Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia I - Kontrolka silnika świeci - błąd P0130

23 Kwi 2014 20:04 8631 5
  • Poziom 9  
    Drodzy forumowicze,

    Wczoraj w drodze do domu, bez jakichkolwiek objawów i przyczyn zapaliła się kontrolka silnika w mojej Octavii I 2009 rok 1,6 benzyna + LPG. Zaniepokojony tym faktem zacząłem trochę czytać co to może być, jakie objawy temu towarzyszą i nic z tych rzeczy nie pasowało. Szarpanie silnika - nie, dymienie -nie, spadek mocy - nie, nierówne obroty - delikatnie są ale ledwo zauważalne, wzrost spalania - niestety nie mam komputera pokładowego, ale nie zauważyłem, tym bardziej że był to już wieczór i wracałem do domu.

    Podjechałem sprawdzić na komputerze co to jest i wyskoczył błąd o kodzie P0130 - obwód sondy lambda (był jeszcze podany jakiś rząd i blok, chyba 1, 1). Diagnosta usunął błąd i dziś przejechałem już ok. 50 km i (odpukać) nie zapaliła się ponownie.

    Co może być tego przyczyną? Czy już się martwić czy też jeździć i czekać aż usunięcie błędu przestanie być rozwiązaniem?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    Sonda lambda moze się kończyć, a może coś ze składem mieszanki.
  • Poziom 9  
    Wydawało mi się, że spalanie się nie zmieniło, ale dopiero po wyjechaniu za miasto okazało się że spalanie wzrosło. Dotychczas na pełnym baku gazu (40 litów paliwa) mogłem przejechać w trasie ok. 550 km, a w tej chwili udało się tylko 420 km. Gaz tankuje na Orlenie lub Lukoilu i dotychczas przebiegi były większe.
    Wydaje mi się, że letnie opony + wysoka temperatura zewnętrzna powinny wpływać na zmniejszenie spalania. Przebiegi były bez klimatyzacji.
  • Poziom 12  
    z gazem tak to już jest błędy na sondzie to nie nowość potrafią pojawić sie bardzo często ...jeżeli błąd sie skasował i nie pojawia sie już a auto zachowuje sie normalnie to nie zaprzątaj sobie tym głowy...
  • Poziom 9  
    właśnie zapomniałem dodać, że po skasowaniu błędu nie pojawił się on ponownie już przez prawie 1000 km. Wydaje mi się, że auto zachowuje się normalnie.
  • Poziom 9  
    Panowie,
    Problemem okazała się rozerwana uszczelka pod wtryskiwaczem benzyny. Teraz udało się rozpoznać temat w wyniku pojawienia się innych błędów. W każdym razie zdążyłem za ten czas wymienić świece, przewody, cewkę, sonde lambda 1 i EGR którego awaria spowodowała całkiem inne objawy i trudność w poruszaniu się.