. Następnie przejść do Optional settings i tam wybrać "Enable auto connect oraz connect automatically only for printing" i koniecznie kliknąć w Configure
    7. W "Time before disconnecting after job sent" należy wpisać wartość 0 zero (domyślnie jest dziesięć i odkryłem, że właśnie to powoduje problemy - drukarka nie chce się rozłączyć)

    Prawidłowe ustawienia są takie:
    Spoiler:
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy


    8. Drukarka jest teraz zainstalowana i za pomocą printserwera podłączona do komputera, ale nie jest dostępna dla innych komputerów. Kliknięcie w programie na disconnect nic nie daje (przynajmniej u mnie) drukarka jest ciągle zajęta.
    Należy odłączyć z prądu printserwer na 10 sek i włączyć ponownie i już nigdy więcej nie używać przycisków Connect / Disconnect.
    (w przypadku ich użycia i wystąpienia problemów ponownie odłączyć printserwer na 10 sek)
    9. Po jakimś czasie drukarka znów powinna stać się widoczna w printserwerze, a po chwili przyjąć status Availble
    10. Gotowe. Aby teraz coś wydrukować puszczamy wydruk na drukarkę (chociaż w Windowsie ma status offline). Program zauważa polecenie druku i podłącza automatycznie drukarkę do komputera, a po zakończeniu drukowania rozłącza i staje się ona dostępna dla innych komputerów.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Windows 7 64 bit

    Nie wiem jak jest w wersji 32 bit, ale jakby wystąpiły problemy zapewne da się je obejść tak jak poniżej.

    1. Wpinamy printserwer do sieci, podłączamy do niego drukarkę kablem USB
    2. Na komputerze instalujemy program do obsługi printserwera
    Jednak oryginalny program z płyty nie zadziała, nie będzie się dało połączyć z drukarką.
    Należy zainstalować albo poprawioną wersję ze strony węgierskiego dystrybutora przeznaczoną dla Windows 7 64 bit: http://konicaminolta.boncopy.hu/letoltes/ albo wersję dołączoną do tego posta.

    Jeśli ktoś chce, oryginalny program może poprawić samodzielnie:
    Spoiler:

    Problemy powoduje sterownik SXUPTP.
    a) Wpisując tą nazwę w google od razu trafimy do tego tematu: forums.dlink.com/index.php?topic=56392.0
    b) W tym temacie znajdziemy link do pliku http://www.silexeurope.com/media/software/s-33a3120a.zip
    c) Pobieramy ten program, ale nie instalujemy go. Potrzebne nam będą jedynie pliki sterownika.
    d) Po rozpakowaniu archiwum wchodzimy w Files->Bin-Sxcapi kopiujemy z niego foldery WinVista, WinVistaX64, WinXP i WinXPX64 ale nie kopiujemy pliku Sxcapi.ini (bo nie zadziała)
    e) W folderze z instalatorem oryginalnego programu wchodzimy w Utility->Devicemanager->Files->Sxcapi i wklejamy tu nowe foldery ze sterownikami. Należy pamiętać, jednak że plik Sxcapi.ini zostaje stary.
    f) Gotowe teraz program powinien się zainstalować i działać nawet na Win 8.1
    g) Poprawiony dokładnie w taki sposób program znajduje się w załączniku do tego posta

    Autorum.exe -> Application Installation
    Klikamy na TAK, gdy program pyta: "Do you want to add this application to the exceptions list?"
    Wybieramy "Do not connect automatically to newly discovered USB devices."
    Nie łączymy się jeszcze z drukarką.
    3. Pobieramy sterowniki od drukarki: http://www.konicaminolta.pl/pl/rozwiazania-biznesowe/wsparcie/centrum-pobierania.html
    4. Teraz należałoby je zainstalować, ale po którejś aktualizacji Windowsa instalator sterowników do bizhub 162 ze strony producenta przestał działać. W razie problemów postępujemy tak:

    Spoiler:

    a) Klikamy na okrągłą niebieską ikonę printserwera w zasobniku i klikamy na Connect, aby połączyć się z drukarką.
    b) Windows zauważa drukarkę i próbuje wyszukać sterowniki klikamy w dymek
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    c) Klikamy na Pomiń uzyskiwanie oprogramowania z Windows Update i czekamy, aż kółka zmienią się na czerwone krzyżyki
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    d) W Panelu sterowania->Sprzęt i dźwięk->Urządzenia i drukarki klikamy prawym przyciskiem na ikonę Konica-Minolta i wybieramy Właściwości
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    e) W właściwościach widzimy, że potrzeba DWÓCH sterowników jedno to drukarka, drugie to skaner, dlatego poniższe kroki należy wykonać dwukrotnie. Ja wskazałem najpierw na KONICA MINOLTA 162 TWAIN Device i kliknąłem Właściwiści
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    f) We właściwościach należy kliknąć na Zmień ustawienia, a następnie Aktualizuj sterownik
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    g) Klikamy na "Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika" i wskazujemy folder ze sterownikami
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    h) W czasie instalacji Windows wyświetli ostrzeżenie, ale należy kliknąć "Zainstaluj oprogramowanie sterownika mimo to"
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    i) Tak jak pisałem powyższe kroki trzeba wykonać jeszcze raz. Jak widać w moim przypadku zainstalował się skaner, ale ciągle brak drukarki. Zatem klikamy go prawym przyciskiem myszy i wybieramy Właściwości
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    j) Teraz wskazujemy KONICA MINOLTA 162 i instalujemy sterownik w identyczny sposób
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy

    k) Jeżeli wykonaliśmy powyższe kroki jesteśmy już w printserwerze połączeni z drukarką.
    Jest to równoznaczne z podłączeniem kabla USB od drukarki do komputera
    Przechodzimy zatem do punktu 6. pomijając punkt 5.


    5. Teraz klikamy na okrągłą niebieską ikonę printserwera w zasobniku i klikamy na Connect, aby połączyć się z drukarką.
    Jest to równoznaczne z podłączeniem kabla USB od drukarki do komputera
    6. Po zainstalowaniu się drukarki w programie należy kliknąć prawym przyciskiem na drukarkę i wybrać Properties
    7. Następnie przejść do Optional settings i tam wybrać "Enable auto connect oraz connect automatically only for printing" i koniecznie kliknąć w Configure
    8. W "Time before disconnecting after job sent" należy wpisać wartość 0 zero (domyślnie jest dziesięć i odkryłem, że właśnie to powoduje problemy - drukarka nie chce się rozłączyć)

    Prawidłowe ustawienia są takie:
    Spoiler:
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy


    9. Drukarka jest teraz zainstalowana i za pomocą printserwera podłączona do komputera, ale nie jest dostępna dla innych komputerów. Kliknięcie w programie na disconnect nic nie daje (przynajmniej u mnie) drukarka jest ciągle zajęta.
    Należy odłączyć z prądu printserwer na 10 sek i włączyć ponownie i już nigdy więcej nie używać przycisków Connect / Disconnect.
    (w przypadku ich użycia i wystąpienia problemów ponownie odłączyć printserwer na 10 sek)
    10. Po jakimś czasie drukarka znów powinna stać się widoczna w printserwerze, a po chwili przyjąć status Availble
    11. Gotowe. Aby teraz coś wydrukować puszczamy wydruk na drukarkę (chociaż w Windowsie ma status offline). Program zauważa polecenie druku i podłącza automatycznie drukarkę do komputera, a po zakończeniu drukowania rozłącza i staje się ona dostępna dla innych komputerów.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Windows 8.1

    W Windowsie 8 działał mi sposób w Windows 7, ale po aktualizacji do wersji 8.1 wystąpiły problemy, nie dało się połączyć z drukarką. Poniżej sposób instalacji w Windows 8.1

    1. Wpinamy printserwer do sieci, podłączamy do niego drukarkę kablem USB
    2. Na komputerze instalujemy program do obsługi printserwera
    Jednak oryginalny program z płyty nie zadziała, nie będzie się dało połączyć z drukarką. Nie zadziała również poprawiona wersja ze strony węgierskiego dystrybutora przeznaczona dla Windows 7 64 bit.

    Trzeba albo zainstalować wersję dołączoną do tego posta albo poprawić oryginalny program samodzielnie.

    Jeśli ktoś chce się w to bawić poniżej opis:
    Spoiler:

    Problemy powoduje sterownik SXUPTP.
    a) Wpisując tą nazwę w google od razu trafimy do tego tematu: forums.dlink.com/index.php?topic=56392.0
    b) W tym temacie znajdziemy link do pliku http://www.silexeurope.com/media/software/s-33a3120a.zip
    c) Pobieramy ten program, ale nie instalujemy go. Potrzebne nam będą jedynie pliki sterownika.
    d) Po rozpakowaniu archiwum wchodzimy w Files->Bin-Sxcapi kopiujemy z niego foldery WinVista, WinVistaX64, WinXP i WinXPX64 ale nie kopiujemy pliku Sxcapi.ini (bo nie zadziała)
    e) W folderze z instalatorem oryginalnego programu wchodzimy w Utility->Devicemanager->Files->Sxcapi i wklejamy tu nowe foldery ze sterownikami. Należy pamiętać, jednak że plik Sxcapi.ini zostaje stary.
    f) Gotowe teraz program powinien się zainstalować i działać nawet na Win 8.1
    g) Poprawiony dokładnie w taki sposób program znajduje się w załączniku do tego posta

    Autorum.exe -> Application Installation
    Klikamy na TAK, gdy program pyta: "Do you want to add this application to the exceptions list?"
    Wybieramy "Do not connect automatically to newly discovered USB devices."
    Nie łączymy się jeszcze z drukarką.
    3. Pobieramy sterowniki od drukarki dla Windows 8: http://www.konicaminolta.pl/pl/rozwiazania-biznesowe/wsparcie/centrum-pobierania.html
    4. Instalujemy sterowniki, powinny zainstalować się bez problemu. W razie czego można spróbować sposobu z Win 7
    5. Teraz klikamy na okrągłą niebieską ikonę printserwera w zasobniku i klikamy na Connect, aby połączyć się z drukarką.
    Jest to równoznaczne z podłączeniem kabla USB od drukarki do komputera
    6. Po zainstalowaniu się drukarki w programie należy kliknąć prawym przyciskiem na drukarkę i wybrać Properties
    7. Następnie przejść do Optional settings i tam wybrać "Enable auto connect oraz connect automatically only for printing" i koniecznie kliknąć w Configure
    8. W "Time before disconnecting after job sent" należy wpisać wartość 0 zero (domyślnie jest dziesięć i odkryłem, że właśnie to powoduje problemy - drukarka nie chce się rozłączyć)

    Prawidłowe ustawienia są takie:
    Spoiler:
    Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy Bizhub 162 + NB-P01 - Niby działa z printserwerem, ale po rozłączeniu nie łączy


    9. Drukarka jest teraz zainstalowana i za pomocą printserwera podłączona do komputera, ale nie jest dostępna dla innych komputerów. Kliknięcie w programie na disconnect nic nie daje (przynajmniej u mnie) drukarka jest ciągle zajęta.
    Należy odłączyć z prądu printserwer na 10 sek i włączyć ponownie i już nigdy więcej nie używać przycisków Connect / Disconnect.
    (w przypadku ich użycia i wystąpienia problemów ponownie odłączyć printserwer na 10 sek)
    10. Po jakimś czasie drukarka znów powinna stać się widoczna w printserwerze, a po chwili przyjąć status Availble
    11. Gotowe. Aby teraz coś wydrukować puszczamy wydruk na drukarkę (chociaż w Windowsie ma status offline). Program zauważa polecenie druku i podłącza automatycznie drukarkę do komputera, a po zakończeniu drukowania rozłącza i staje się ona dostępna dla innych komputerów.
  • #4
    a_jablon
    Level 33  
    Kolego, bardzo dobry opis... Dziękuję, że zostawiasz info dla potomnych.

    Testowałeś może BIZHUB'a 162 z innymi printserwerami? Ten jest jakiś "specjalny" czy pierwszy lepszy z półki? Pytam, ponieważ mam takiego BizHub'a i zastanawiam się czy walczyć z kartą sieciową do niego (która jest niedostępna, nie mogę jej znaleźć) czy iść w printserwer.
    Mam jakieś printserwery w gratach: zarówno na USB jak i LPT. Z własnego doświadczenia podpowiedz proszę: czy będzie jakaś rożnica na które złacze zastosuję printserwer?
  • #5
    pcnet

    Level 32  
    ja to robiłem na jakiś najtańszych i działało, ale to było wieki temu :)
  • #6
    a_jablon
    Level 33  
    Dziękuję za info, a więc nic "specjalnie selekcjonowanego" - to znaczy, że jest SZANSA NA SUKCES ;)